Translate

پنجشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۷

آقای نخست وزیر دیدید به ما مربوط بود

http://www.shahrvand.com/
آقای نخست وزیر دیدید به ما مربوط بود


شب گذشته جولی کویلارد در تلویزیون ظاهر شد و گفت که در کنار تخت خواب وی میکروفن برای شنود کارگذاشته شده بوده است
سعید سلطانپور
28-05-2008


هارپر نخست وزیر روز دوشنبه اعلام کرد که وزیر امور خارجه اش ماکسیم برنیه از سمت خود استعفا کرده است، ولی همچنان بر این نکته که لازم نیست در مورد روابط برنیه و جولی کویلارد دوست دختر وزیر امور خارجه تحقیق شود، پافشاری می کند.

رسانه های جمعی در هفته گذشته از ارتباط جولی کویلارد که زمانی دو شریک زندگیش در ارتباط با تبهکاران "هلز انجلز" (فرشتگان جهنم) بوده اند، جزئیات بیشتری را منتشر کردند. شرکتی که برنده نظارت امنیت فرودگاه مونترال شده شرکتی است که با باند تبهکاران که سالانه کنترل مواد مخدر و فحشا را که رقم آن به چند میلیارد دلار در سال می رسد و جولی کویلارد ارتباط داشته است. کویلارد تا سال 2005 به نوعی در ارتباط با این باند بوده است.

هارپر در حالی از برنیه دفاع می کند که وی در ملاقاتی در یک کافی شاپ مدرک محرمانه ای را که گفته می شود در ارتباط با جلسه اپریل ناتو در اروپا بوده است، به جا می گذارد.

شب گذشته جولی کویلارد در تلویزیون ظاهر شد و گفت که در کنار تخت خواب وی میکروفن برای شنود کارگذاشته شده بوده است. هارپر که در پاریس بسر می برد گفت که اعضای ناتو در مورد عدم رعایت مسائل امنیتی شکایتی به کانادا نکرده اند.

دفاع هارپر از رابطه خصوصی وزیرش اعتبار سیاسی کانادا را در بین دیپلماتها زیر سئوال خواهد برد. طبق قوانین کانادا کسانی می توانند به یک مدرک امنیتی دسترسی داشته و یا از مفاد آن مطلع باشند که اعتبار آنان توسط مقامات امنیتی بررسی و تایید شود.

هارپر در حالی در این مورد گشاده دستی می کند که چند تن ازمسلمانانی کهسالهاست به اتهام تروریستی در سلول انفرادی بسر می برند، بدون اینکه محاکمه شوند حق دسترسی به مدارک موجود در پرونده شان را ندارند. آخرین مورد آن هم تلاش چند ساله وکلای"خدر" نوجوان کانادائی است که در افغانستان دستگیر و توسط نیروهای آمریکائی درگوانتانامو بیشکنجه شده است. دادگاه سرانجام پس از چند سال حقدستیابی به بخشیاز بازجوئی افراد سازمان امنیت کانادا و آر.سی .ام .پی از خدر را جزو حقوق بشر متهم دانست.

به آقای هارپر باید گفت، قانون در مورد همه باید یکسان باشد از سفید پوستهای انگلوساکسون مسیحی تا زردپوستان بودائی و سیاه پوستان و مسلمانان. سیاست یک بام و دو هوا ادامه تبعیض علیه شهروندانکاناداست.

هیچ نظری موجود نیست: