Translate

چهارشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۸۵

هفت میلبون و چهارصد و پنجاه و هفت هزار نفر زیر خط فقر در ایران

سرانجام پس از گذشت ماهها از زمان اعلام بررسي‌ها براي دستيابي به خط فقر قطعي در كشور، رقم كارشناسي‌شده خط فقر شديد و مطلق در مناطق شهري و روستايي كشور اعلام شد.
اسحاق صلاحي كجور، معاون هدفمندي يارانه‌ها و رفاه اجتماعي وزارت رفاه در گفت‌وگويي با خبرنگار«اجتماعي» ايسنا افزود: خط فقر شديد بر اساس تكليف آيين‌نامه چتر ايمني تعيين شده است.
وي تصريح كرد: خط فقر شديد بر اساس ناتواني در تأمين 2 هزار كيلوكالري در روز و خط مطلق بر اساس حداقل درآمد مورد نياز براي تامين نيازهاي اساسي خوراكي و غيرخوراكي از قبيل مسكن، و پوشاك تعيين شد.
صلاحي خاطرنشان كرد: خط فقر شديد در سال 84 با ميانگين بعد خانوار 6/4 نفري شهري،650 هزار ريال و براي خانوار روستايي، 514 هزار ريال با احتساب كسري يارانه‌ها استخراج شده است.
معاون هدفمندي يارانه‌ها و رفاه اجتماعي وزارت رفاه ادامه داد: بر اين اساس 8/2 درصد جمعيت شهري و 9/2 درصد جمعيت روستايي در سال 84 زير خط فقر شديد قرار داشتند. بنابراين يك ميليون و 316 نفر از جمعيت شهري و 667 هزار نفر از جمعيت روستايي و جمعا يك ميليون و 983 هزار نفر از جمعيت كشور در سال 84 زير خطر فقر شديد قرار داشتند.
وي خاطرنشان كرد: خط فقر مطلق در سال گذشته بر اساس ريالي براي خانوار با بعد 6/4 نفري شهري يك ميليون و 625 هزار
ريال و براي خانوار روستايي با همين بعد نفري يك ميليون و 130 هزار ريال تعيين شد.

هیچ نظری موجود نیست: