Translate

سه‌شنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۲

گزارش مستند زنده یاد دکتر صفوی


داوطلبان همراه با عارف









امین وزیری









دکتر خوش بین و امید محجوب


امید - عارف - رامین

سهیل -عارف- سعید - مصی


امید و مرتضی ایرانپور


تد اوپز- نماینده محافظه کار مجلس عکس ها : سعید سلطانپور
گزارش مستند زنده یاد  دکتر صفوی 
سعید سلطانپور
روز یکشنبه 25 جون 2013  ساعت 4 بعدازظهر در سینما یورک ( ریچموند هیل ) مستند زنده یاد دکتر عطا صفوی بنام  بازمانده ای از ماگادان به کارگردانی عارف محمدی   با حضور علاقه مندان به نمایش درامد .
بازمانده ای از ماگادان” مستندی از خاطرات تکان دهنده ی دکتر عطا صفوی است. دکتر صفوی در سال 1947 در سن 21 سالگی به دلیل فعالیت در حزب توده از ایران فرار می کند و به شوروی سابق پناه می برد،
زنده یاد صفوی، ماه می سال 2012 به علت بیماری سرطان، در سن 86 سالگی درگذشت
فیلم بسیار روان هست و تاثیر گذار. سادگی کلام دکتر صفوی که وی را چند سال قبل در تلویزیون ای تی سی دیده بودم ، این روایت شفاهی را جذاب تر می کند. کار تدوین رامین دوستان و دوربین سورن تبریزی  و موزیک متن فیلم به فیلم  و ارتباط ان با بیننده کمک زیادی می کند.
تد اوپتیز نماینده محافظه کار مجلس از اتوبیکوک تورنتو در این نمایش شرکت داشت وی گفت که علت علاقه اش به این فیلم همدردی وی هست زیرا پدرو مادر وی نیز از زندانیان اردوگاه های استالین بوده اند .
البته زندگی بسیاری از پناهندگان ایرانی در کانادا هر کدام روایتی دردناک و تلخ بهای سنگین سیاسی بودن به انداره صفوی هست . ایکاش هر کدام از ما روایت شفاهی زندگی را به تصویر بکشیم تا برای ایندگان و نسل جوانتر راهگشا باشد . البته همت عارف محمدی و تیم همراه وی که با کمترین کمک این پروژه را به تصویر کشیدند و ماندگار کردند ، قابل تقدیر است .
بعداز پایان نمایش ، گفت و گویی با شرکت کنندگان در مورد فیلم انجام شد . امید محجوب گزارشگر به همراه رامین دوستان این نظرات را ثبت کردند .

هیچ نظری موجود نیست: