Translate

جمعه، مهر ۲۸، ۱۳۹۱

بستن مجلس انتاریو توسط لیبرال ها ناقض دمکراسی مردم کانادا


لینک ویدیویی

ب 
بستن مجلس توسط رهبر حزب لیبرال انتاریو روز دوشنبه
تیم فوتبال ایران و شکست کانادا
داستان فوتبال و کاپیتان تیم فوتبال دالتون مک گینتی . مک گینتی گفت من بخاطرخانواده ا م می روم . یعنی 
دخترش اومده بود دم استادیوم توپ را برداشت و رفت .
داور و 3 تا خط نگهدار و بازیکنان تیم خودش و تیم ها ی روبر و باضافه 12 میلیون تماشاچی انتاریو فرستاد خونه ..
خاطره توپ چرمی و بچه ننرها که یکهو توپ را برمی داشت میی گفت مامان گفته بیا .  همه التماس می کردند اقلا توپ را بذار و خلاصه بازی به هم می ریخت .و همه دمق
حالا هم ادامه مسابقات به انتخاب کاپیتان تیم لیبرال ها که حداقل چند ماهی طول می کشد موکول شد .
به همین راحتی که در کشورهای افریقایی اتفاق نمی افتد .
این داستان ماست اگر اون دو دفعه ای که هارپر پارلمان رادر 2008 و 2011 تعطیل کرد جدی گرفته بودند  جک لیتون گفت دیکتاتوری است . .این اتفاق نمی افتاد


و اما چی شد

دولت دالتون مک گینتی  لیبرال برای اینکه 3 تا کرسی را در انتخابات قبلی در می ساگا و اوک ویل حفظ کند تصمیم می گیرد که نیروگاه برق در می سا گا را که قسمت های زیادی از پروژه ساختمانی اش انجام شده بود ببندد زیرا عده ای از ساکنین ان حوزه موافق این نیروگاه که برای انتاریو لازم و اقتصادی بود نبودند
دالتون از طریق وزیر نیرو اقای بنتلی این قراردادها را لغو می کند و به گفته اپوزیسیون و رسانه ها 240 میلیون دلار دود شد و به هوا رفت . کانادایی ها می گن رفت توی چاه فاضلاب .

24 نوامبر قرا ربود کمیته مجلس در مورد وزیر تصمیم بگیرد که ایا قصد فریب پارلمان را داشته است زیرا مدارک را به مجلس نداده بودند . یک قلم 20 هزار صفحه از مدارک هفته پیش مجددا رو شد . اگر مجلس بنتلی را مقصر می شناخت امکان محاکمه وی در دادگاه بود .

وزیر نیرو می گوید من کار اشتباهی نکردم .  دالتون مک گینتی هم  دید کار به بن بست رسیده است توپ را برداشت و رفت . 


حالاسوال

ایا  معاون وزیر نیرو نماینده لیبرال شهر ریچموند هیل اطلاعی از این حیف و میل مالی داشته اند یا نه ؟

ایا اقای دالتن مک گینتی به دیگر اعضای تیم فوتبال لیبرال در مجلس از تصمیم خود برای استعفا و بردن توپ به خانه شان اطلاع داده بود ؟
اگر داده بود چرا حوزه انتخابیه اطلاع رسانی نشده بود ؟
حداقل باید به مردم حوزه خودشان بگویند ایا کاپیتان تیمشان کاردرستی کرده است و.یا نه ؟
خانم کاتلین وینه که در غیاب دالتون کاپیتن تیم لیبرالها بود و از جانشنیان جدی رهبر ی حزب است دیروز به خبرنگاران گفت که با بستن مجلس موافق نیست .

یک سوال از منشور91 ی ها دارم که عضو حزب لیبرال هستندایرانی ها را می گویم
من که فلسفه نمی دانم ایا بستن مجلس به این شیوه توجیخ فلسفی دارد ؟
ایا این دوستان موضعی دارند ؟ یا اینکه چون عضو حزب هستند سکوت می کنند ؟
در گذشته که بغیر از سکوت از این افراد ندیده ایم این بار هم بعید است که صدایی دربیاید . تقیه دوستان  در دمکراسی کانادا نوبر است . 



رسانه ها ی کامیونیتی رسالت رسانه ای خود را انجام ندادند . اطلاع رسانی درست نکردند.
متاسفانه به گفته دوست با سابقه رسانه ای این رسانه ها از دگردیسی تکاملی به دگردیسی مزورانه پرخیده اند و فکر می کنند افکار عمومی متوجه این تغییر جهت انان نمی شود .
ایا مردم  انتاریو در شرایط سخت اقتصادی مجلس نیاز ندارد ؟

در این مدتی که مچلس بسته است ایا نمایندگان مجلس حقوق های خود را نمی گیرند و به صندوق دولت پس می دهند چون کاری ندارند که انجام بدهند ؟
دمکراسی را از مردم کانادا یاد گرفته ام و بازی ها و قواعد سیاست را از سیاستمداران کانادا زیرا در ایران که همواره استبداد بوده است جریان سیاسیی هم که عضو ان بوده ام دمکرات نبود که یادمان بدهد . ولی حالا حزبی نیستیم و لی بخوبی حس می کنم که حرکت دالتون مک گینتی با معیارهای دمکراسی کانادا همخوانی ندارد .
تحلیل گران اصلی کانادا و رسانه های معتبر نیز همین را می گویند .
باتعطیلی مجلس لایحه بیمه و لایحه حمایت از صاحبان اپارتمانها هم خاک خواهد خورد .  شرکت ها ی بیمه میلیارددلار سود دارند و به گفته سینگ نماینده مجلس فشار زیادی برای پس گرفتن این لایجه د رگذشته بوده است .
ایا با  اخبار فساد مناقصه ها  ی دولتی در کبک و اتهام رشوه به حزب لیبرال کبک
 و روایات فساد مالی در بخش مناقصه های دولتی در انتاریو ، بستن مجلس به چه گروهی نفع رسانده است ؟ این سوالی است که پاسخ ان در اینده مشخص خواهد شد ؟


هیچ نظری موجود نیست: