Translate

چهارشنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۳۸۵

ايان هيرسی علی هیچ وقت ملیت هلندی نداشته است چون فردی به این نام وجود ندارد.

ايان هيرسی علی هیچ وقت ملیت هلندی نداشته است چون فردی به این نام وجود ندارد.

نام اصلی وی ايان هيرسی ماگان می باشد
خانم هيرسی علی که سوماليايی تبار است پس از اینکه از عضویت یک حزب سوشیال دمکرات عضو یک حزب دست راستی در هلند شد خود را در جامعه هلند مطرح نمود.
او در آن زمان توسط یکی از اعضای بلند پایه حزب لیبرال آزادی مردم تشویش شد که عضو حزب آنان شود و با توجه به اینکه سابقه سیاسی چندانی نداشت نفر پانزده لیست آنان شود. آنان با این کار سعی نمودند تا از او یک فرد دست راستی دو آتشه درست نملیند. وی با سخنرانی ها خود نتوانست کار مهمی حتی برای زنان مهاجر و یا پناهندگان انجام دهد. کار او همیشه در خدمت راست ترین نیروها سیاسی بود. اگر چه حزب او از سال 2003 می دانست که او در زمان تقاضای پناهندگی اسم و تاریخ تولد را دروغ گفته است ولی تا هفته گذشته این مسئله برای او مشکلی ایجاد نکرده بود.
تنها خدمت او به پناهندگان این بود که برای زنان و دختران جوان سومالی که ختنه نشده بودند و سالها خطر اخراج آنان را تهدید می کرد از لحاظ قانونی جواب اقامت در هلند بگیرد.
همسایه های ایان با توجه با حفاظت شدید امنیتی از او دچار مشکل شده بودند و به همین خاطر از ارزش خانه های آنان کاسته شده بود. هر کدام از خانه های آپارتمانی که ایان در آن زندگی می کند بیش از چند میلیون ارزش دارد که با آمدن او در آنجا هیچ سرمایه داری دوست نداشت در آنجا زندگی نماید. آنان برای اینکه ایان را مجبور نمایند که خانه اش را ترک نماید علیه او شکایت نمودند. در 27 آپریل دادگاه به نفع همسایه های او رای داد و به او اعلام نمود که باید خانه اش را ترک نماید.
پس از این ایان در یک برنامه تلویزیونی شرکت نمود که در آن برنامه وی بار دیگر اعلام نمود که اسم اصلی وی ایان هیرسی ماگان است. در ضمن او کفت که تاریخ تولد را هم نیز اشتباه گفته است در این برنامه کسی که شوهر سابق وی بود گفت که آنان پس شروع جنگ داخلی در سومالی به کنیا رفته اند و از کنیا به هلند آمده اند. وی گفت به هیچ وجه او زیر فشار به شوهر داده نشده است. بلکه آنان عاشق و معشوق هم بوده اند. پس از این برنامه در حزب دست راستی که ایان عضو آن بود در این رابطه شروع به تحقیق نمودند و در نهایت امروز وزیر مهاجرت هلند که از حزب خود اوست تلفنی به وی اطلاع داده بود که ملیتی که او دارد متعلق به ایان هیرسی علی است که او وجود خارجی ندارد زيرا پاسپورت به نام او صادر شده است و در نامه کتبی به مجلس این خبر را اعلام نمود.
ایان قبل از اینکه در جریان باشد از طریق مطبوعات از تصمیم وزیری که از حمایت او برای کم کردن حقوق پناهندگان تلاش نموده بود با خبر شد. وی در يک کنفرانس خبری در حالی که می خواست گریه نماید گفت که وی از سياست بازنشسته می شود و در انتخابات عمومی ماه مه شرکت نخواهد کرد. وی در کنفرانس خبری اش گفت: "من امروز از عضويت پارلمان استعفا می دهم و هلند را با غم اما آرامش ترک خواهم کرد." او در شریط کنونی یک پناهنده سیاسی است و داری ملیت هلندی نمی باشد.
خانم هيرسی علی گفت وقتی که در یک کشور برای یک نماینده مجلس جا برای زندگی کردن نیست چکونه می تواند کار و زندگی کرد. وی اعلام نمود که سپتامبر به واشنگتن نقل مکان خواهد کرد تا با یک موسسه دست راستی آمريکايی اينترپرايز که يک نهاد محافظه کار است همکاری کند.
خانم هيرسی علی با فیلم تسلیم تئو ون گوگ فيلمساز هلندی که بر اساس فیلمنامه او در سال 2004 ساخته شده است به شهرت رسيد. سالهاست افراطیون مسلمان در هلند در صدد ترور او می باشند.
امروز در مجلس هلند احزاب دست چپی اگر چه با ایان و دیدگاهای سیاسی و اجتماعی او موافق نبودند، وزیر مهاجرت را به خاطر شیوه برخورد با مسئله ایان مورد انتقاد قرار دادند و از دولت درخواست نمودند که به 25 هزار پناهنده غیر قانونی در کشور به اضافه ایان ملیت هلندی اعطا نماید.
برای نیروهای چپ این سئوال وجود دارد که چرا حال این مسئله مطرح شده است درحالی که قبل از کاندید شدن او برای مجلس در حزب دست راستی لیبرال همه سران حزب از این جریان خبر داشته اند.
امروز مجلس هلند بیش از 6 ساعت وقت خود را صرف این مسئله نمود و وزیر داگستری و مهاجرت را زیر رگبار سئوالات خویش قرار دادند.
در نهایت این نتیجه می توان گرفت فردی به نام ایان هيرسی علی وجود ندارد بلکه او ايان هيرسی ماگان می باشد.
او از امروز تا 6 هفته وقت دارد که علیه این که او دروغ گفته است شکایت کند و در غیر این صورت او ملیت هلندی خود را دست خواهد داد و تنها پاسپورت پناهندگی دریافت می کند. و برای گرفتن ملیت باید او از نو تقاضای ملیت نماید.
محمدرضا اسکندری
16 می 2006
mreskandari@gmail.com
http://www.payieez.blogspot.com/

هیچ نظری موجود نیست: