Translate

سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۸۷

فبلم پرسپولیس و و زیر آبی رفتن حسین درخشان

با سلام
من فیلم را ندیده ام با توجه به تجربه نزدیک به دو دهه اقامت در کانادا و فعالیت د رامور اجتماعی و سیاسی کانادا و دنبال کردن مسائل
آمریکا و جمهوری اسلامی می توانم بگویم که این فیلم از حمایت سیاسی و خط های حاکم بر آمریکا و اروپای غربی بر خوردار هست .
اصولا کمتر فیلم مستقلی و یا حتی اندیشمند مستقلی مورد توجه مطلبوعات غربی قرار می گیرد و لی اینکه آقای حسین درخشان می خواهد سیاه کاری های جمهوری اسلامی را ماست مالی کند وغیر اخلاقی و جانبدارانه هست .

سرکوب خونین مخالفان سیاسی در دهه 60 ک به قیمت جان دهها هزار جوان ایرانی عدالت خواه ( هر چند مسیر نادرست مانند جنگ مسلحانه ) انجامید .
ادامه جنگ 8 ساله و بر طبل جنگ کوبیدن و نابود شدن ایرانیها و عراقی ها-سیاست سرکوب خشن بر علیه بسیاری از ایرانیهائی که سیاسی نبودند ولی شرایطی را به آنان تحمیل کردند که باعث مهاجرت میلیونی ایرانی ها شدند . محروم کردن هزاران ایرانی از مشارکت در اداره کشور وتصمیم گیری ها - روپوش اجباری و رنگ مشکی برای لباس خانمها و هزاران نمونه دیگر نشان از این دارد که دوست جوان ما یا در جستجوی نام و مطرح شدن بهر قیمت هست و یا چنان در حالی که در غرب از مزایای آزادی بیان و حق انتخاب نوع زندگی که برای هزاران جوان ایرانی یک ارزوی دست نیافتنی هست : کفران نعمت می کند و از این آزادیها سو استفاده ناحق می کند اقای درخشان
حضور هزاران ایرانی در تبعید که به مهاجرت ناخواسته مجبور شده اند محصول مشترک کسانی است که در ایران در حاکمیت هستند و به این نتیجه رسیده اند که باید لبخند هم بزنند . این را از سر احبار است نه اینکه به این باور رسیده باشند والا نمی میرند که در مورد آن بخش از سیاهی های حکومت ابراز اشتباه می کنند و از مردم معذرت خواهی می کنند .

مطلب درخشان را در این لینک بخوانید
http://www.iranian.com/main/2008-176

هیچ نظری موجود نیست: