Translate

چهارشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۲

وقتی فعالین سیاسی جا معه ایرانی تبارکانادا خودشان به خودشان گل می زنند



وقتی فعالین سیاسی  جا معه ایرانی تبارکانادا خودشان به خودشان گل می زنند
سعید سلطانپوز
فعال بودن و مشارکت در حوزه سیاسی کشور میزبان مانند کانادا برای جامعه ایرانی مثبت قلمداد می شود . بنظر می رسد شوق نمایندگی مجلس دوستان جوان ما را که چندان هم با سیستم سیاسی انتاریو و کانادا نا اشنانیستند ، برای انتخاب شدن از طرف حزبشان برعقلانیت سیاسی که وحدت بیشتر جامعه ایرانی در شرایط فعلی هست ، چربیده است .
لیلی پورزند از فعالین  زنان  ، دیوید موسوی -وکیل از دفتر زیمرمن ( نماینده  لیبرال مجلس انتاریو ) و علی احساسی ( وکیل)
ازنامزدهای سابق لیبرال در منطقه دان ولی وست در سال 2006هستند که  هرسه  برای نمایندگی حزب لیبرال از منطقه ویلودیل ( تورنتو ) قصد نامزدی دارند .
پور زند و موسوی هردوساکن این حوزه هستند در حالیکه علی احساسی د ردان تاون تورنتو زندگی می کندواین یک نمره منفی برای برنده شدن در این رقابت هست .
لیلی پورزند قبلا در دفتر مارتا هال فینلی نماینده مجلس از ویلودیل که در انتخابات 2010 به رقیب چینی تبار محافظه کار خود باخت ، کار می کرد ولی بدلیل اختلافاتی از وی جدا شد .
مارتا فینلی بعد ا در انتخابات رهبری حزب لیبرال فدرال شرکت کرد و شکست سختی خورد ولی از نظرمالی هیچ بدهی در این زمینه ندارد و احتمالا ادمی نیست که نخواهد دوباره برای این پست اقدام کند . وی سفید پوست هست ، زن هم جنس گراهست واینها در حزب لیبرال دوتا نکته مثبت هست که می تواند موتور حزب را به نفع وی و برعلیه دیگر رقیبان که فغلا یک چینی تبار و 3 تا ایرانی هست ، برگرداند.
دیویدموسوی در جامعه ایرانی تا سال گذشته فعالیتی نداشته است وی که در اسرائیل درس خوانده است ، در سال گذشته در انتخاباتی که به گفته هیت مدیره مستعفی ، مهندسی شده بود ، به عنوان هیت مدیره  کنگره ایرانیان انتخاب شد ..
نکته ای که نباید از نظر دور داشت خانم پورزند و دیوید موسوی هردو از طرفداران تحریم علیه ایران هستند که نتیجه مستقیم ان را بسیاری از ایرانیان ساکن و یا کاسب محله ویلودیل در این یک سال گذشته بیشتر و بیشتر حس می کنند. بنابراین بعید بنظر می اید که بتوانند حمایت بخش های عمده ای از جامعه ایرانی را با خود همراه کنند.
نکته قابل توجه دیگر هم این است که قرار بود دوست پسر خانم پورزند ، مهرداد حریری نامزد شود که بنظر می اید که با توجه به شکست اپوزیسیون وابسته و نزدیکی ایشان به رضا پهلوی و اپوزیسیون وابسته که بعداز انتخابات اخیر ایران و تغییر معادلات جهانی ، در انصراف ایشان بی تاثیر نبوده است .
براستی این دوستان چقدر با جامعه ایرانی ارتباط و ریشه دارند . در مورد اطلاع و نزدیکی ایشان در جامعه متنوع و پراکنده ایرانی انتشار اولین اگهی های انتخاباتی در نشریه ای که چندان مورد اعتماد جامعه ایرانی در سالهای اخیر نیست ، خود دلیل برای این مدعا می تواند باشد .
حتی اگر مسایل و سوالات و حاشیه هایی که این دوستان همراه خود دارند ، در نظر گرفته نشود حضور سه ایرانی از یک طیف مانند شرکت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر می شود که هرسه انان با شکستن رایهایشان بازی را به رقیبی که جدی نبود واگذار کردند .در حوزه ویلودیل رقیب یک کره ای تبار است با سابقه بیشراز این دوستان و رقیب ایتالیایی تبار با وضع مالی خوب و ارتباطات سیاسی قدرتمند تر با ضافه اینکه نزدیک به 50% منطقه سفید پوست هستند و نزدیکه به  39% جامعه چینی تبار که ترجیحا به یک چینی رای می دهند  ..
در انتخابات 2006 انتاریو دفتر زیمرمن گزارشی را مطالعه کرده بود که نوشته بود درصد چینی ها تا سال 2015 به 39% خواهد رسید .بنابراین بایدحزب روی چینی تبارها سرمایه گذاری کند .
این گزارش را محافظه کاران جدی گرفتندو کرسی ویلودیل در اتاورا را یک چینی تبار گرفت .  
نامزدشدن این 3 ایرانی تبار نشان داد که بر خلاف سخنانشان از تریبونهای مختلف ، اصل اساسی یک جامعه اقلیتی را نیاموخته اند.
حضور 3 نامزد در یک حوزه مانند انتخابات شهرداری ریچموند هیل هم باعث باختن این 3 نفر وهم تلف شدن وقت ان داوطلبان جوانی که با اشتیاق و به شوق ایرانی بودن  می خواهند به اینها کمک کنند و بازنده شدن اینها ، باعث دلسردی انها خواهد شد .
حضور 3 نامزد که دو نفرشان طرفدار تحریم هستند باعث تشدید اختلافات جامعه ایرانی خواهد شد . کسانی که طرفدار  تحریم ها علیه ملت ایران هستندکه پیش زمنیه جنگ و خرابی و کشتار مردم ایران هست ، به سختی می توانند حمایت جامعه ایرانی را بدست اورند. شکست انها از انجا که با نام ایرانی قرار است وارد این انتخابات شوند به نفع جامعه ایرانی نخواهد بود .  



7 اوت

۲ نظر:

farah گفت...

آقای سلطانپور عزیز
1ـ این نشریه ای که به گفته ی شما "چندان مورد اعتماد جامعه ایرانی در سالهای اخیر نیست" که ساعت 10 شب چهارشنبه هنوز منتشر نشده بوده، چگونه شما از چاپ آگهی های این نامزدها مطلع شدید؟
2ـ من هم با شما هم عقیده ام که حضور سه ایرانی از یک طیف در یک حوزه کار درستی نیست و شانس پیروزی را کم می کند.
3ـ روش روزنامه نگاری شما ایراد اتهام بدون آوردن منبع است و این روش روشنگری نیست بلکه تخریب است. شما هنوز نظرات اینها را نخوانده اید ولی با آوردن کلماتی چون "اسرائیل"، "موافقت با تحریم"، "دوست پسر"، "شاهزاده رضا پهلوی"،"همجنس گرا بودن امتیازی در حزب لیبرال است" و ... قصد تأثیر آنی و احساسی بر افکار عمومی بخش سنتی ـ مذهبی جامعه ی ایرانی را دارید.
به هر صورت امیدوارم در امر روشنگری و افشاگری موفق باشید.

saeed گفت...

با تشکر از نظرتان
ترجمه فارسی partner دوست دختر یا پسر می شود . تا انجا که می دانم ایشان ازدواج نکرده اند 2- هم دیوید و هم لیلی طرفدار تحریم و نزدیک به اپوزیسیون وابسته هستند - 3- اگرتحصیل دراسرائیل افتخار هست چرا گفته نمی شود اگر هم شرم اور است که نمیشود از ان فرار کرد
3- منهم معتقدم در این دوره بخشهای ملی و نیز مسلمانان از چنین افرادی کمتر دقاع خواهند کرد . عین دمکراسی هست
ا