Translate

دوشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۸۷


-

بیش از 300 هزار آذری روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند
تبریز نیوز:سرویس خلیج همیشه فارس: به مناسبت روز ملی خلیج فارس، بیش از 300 هزار آذری، در شهرهای تبریز ، ارومیه ، اردبیل، مهاباد ، خوی ، اشنویه، سردشت،پیرانشهر ، محمديار و چايپاره با شرکت در پیاده روی و مراسم های دیگر این روز را گرامی داشتند.

پس از آن که اطلاعیه دعوت به این مراسم ابتدا از طریق رسانه های دیداری و شنیداری ،بیلبوردهای نصب شده در معابر عمومی و اطلاعیه های سازمان ها و برگزار کنندگان مراسم روز ملی خلیج فارس در مراکز استان ها و شهرهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل منتشر شد ، بسیاری از شهروندان آذری به طور خودجوش و با ارسال هزاران پیام کوتاه ، تلفن ، چاپ برگه ها ،انتشار اطلاعیه در وبلاگ های شخصی و تارنماهای اینترنتی و یا به هر طریق ممکن ، سایر دوستان و همشهریان خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر این روز دعوت کردند.

اما در بین شهرهای برگزار کننده این مراسم ، "تبریز" در این روز به یاد ماندنی به پا خاست ، تاریخ را تکرار کرد ، تا بار دیگر عرق ملی و حس میهن دوستی خود را با افتخار به رخ کشد و نام تبریز را همچنان به عنوان دیده بان و حافظ ایران حفظ کند.

نه تنها در تبریز بلکه از چند شهر استان آذربایجان غربی ، بویژه از ارومیه نیز خبر رسید که بیش از 100 هزار نفر در پاسداشت روز ملی خلیج فارس ، با طی مسافت 3 کیلومتری در این شهر ، دست به پیاده روی باشکوه دیگری زده اند .

علاوه بر تبریز و ارومیه در اردبیل نیز بیش از 10 هزار نفر در گرامیداشت این روز ملی و در زیر باد و باران گرد هم آمدند.

همچنین هزاران نفر از شهروندان در مهاباد ، خوی ، اشنویه، سردشت ، پیرانشهر ، محمديار و چايپاره در مراسم پیاده روی روز ملی خلیج همیشه فارس شرکت کردند.

از سویی دیگر ، کوهنوردان شهرهای خوی ، اشنویه و سردشت با در دست داشتن پرچم زیبای سه رنگ ایران ، نام خلیج فارس را با صعود به کوه های این استان طنین انداز کردند.

در این میان شورای سردبیری تبریز نیوز ، در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در تبریز (روز جمعه 13 اردیبهشت 1387) ، پیش از انتشار خبر خبرنگاران خود از سایر شهرهای شمال غرب کشور ، ابتدا اخبار و گزارش های تصویری پیاده روی 200 هزار نفری تبریزی ها در دفاع از منافع ملی و خلیج فارس را در راس برنامه های خبری خود قرار داد ، بطوریکه این خبر در سطح غیر قابل تصوری مورد استقبال قرار گرفته و همه ایرانیان در داخل و خارج را شادمان ساخت.اما تنها یک گروه اندک در خارج از کشور ، که رویای جدایی آذربایجان از ایران را در سر می پرورانند از گزارش تصویری و خبر خروش تبریزی ها در دفاع از منافع ملی ایران و خلیج همیشه فارس وحشت زده شده و همچون همیشه با زیر پا گذاشتن اخلاق ، سراسیمه و عصبانی به دشنام و ناسزا گویی علیه رسانه های خبری در داخل و خارج پرداخته و مطالب سراسر کذبی را که نمایانگر وحشت و ضعف استدلال های آنان بود، به هر روش ممکن منتشر کرده و عمق کینه و دشمنی خود را با ایران و شهروندان میهن دوست آذری آشکارا نشان دادند.

اما به گفته کارشناسان ، چند تارنما که ارگان تجزیه طلبان به شمار رفته و گردانندگان آن ها در سایه غفلت دستگاه دیپلماسی ایران با بهره گیری از امکانات دو کشور همسایه مسلمان ، برادر ، دوست ! و در زیر چتر سرویس های جاسوسی همواره خط تجزیه را دنبال و به دروغ پردازی از رویدادهای مناطق آذری نشین ایران مشهورند ، ادعاهایی کردند تا در نزد اربابانی که سال ها آن ها را نیز فریفته اند شرمسار نشوند . تا آن که با انتشار بخش دیگری از گزارش تصویری منتشر نشده از این مراسم (توسط تبریزنیوز )صحت و سقم خبرهای منتشره هر چه بیشتر و دقیق تر مشخص شد.

اینبار نیز شورای سردبیری تبریز نیوز ، در جهت شناساندن و رونمایی چهره واقعی و نیات درونی و مطالب سراسر کذب تجزیه طلبان ، با باز گذاشتن بستر یک هفته ای برای دروغ پراکنی هر چه بیشتر این گروه منفور و مطرود از جامعه ایران ، اخبار و گزارش های تصویری زیر را (بدون انتشار خبرهای ویژه و گزارش های تصویری خبرنگاران تبریزنیوز در دو استان آذربایجان غربی و اردبیل ) با لینک مستقیم به منبع خبر در زیر منتشر می کند.

گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور بيش از 110 هزار نفر در اروميه



گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور بيش از110 هزار نفر در اروميه – عکس



گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور بیش از 10 هزار نفر در اردبیل



گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور بیش از 10 هزار نفر در اردبیل – عکس



گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در مهاباد



صعود کوهنوردان خوی و اشنویه در گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس



گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در سردشت



گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در پيرانشهر



صعود کوهنوردان سردشت در گرامی داشت روز ملی خلیج همیشه فارس



گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در محمديار



پایان.

نوشته شده توسط تبریز نیوز در ساعت 12:57
یاشاسین آذربایجان -یاشاسین ایران

هیچ نظری موجود نیست: