Translate

یکشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۰

سی امین سال تاسیس شورای وابسته به مسعود رجوی و سوالات بی جواب


سی امین سال تاسیس شورای وابسته به مسعود رجوی و سوالات بی  جواب  

سعید سلطانپور

شورای وابسته به مسعود رجوی در حالی در مرداد 1390 ، بیانیه ای طولانی بیرون داده است که تکرار بیانیه های آنها و رسانه های تبلیغاتی وابسته به رجوی در این سالها بوده است .  تکرار مکررات و ردیف کردن فاکت ها و تخیلات سیاسی  عده ای در حوالی 60 سالگی ، که نشان از گیر کردن این جریان  در دهه 60 هست .


این شورا می تواند هر آنچه می خواهد بگوید و هر ادعایی داشته باشد ولی سوالی که از این گروه  دارم این است ایا شما  نسل های جدید ایرانی را می شناسید . کسانی که در سال 60 متولد نشده بودند .و الان 30 ساله هستند یعنی  سنی که بسیاری از رهبران  و فعالین مجاهدین خلق  در انقلاب 57 داشتند. در دورانی که  می خواستند ریشه امپریالیزم امریکا و سرمایه داری جهانی را ریشه کن کنند  و بسیاری از آنان نیز جان خود را نیز بر سر این باور  گذاشتند .
 اینکه شورای فعلی و عده ای از ان رهبران سی ساله ان دوره مجاهدین  ، سالهاست که برای برسمیت شناخته شدن از سوی آمریکا ( هم جنا ح نو محافظه کاران جنگ طلب  و هم دمکرات ها  ) چقدر هزینه و تلاش  کرده اند ، بر کسی پوشیده نیست . اساسا این جریان سالهاست که  با افتخار از این دگر دیسی ،  نام می برند.

 این جریان در حالی ادعا می کند که " شورای ملی مقاومت ایران در ۳۰ سال گذشته با شما و در کنار شما و در پیکارهای بی‌امان شما در هر کوی و برزن و در هر کارخانه و مدرسه و دانشگاه ایستاده  است "  که یک نفر از نسل جدید 30 ساله ها در این شورا حضور ندارد. و تا انجا که با این گروه آشنا هستم ، در لیست این شورا سالها هست که  تغییر ی حاصل نشده است مگر کسانی که بعلت بیماری و یا کهولت سن ، فوت کرده اند .  مسعود رجوی از اواخر 59 ، در هیج تجمع ایرانیها حضور نداشته است مگر در جلسات درون سازمانی بخصوص در عراق در پایگاه اشرف که به مانند فیدل کاسترو گاهی  8  ساعت یک ضرب  صحبت می کرد .

 شورا در حالی از بهار عربی سخن می گوید که بخوبی میداند ، حضور طولانی مدت حکام در پست های کلیدی کشور های تونس و مصر و سوریه و عراق و یمن ،  عاملان زمستان کشورها و بیداری مردم در بهار انقلاب ها هستند .  و از سوی دیگر در مصر که هنوز شورای نظامی به ریاست ژنرال طنطاوی بر سر کار هست و در لیبی ، رهبر شورای انتقالی ، تا 8 ماه پیش وزیر دادگستری سرهنگ دیکتاتور بود .

 چگونه مسعودر جوی که در 1364 به رهبری بلامنازع از راه های غیر دمکراتیک و کودتای خزنده "  انقلاب
اید ئولوژیک "   رسیده است و مریم رجوی که در سال 68 از سوی همسرش ، مسعود به مقام ریاست جمهوری موقت ایران رسیده است ، وهمچنین  تداوم حضور اعضای شوراد رپست ها  شورا و عدم برگزاری انتخابات ( چه ازاد و چه غیر آزاد ) ، با توجه به تحولات ایران و خاورمیانه و جهان ، نشانه ای از رکود ، استبداد و فساد اقتصادی نیست . 

اینکه در سی امین سال تاسیس شورا ، غیبت  8 ساله مسعود رجوی ، که عدم حضور ش دلیل اشکاری بر عدم آزادی عمل توسط دولت آمریکا  هست ، همچنان فریبکارانه از وی به عنوان مسول شورای ملی مقاومت یاد می شود در حالی که اطلاعیه های رجوی ، سالهاست که  بدون هیچ عنوانی منتشر می شود .   زمانی که اطلاعیه صاد رشد من در بغداد بودم و شهید محمود ، روزنامه مجاهد را به خانه بخش اطلاعات آورد.  رجوی از فرط عجله  برای تحقق رویاهایش  که سرابی بیش نبود ،  فرمان تشکیل شورا  را در نامه ا ی با ارم مجاهدین نوشته بود.   
 رجوی  چند سال بعد در سالگرد تاسیس شورا  در سوم مرداد 1368 ، صدها نفر از بهترین کادرهای با تجربه مجاهد را در طرحی کودکانه ، به قتلگاه فرستاد .  شورا ، هیچگاه سوالی و یا ، کمیته ای حقیقت یاب برای  بررسی شکست فروغ ، مطرح و یا تشکیل نداد  وهرساله ، تحلیل ها را با تعویض تاریخ آن ، تکرار می کند. و این در حالی است که اعضای شورا بخوبی آگاه بودند که رجوی  از علت شکست نظامی و سیاسی در فروغ را رجوی   عدم اتصال به رهبری وی و مریم ، خواند و زندگان و مجروحان را به این دلیل  سرزنش می کرد .در حالیکه کسی که الفبای نظامی را می دانست و در تنگه چارزبر ، شدت اتش توپخانه رژیم را می دید ، می دانست که اشتباه نظامی رجوی مسبب شکست هست .

  بر خلاف انچه که در انتهای  بیانیه شورا ،  ادعا شده است ،  که  "  هر کس که با دیکتاتوری دینی و ولایت فقیه نیست و  هر کس به رأی مردم و حاکمیت جمهور مردم پایبند است، با ماست "   باید گفت هر کسی که با دیکتاتوری  ولایت فقیه مخالف باشد حتما با دیکتاتوری از نوع ولایت فقیه کت و شلواری اش هم ( رجوی )  مخالف خواهد  بود.  

اساسا این رجوی و شورای وابسته به وی هستند که باید در عمل ثابت کنند که آیا   د رکنار  مردم ایران هستند یا با دشمنان آزادی و استقلال مردم ایران .  سابقه حضور رجوی در عراق از 1365 و عملکرد آنها تا امروز نشان داده است که  رجوی اپوزیسیونی است  از جنس حاکمیت که  برای رسیدن به قدرت ،بقول فرماندهان آن دوره ارتش رجوی ، از معامله با شیطان هم ابایی نخواهند داشت. 

برای رسیدن به دمکراسی ، اپوزیسیون خود باید الگوی دمکراسی باشد و حقوق بشر را در تشکیلات خود رعایت و نهادینه کرده باشد .

هیچ نظری موجود نیست: