Translate

یکشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۶

حضور ايرانيان در خارج از كشور يك فرصت است - رعنا زوره - احسان مهرابي

نکته ای را که آقای شهیدی و خبرنگاران اعتماد روز به عمد فراموش می کننند این است که مهاجرت ایرانیان در وحله اول بدلیل سرکوب دگر اندیشان و آزادیهای فردی و بدیهی که در اسلام هم تضمین شده است در اوایل انقلاب آغاز و در سالهای 60 به اوج خود رسید.
بنابر راین ایرانیان برای زندگی بهتر اقتصادی به خارج از کشورشان برفتند بلکه بر اثر انحصار طلبی حاکمیت به خارج رانده شدند.

در زمانی که اوضاع سیاسی داخلی آرامتر است و تنش ندارد مهاجرت های قانونی از طریق سفارت خانه ها کاهش پیدا می کند. د رمصاحبه ای که با مقامات وزارت امور خارجه کانادا بخش ایران داشتیم مسول قسمت در اعتراض ما برای محددویت های ایجاد شده برای خانواده های ایرانیان در تهران گفت که بعداز روی کارامدن احمدی نژآد تعداد تقاضا ها چند برابر شد و این باعث شد که روند ویز ار ا غیر عادی کند.
البته ما این پاسخ انان را قانع کننده ندانستیم ولی بهتر است که دوستان که خبر سانی می کنند درست خبر رسانی کنند و خودشان بخاطر یک لقمه نان سانسور نکنند .
سعید سلطانپور
روزنامه نگار -تورنتو
www.mycanada.blogspot.com



http://www.roozna.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=40964
":که شماري از جمعيت ايرانيان نيز از سال‌هاي گذشته در سال‌هاي مختلف جهان اقامت گزيده‌اند. اين عده از ايرانيان بنا به دلا‌يل مختلف از قبيل تحصيل‌، كار يا فعاليت اقتصادي و سرمايه‌گذاري‌هاي در امور مورد علا‌قه خود در خارج از كشور به سر مي‌برند. در گفت وگو با سيدمحمد علي شهيدي معاون پارلماني و كنسولي وزارت خارجه به ابعاد اين قضيه پرداخته‌ايمو انرا با

هیچ نظری موجود نیست: