Translate

دوشنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۰

شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و تف در آش جناح احمدی نژاد سعید سلطانپور


شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و تف در آش جناح احمدی نژاد


سعید سلطانپور

در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ، و حضور وی در مجمع عمومی سازمان ملل که تریبونی میلیونی در قلب سرمایه داری جهانی و ابر قدرت نظامی ، امریکا می باشد ، تنش های زیادی را دربین جناح های حاکمیت بدنبال دارد .

از دوران رفسنجانی ، همواره تلاشهایی زیادی ، متاسفانه بطور پنهانی ،  هم از سوی امریکاییان و هم از سوی حاکمیت روحانیون ایران ، برای نزدیکی انجام شده است .

 آمدن مک فارلین با کیک و انجیل به ایران در 4 خرداد 65  در دوران قدرت رفسنجانی که در ان دوران ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت و مرد دوم حکومت بود . بنابر شواهد مقامات فعلی ، سفر مک فارلین با موافقت رفسنجانی  انجام شده بود  که توسط مهدی هاشمی (برادر داماد ایت الله منتظری ) لو رفت  و منجر به طرح  سوال 8 نماینده  مجلس  در آبان ما ه 85 در  مجلس شد که با اعتراض ایت الله خمینی ، نمایندگان مزبور ، سوال خود را پس گرفتند . (1).   افشاگری  مهدی هاشمی ،  فشارها را برای دستگیری وی و اعدام زیاد تر کرد .
ارتباط سیاسی با همه کشورها واپوزیسیون یک ضرورت مسلم است ولی بشرط اینکه شفاف باشد ، کتبی نوشته شده و توسط طرفین امضا شده باشد .

در حالیکه از قبل از  پیروزی انقلاب 57 هم  ارتباط با مقامات امریکایی با  حضور ژنرال هویزر برای بیطرفی ارتش شاه و انتقال قدرت ، در ستاد مشتر ک ارتش و ملاقات مستمر با مرحوم مهند س بازرگان و ایت اله بهشتی ( منصوب از سوی  خمینی ) ادامه داشته ا ست.
این روزها هم با نزدیک شد ن سفر احمدی نژاد به نیویورک ، صرف نظر از اینکه مشایی اجازه خروج داشته باشد ویا نه ،  اعلام آزادی مشروط دو امریکایی متهم به ورود غیر قانونی به ایران و جاسوسی که به 8 سال زندان محکوم شده بودند  ، توسط احمدی نژاد  درمصاحبه با شبکه امریکایی " ان . بی .سی . ، دست احمدی نژاد را برای کنترل مصاحبه ها با رسانه های میلیونی آمریکایی ، با اماده سازی افکار عمومی آمریکایی ها که بشدت به این رسانه ها متکی هستند را باز خواهد گذاشت .
 سیاست تهاجمی احمدی نژاد  در حالیکه بسیاری از مجریان خبری ، خطوط قرمزی را برای خود و رسانه هایشان و بازنگهداشتن ارتباط با مهمانان ، در نظر می گیرند قبل از هر چیز برای تضعیف جناح های رقیب احمد ی نژاد در انتخابات مجلس امسال و انتخابات ریاست جمهوری می باشد .  قانونا احمدی نژاد ، دو دوره اش تمام شده است و برای ادامه و تکمیل خط جریان وی ، یکی از نمایندگان این جریان باید ، این پست را در اختیار بگیرد  

از سوی دیگر احمدی نژاد در گذشته سعی کرده بود ، به سیاستمداران  امریکایی بگوید که وی در مورد ارتباط سیاسی با آمریکا تصمیم گیرنده است که موضع گیری خامنه ای ،  موضع وی را تضعیف کرده است .   تلاش جناح دیگر برای آزاد نکردن دو امریکایی متهم ، قبل از انکه ضدیت با امریکا باشد ، پیامی است به آمریکاییان که حرف آخر در  ارتباط با آمریکا  را احمدی نژاد نمی زند. جناح بازاریان سنتی ( حزب موتلفه ) می گوید با ازادی دو امریکایی ما به آنها امتیاز داده ایم . ما می زنیم نه جناح احمدی نژاد که امسال مورد کم مهری خامنه ای نیز قرار گرفته است .
 مشکلی که آمریکا همواره رنج برده است این است که چه کسی و چه جریانی حرف آخر را درایران می زند . زیرا در این 30 سال گذشته هروقت یکی از جناح های حاکمیت آش اشتی کنان با آمریکاییان را پخته است ، جناح دیگر باتف کردن در آن ، همه چیز را به نقطه اولیه برگردانده است . آنچه که می شود نتیجه گرفت این است که برای جناحهای حاکمیت  ، منافع همه مردم ایران ، آینده جوانان و ایران و منطقه خاورمیانه  که بشدت انبار اسلحه از سوی صادر کنندگان اسلحه شده است ،  به فراموشی سپرد ه شده است . 
نقل قولهای مقامات از رابطه با امريكا در گذشته
اولا سالهاست که از کانالهای مختلف با امريکا در ارتبا ط هستند . البته نفس مذاکره برای يک دولت حاکم هيج مانعی ندارد بشر ط اينکه مردم در جربان اين مذاکرات قرار بگيرند و يا نظر خواهی از انان شده باشد.و يا نمايندگان منتخب انان در اين مذاكرات شركت داشته باشند. 
مشکل جد ی هم د ر اين است که جنا حهای مختلف می خواهند انحصاری با امريکا رابطه بر قرار کنند . مثلا در دهه 60 عسگر اولادي از موسسين موتلفه معتقد بود كه ما بايد با امريكا رابطه داشته باشيم تا اينقدر اجناس واسلحه را چند برابر قيمت از بازار ازاد نخريم. البته در ان زمان مير حسين موسوي نخست وزير بود و عسگر اولادي در موضع مخالف وي بود.
در زمان ريگان مذاکره با ايرانی ها در خريد اسلحه با 3 برابر قيمت به طرف ايرانی انجام شد که در ان سود فروش اسلحه به ضدا اتقلابيون نيکارا گوئه داده شد. (‌ايران كنترا )
نمونه ديگر اطمينان دادن آمريکائيان به طرف ايرانی در مورد عدم علاقه امريکا به شکست ايران در جنگ بود. د رمذاكرات محرمانه در بحبوحه جنگ ايران و عراق بود.
در تمامی اين تماس ها در حاليکه خمينی و ريگان شديدا به يکدیگر حمله می کردند اين مذاکرات بدور از چشم مردم ايران و مردم امريكا صورت می گرفت. 
خميني كه حرف اخر را ميزد به ان نمايندگاني كه جرئت كرده بودند از ولايتي وزير امورخارجه د رمورد سفر نمايندگان امريكا به ايران سوال كنند شديدا تشر زد كه به شما چه مربوط است ؟‌و انان سوالات خود را پس گرفتند.
نقل از انقلاب اسلامی
محسن رضايي در گفت‌وگوي اختصاصي با روزنامه «یو اس تو دی، ، گفت: ايران نقش مهمي در سرنگوني رژيم طالبان در افغانستان داشت اما آمريكايي‌ها با كمرنگ كردن نقش ايران، قصد دارند آن را به نفع خود مصادره كنند.
21 خرداد 1384
نيو يورک تايمز : آمريكا و ايران ديدارهاي محرمانه بسياري در سطح پايين داشته‌اند. چه زماني شما براي گفت‌وگوي سطح بالا آماده هستيد؟ هنگامي كه شما رئيس جمهور بوديد به اين مساله اشاره كرديد كه آماده ارتباط با آمريكا هستيد. 
رفسنجانی : هنگامي كه من گفتم آماده‌ام، رئيس جمهور بودم. اگر بار ديگر مسؤول(اين امور) شوم، بار ديگر مجبورم اين مساله را بررسي مي‌كنم. يو اس آ. تو دی 19 بهمن 83
دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: «اوضاع با آمريكا نمي‌تواند اينگونه ادامه يابد. اگر موضع آمريكا تغيير كند، دورنمايي از رابطه (با آمريكا) ديده مي‌شود». 
وي با اشاره به اين‌كه ايران و آمريكا از طريق سفارت سوييس و برخي كشورهاي ديگر در ارتباط هستند اظهار داشت: «ما اميدواريم آمريكا به زبان تهديد و تحريم‌هايي كه عليه منافع ايران اعمال كرده است پايان دهد».

17
سایت بازتاب -خرداد 84 -
×بهزاد نبوی در مصاحبه ای قبل از انتخابات رباست جمهوری خبر از مذاکره با 7 هيت امريکائی داد. 
× کروبی هم در دوران انتخابات به اين موضوع اشاره کرد . کروبی طرف مذاکره با امريکائئان در زمان کارتر برای ازادی گروگانها با جورج بوش (‌پدر )‌ در پاريس بود که ازادی گروگانها به بعد از انتخابات موکول شود تا کارتر شکست بخورد.
روزنامه  مهر ادعا کرد: نشست هاي محرمانه در ژنو ميان فرستادگان هاشمي رفسنجاني نامزد رياست جمهوري ايران و سه ديپلمات از لبنان و سوريه واردن و نيز مسئولان وزارت امور خارجه آمريکا و هياتي از کميسيون مشترک اروپا برگزار شده است .
روزنامه الديار به نقل از اين منابع نوشت : رايزني ها ميان طرف هاي سه گانه بر روي نقشي که رفسنجاني در صورت پيروزي خود در انتخابات رياست جمهوري در حل مساله حزب الله بر اساس قطعنامه 1559 شوراي امنيت به صورت مسالمت آميز ايفا خواهد کرد، متمرکز شده است. با اين پيش شرط که صلح داخلي در لبنان مورد تهديد قرار نگيرد.
11 خرداد 84
ا لبرادعی- رئیس سابق انرژی اتمی - در مصا حبه ای در تابستان 84 اعلام کرده بود که مقامات ایرانی از و ی خواسته بودند که از امريکا تضمينی برای عوض کردن سياست تغيير رژيم در قبال جمهوری اسلامی بدهد.
.




تورنتو – 28 شهریور – 18 سپتامبر 2011
·                            (1)  سیدمحمد خامنه‌ای ، جلال‌الدین فارسی ، سیرجانی ، موسویانی ، نیک‌روش ، فهیم‌کرمانی ، نجفی ، اسرافیلیان
چرا ما باید این قدر غربزده باشیم یا شیطان‌زده؟ من هیچ توقعی نداشتم از بعض این اشخاص، ولو بعضی‌شان در نظر من پوچ‌اند، لکن از بعضی از این اشخاص که سابقه دارند هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می‌زنند سر مسئولین ما! چه شده است؟ شماها چه‌تان است؟ چه کردید شماها؟ شماها چرا باید تحت تأثیر تبلیغات خارجی واقع بشوید یا تحث تأثیرات نفسانیت خودتان؟ در یک همچون مساله مهمی که باید همه شما دست به هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که ما وحدت داریم، وحدت ما این طور شده‌است و در روزی که هفته وحدت است چرا شماها می‌خواهید تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می‌خواهید بین سران کشور تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می‌خواهید دو دستگی ایجاد کنید؟ چه شده است شما را؟ کجا دارید می‌روید؟ این تذهبون؟ من نمی‌توانم که آن طوری که می‌خواهم، با شما صحبت کنم و نمی‌خواهم در روز عید رنجش برای شما پیدا کنم، لکن شما انصاف بدهید که در یک همچو وقتی، وقت یک همچو اموری است؟! وقت یک همچو تأییدی است از کاخ سفید؟ وقت یک همچو تأییدی است از ریگان؟ لحن شما در آن چیزی که به مجلس دادید، از لحن اسرائیل تندتر است، از لحن خود کاخ نشینان آنجا تندتر است. شما چه شده‌است این طور شدید؟ شما که این نبودید بعضی‌تان. من بعضی‌تان را می‌شناسم، شما این‌طور نبودید.

هیچ نظری موجود نیست: