Translate

یکشنبه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۹۲

لطفا به مادر خدیجه کمک کنید





چند روزی سرگرم نامه نویسی و سرکله و زدن با مقامات اداره مهاجرت کانادا و نماینده مجلس محافظه کار از منطقه نیو مارکت و ارورا خانم لویز براون - Lois Brown 


هستم. مشکلات کامیونیتی ایرانی جدی است و ریشه ای

داستان از این قرار است که دوستی روز دوشنبه هفته پیش تلفن کرد و مشکلات مادرزنش را گفت و اینکه کسی

از مقامات مسول دولتی پاسخگو نیست

مادر خدیجه  هنربری  92 ساله مدت 20 سال است که در کاناداهست . وی کرد ایرانی هست تقاضای پناهندگی کرده بوده است

تلخ این است که وقتی چند روز پیش  به اداره مهاجرت تماس گرفته شد ، پیام ضبط شده می گوید  میگوید مدارک شما در 1994 رسیدسال 2001 منتظر پاسخ باشید . به این سادگی مشکلات جدی اداره مهاجرت کانادا و احتمالا  هزاران متقاضی که کسی به آنها پاسخگو نیست .

مادر  خدیجه دچار فراموشی شده است . پاهایش دچاربیماری شده است نیاز به درمان در بیمارستان دارد ولی اصل  برگه بهداشت وی که باید توسط اداره مهاجرت تایید شود و باید برای تمدید به اداره مهاجرت فرستاده شود و این ورقه گم شده است

بیمارستا ن از ارائه سرویس بدلیل نداشتن برگه بهداشتی سر می زند ،  اخیرا هم اداره مهاجرت برای پناهندگان درمانگاهی در بیمارستان در اسکاربورو را برای پناهندگان تورنتوی بزرگ ( جی تی ای ) را اختصاص داده است که باید به انجا بروند . حالا تصور کنید مادر  خدیجه 92 ساله چگونه باید به آن کلینیک برود .

هفته گذشته به دفتر خانم براون ( نماینده محافظه کار ) مراجعه می کننددفتر این نماینده می گوید 5 هفته دیگر نوبت شما می شود. به خانم براون ای میلی روز 4 شنبه دوم ماه می زدم که جواب امد به اطلاع ایشان می رسد . دوباره نوشتم این مادر نیاز به مراقبتهای پزشکی دارد و زمان کم هست .

به یکی از ایرانیان حلقه وزیر مهاجرت نوشتم و مدارک را فرستادم خواهش کرد م  که کاری برای این مادر بخاطر انسانیت انجام بدهد .  این دوست نوشت همه درهارا میزند تا شاید دری برای مادر هاجر بازشود. به وی گفتم  این موضوع اگر رسانه ای شود سوالات اساسی در بین کامیونیتی ایرانی و حتی در بین کانادایی ها ایجاد خواهد شد ولی من در برنامه تلویزیونی خودم در 5 شنبه گذشته انرا مطرح نکردم تا تمامی مراحل سیستم اداری کانادا را دوباره طی کرده باشم کاری که دختر   خدیجه در این چند ماه گذشته انجام داده است.

خلاصه اگر تاروز 3 شنبه  7 ماه مه جوابی نیاید قرار شده است با مادر خدیجه روی ویلچر و دختر و دامادشان جلوی دفتر لویس براون برویم تا شاید وجدان خفته اش از بی اعتنایی سیستم در مورد یک شهروند بیمار سالمند بیدار شود و چاره ای برای مشکل مادر هاجر و ده ها انسان دیگر دردمند ،  پیدا شود.
مادر  خدیجه مادرهمه ماست ، کمک به مادر  خدیجه کمک به انسانیت ، به سالمندان هست  . لطفا به ما برای درست کردن این مشکل جدی اداره مهاجرت و پناهندگان کمک کنید 
Khadije Honarbaran
پرونده مادر  خدیجه ، یک تست برای کنگره ایرانیان و هیت مدیره جدید ان هست که نشان دهندمی خواهند کاری برای پرونده این مادر سالخورده و بیمار انجام بدهند ویا در برج عاج خود از ابراز مشکلات کامیونیتی و اعضای ان در بین مقامات دولت واهمه دارند .  





سعید سلطانپور - ریچموند هیل کانادا
    

هیچ نظری موجود نیست: