Translate

دوشنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۸۷

دومین سال برگزاری عید نوروز در پارلمان انتاریو – کویئنز پارک





دومین سال برگزاری عید نوروز در پارلمان انتاریو – کویئنز پارک

سعید سلطانپور

روز 5 شنبه اول فروردین 1388 برابر با 20 مارس 2008 مراسم دید و بازدید عید نوروز به دعوت دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی تبار مجلس انتاریو در محل این استان بر گزار شد . در این مراسم در حدود بیش از 400 نفر از اقشار مختلف ایرانیان در تورنتو و شهرهای حومه( _ جی . تی . ای ) شرکت داشتند.

علیرغم سرمای هوا و روز کاری بسیاری از دعوت شدگان در این مراسم شرکت کرده بود ند به همین دلیل صف طولانی در داخل درب ورودی غربی برای تایید اسامی دعوت شدگان از ساعت 11:30 تشکیل شده بود . سالنی که برای این مهمانی اختصاص داده شده بود گنجایش همه مهمانان را نداشت و بعد از ساعت 12: 30 که نخست وزیر استان - دالتون مک گینتی- با 4 نفر از محافظان و همراهان وارد سالن شد مهمانان را برا ی مدتی در سالن اصلی درب ورودی نگه می داشتند .
دالتون مک گینتی که در سالن ورودی مورد استقبال دکتر مریدی قرار گرفت با دکتر مریدی در مورد نوروز گفت و گوی کوتاهی کرد و وارد سالن شد که در آنجا سفره هفت سین چیده شده بود .ا وی در مورد سفره هفت سین پرس و جو کرد وبعد به سخنرانی کوتاهی در مورد ایرانیان و نوروز پرداخت و آنرا سیاستمدارانه به شعار حزبی لیبرال ها د رمورد کامیونتی ها وصل کرد . وقتی که مک گینتی به فارسی نوروز را تبر یک گفت با دست زدن حضار روبر و شد .
در این مراسم چند تن از وزرا و نمایندگان حزب لیبرال منجمله مایکل کول وزیر سابق مهاجرت که سال 2007 مهماندار اولین جشن نوروزی در پارلمان بود نیز حضور داشتند .
در ساعت 1 بعد از ظهر از حضار خواسته شدتا به قسمت جایگاه تماشاچیان مجلس رفته و ناظر سخنرانی دکتر مریدی در مورد نوروز باشند.
دکتر رامین جهانبگلو فیلسوف ایرانی تبار که بعد از ازادی از زندان به هند رفته بود و اکنون به کانادا بازگشته است نیز جزو حاضرین بود.
در حاشیه :
الفک این اقدام دکتر مرید ی و اعلام دعوت عام در مطبوعات قدم مثبتی برای رسیدن به تمامی اقشار جامعه ایرانی بود .
.
ب : اولین سال مراسم نوروزبه همت گروه تورنتو ایرانیز در2007 برگزار شد که در حدود 120 نفر از نمایندگان اقشار جامعه ایرانی دعوت شده بودند .دو سالن در اختیار گذاشته شده بود و فضا از امسال بیشتربود .
وزیر مهاجرت مستعفی ، مایکل کول میزبان مراسم بود

ج : با یکی از مسولین برگزاری مراسم صحبت کردم . گفتم که بنظر می رسد بیش از ظرفیت اقدام به صدور کارت دعوت شده است شاید تصور می کردید خیلی ها نخواهند آمد . خانم ( غیر ایرانی ) گفت تقاضا بسیارزیاد بود و به همین دلیل ما دعوتنامه زیادی صادر کرده بودیم .
برخی از افراد نامشان در لیست نبود ولی دعوت شده بودندکه با مشکل در ورود روبرو شده بودند.

د: از احزاب محافظه کار ( کانسرواتیو ) و ان.دی .پی نماینده ای در مهمانی حضور نداشت .
هر چند هواردهمپتون سال نو ایرانی رادر بیانیه ای تبریک گفته بود .
د رسال گذشته هم کسی از دو حزب دعوت نشده بود . در این مورد محمد شیخ اسلامی از مسولین گروه تورنتو ایرانیان درمراسم سال 2007 سوال کردم وی گفت دفتر وزیر مسولیت دعوت از دیگر احزاب را به عهده گرفته بود .
از مسولین دفتر ان. دی پی سوال کردم گفتند کسی به انها اطلاع نداده بود . ولی غیبت آنان در این جلسات یک اشکال جدی در ارتباطات این دو حزب هست .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

commente shoma ro dar webloge khanome ravani poor khoondam, khoshhalam ke dar maghame yek khabar negar be sehhate akhbar ahammiat midin. man yek shabe tamam dar internet jostejoo kardam ke befahmam khabar sehhat dare ya na. va hameye khabar ha link shode bood be khabar nameye anjoman. merc ke hooshyarane amal kardin.