Translate

سه‌شنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۸۶

خانم میرزادگی لطفا شما کوتاه بیاید مسئله زنان ایران را حل کنید ترکیه پیشکشتان

خانم میرزادگی لطفا شما کوتاه بیاید مسئله زنان ایران را حل کنید ترکیه پیشکشتان

به این تحلیل نگاه کنید تا بفهمید تا کجا این خانم روشنفکر عقب است

"
کسانی که می خواهند به شکل گيری مذهب در انقلاب ۵۷ بپردازند به دو نام حتماً اهميت بسيار می دهند: شريعتی و آل احمد، به عنوان دو نمونه از هواداری از چيزی ظاهرا شرقی و مخالف يا رويارويی با غربی شدن و يا غربی بودن اما، در اصل، به عنوان مذهب اسلام در مقابل مذاهب ديگر. وقتی که اين دو نام وقتی مطرح بود هنوز شخصی به نام آيت الله خمينی از هيچ اهميت عمومی برخوردار نبود. يعنی، او تنها به عنوان يک معمم تندرو مطرح می شد که با شاه مخالف بود. در عين حال، جای کتمان نداشت که مخالفت او با شاه درست بر سر «اصلاحاتی» بود که بيشتر به آزادی زنان و به خصوص حجاب و حضور زنان در اجتماع مربوط می شد. به دليل هم سخنان او، جز در محدوده ی قشر به شدت مذهبی و ـ از نظر فکری ـ عقب مانده ی جامعه، خريدار نداشت. اما شريعتی و آل احمد، چون ظاهری امروزی داشتند، هواداران بسياری پيدا کرده بودند؛ هوادارانی که البته آنها را بيشتر بصورت شفاهی و «زبان به زبان»، می شناختند و نه لزوما
از طريق خواندن کتاب هاشان..

مقاله خداحافظ ترکیه

واقع، اگر به دقت به وضعيت ايران در آن دوران نگاه کنيم متوجه می شويم که هيچ برنامه ای جز مقداری شعارهای بی پايه ی عامه پسند (مثل تقسيم پول نفت، مثل عدالت اسلامی، مثل حکومت علی، مثل طرفداری از حق و انصاف) در بساط انقلابيون اسلامی، که بعدها حکومت اسلامی را تشکيل دادند، يافت نمی شد.

اين نمونه های کوچک نشان می دهند که کشور ترکيه به چه سرعتی به سوی داشتن حکومت مذهبی می رود و البته اين بار برادر و معلمی چون حکومت ايران را نيز در کنار خود دارد.
اکنون «‌رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزير ترکيه، از تصميم دولت اين کشور برای لغو ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌ها خبر داده است.

من به اين نکته باور دارم که محال بود آيت الله خمينی به پيروزی برسد اگر که مرکز ثقل حرکت ها را بر شانه های زنان ايران نمی گذاشت

خانم میرزادگی نگفتند این اطلاعات راخودشان تنها بدست اورده اند و یا کمک گرفته اند.



در مورد شعارها میشود بگویئ شعارهای انتخاباتی احزاب اروپائی چیست .

اگر زنان علیرغم تمامی موانع قانونی و تبلیغات عظیم تصمیم بگیرند حجاب داشته باشند و اگر مردم مسلمان نمنجمله زنان در یک دموکر اسی به یک حزب مسلمان رای بدهند از نظر شما این دموکراسی نیست می شود لطف کنید دموکراسی را برای ما هم تعریف کنید.
خانم میرزادگی

عقده های نهفته خود را بیرون بریزید..

هیچ نظری موجود نیست: