Translate

دوشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۴

ایا هیت مدیره کنگره از مهمانی شب یلدا تجربه می گیرد ؟



ایا


ایا هیت مدیره کنگره از مهمانی شب یلدا تجربه می گیرد ؟
راه حل - روز جمعه 12 دسامبر 2015 مهمانی شب یلدا  برگزار شد .

1-این مهمانی ابتدا برای نزدیک کردن 4 کاندید ایرانی در انتخابات مجلس اکتبر 2015 از یک سو و جمع اوری کمک مالی برای  سازمان  "کنگره ایرانیان کانادا  " قرار بود برگزار شود .
بعدا قرار می شود افرادی را که در سال 2014 هم در انتخابات شهرداری شرکت کرده اند را دعوت کنند که خود جای تعجب و سوال دارد
2-

تقدیر از جامعه و فعالین سیاسی و اجتماعی بسیار نیکو و پسندیده هست ولی وقتی برنامه ریزی نیست و هیتی عمل می شود نتیجه معکوس می دهد به عنوان مثال خانم رامونا سینگ جوان با استعداد و با تجربه ایرانی تبار که روی پای خودش در انتخابات شهرداری منطقه 2 ریچموندهیل 2014 شرکت کرده بود و با رای اختلاف جزیی بعداز مرجان مریدی نفر 4م شد ه بود به این مراسم دعوت نشده بود

این در حالی است که خانم مرجان مریدی پدرشان اقای رضا مریدی در ایام انتخابات از امکانات دولتی انتاریو و حزب لیبرال برای دخترش استفاده می کرد و خودش در در زدن خانه ها شرکت می کرد . که
من از خانم رامونا سیتگ و اقای مرتضی بهروز که در منطقه 2 نامزدبودند در مورد دعوت سوال کردهم و هردو گفتند که از انان دعوتی به عمل نیامده است .

البته هیت مدیره در مراسم از این موضوع معذرت خواهی کرده است که مثبت هست ولی نشان از عدم برنامه ریزی و هدف مشخص  و متمرکز در اجرای این مراسم داشته است

3- طیف خشونت طلب و هواداران تروریستهای رجوی در این مراسم شرکت نکردند رضامریدی  و شهردار ریچموندهیل دیو بارو و  علی وکیلی در این مراسم شرکت نکرده بودند .



علی وکیلی -کاتلین وین و رضا مریدی از جامیان گروه تروریستی مجاهدین رجوی - مراسم سیاسی چهارمشنبه سوری ریچموند هیل 2015 و پرچم شیرو خورشید . انها این مراسم را بعداز 7 سال کارفرهنگی توسطبنیاد فرهنگی فروردین برای حمایت از نامزدهای طرفدار تحریم و جنگ در یک کار غیر اخلاقی تصرف کردند . 

که خود پیام سیاسی به هیت مدیره فعلی کنگره دارد که تلاش بیهوده دارد این جریان ضد ایرانی را دوباره در جامعه ایرانی اعبتارسازی کند .
دردوره قبلی دوران حامیان تحریم ضد انسانی ضد ایرانی مبلغ 1700 دلار به رضا مریدی کمک شده بود د رحالیکه اقای مریدی سالی 200 هزار دلار درامد و مبلغی در حدود یک میلیون دلار که اکثر ا ن ا زطرف جامعه ایرانی بوده است در سالهای گذشته کمک مالی به ایشان و حزبشان شده است  یعنی اقای مریدی باید به این کنگره که از نظر مالی ضعیف هست کمک می کردند نه بر عکس 
اتفاقا یکی از سوالات این هست که درازای این کمک مالی رضا مریدی چه کار سیاسی برای این جریانان انجام داده است . در سیاست هیچ چیزی یک طرفه نیست .

4- ظرفیت پرشین پالاس در حدود 120 نفر هست . از این عده 40 نفر دعوت شده بودند . بلیط 50 دلار بوده که براساس گزارش صفحه فیس بوکی 80 تا بلیط فروش رفته است  یعنی 80 نفر بقیه به نوعی همان ادمهایی هستند که در مهمانی های یکدیگر شرکت می کنند و بنوعی مدعی رهبری و هدایت جامعه ایرانی هستند.
بنابر شینده ها در اخر برگزار کنند گان مراسم  پاکت هایی روی میز ها می گذارند و تقاضای کمک مالی  برای پرداخت هزینه سالن و غذا را می کنند که نشان از شکست در جمع کمک مالی برای کنگره دارد .


5-یکی از دلایل دعوت کردن سیاستمداران که مجانی  به این برنامه ها می ایند و غذای مجانی می خورند این هست که ااعضای هیت مدیره های این جریانات را به عنوان رهبران جامعه ایرانی شناسایی کنند.

بعداز بیست سال در سیاست کانادا این را یاد گرفته ام اگر جامعه ای حضور جدی اقتصادی و فرهنگی و وحدت نسبی داشته باشد خود سیاستمداران با علاقه در ان مراسم نه تنها شرکت می کنند که حتی از خرید بلیط هم مضایقه نمی کنند .
ما می بینیم که این شیوه در دوران هیت مدیره طرفدار خشونت طلبها ی پهلوی و تروریستهای رجوی
 در سال 2013 در هتیل رویال یورک  تورنتو هم با دعوت از تعداد زیادی از سیاستمداران و توزیع بلیط مجانی و یا نیمه قیمت بدروغ خود را نماینده  جامعه ایرانی قلمداد کنند . که بعلت انحصار طلبی جناح های هیت مدیره  و خارج شدن مجاهدین از لیست تروریستی و دعوا سر پست ریاست بین رضا بنایی و کاوه شهروز و فرخ زندی  ، ان هزینه و نمایش قدرت پوشالی در هتل با شکست روبرو می شود .

سیاستمداران در کانادا در دوران انتخابات اگر 20 نفر در جمعی باشند خودشان تمایل به حضور در ان جمع را دارند . در غیر از انتخابات بستگی به اهمیت ان جمع و نفوذشان ، در این مراسم ها شرکت می کنند .باضافه اینکه هدف از برگزاری مراسم تبادل افکار با سیاستمداران و اقشار مختلف هست که مسلما مکانی مانند پرشین پالاس محل مناسبی نیست . چلوکباب دادن هم چیزی د رمایه ساندیس های معروف ایران هست

6- اقای زرهی مسول شهروند به عنوان رسانه دعوت شده بودند ولی ایشان و یا خانم نسرین الماسی اصولا کسر شانشان می شود که روی میز رسانه ها بنشییند . این گونه تفکرات روی جهت گیری های شهروند و نگاه از بالای انها که مدتهای زیادی هست در جامعه ایرانی اعتباری ندارد ، تاثیر منفی گذاشته است
اقای زرهی به همراه اقای کهنمویی پور و اقای دکتر خدیر نماینده سوسیالیست مجلس کبک سر یک میز نشانده می شوند

7- ااقای طراواتی سرود ای ایران را می خوانند واز گروه کر ایشان که در اعلامیه نوشته شده است خبری نبوده است .بقیه مراسم دی جی عهده دار موزیک می شود



8-  دعوت و تقدیر از کسی که  در جامعه ایرانی نبود ه است و خودش را در انتخاباتی ثبت نام می کند و فعالیت انتخاباتی هم نمی کند  چه پیامی به نسل جوان می تواند داشته باشد . ؟
ایا صرف حضور یک ایرانی تبار باعث رشد سیاسی جامعه ایرانی می شود ؟
چه پیامی به دیگر اعضای جامعه ایرانی می تواند داشته باشد .  ؟ مگر می شود بدون حضور در جامعه کانادایی و ایرانی در انتخاباتی شرکت کرد و پیروز هم شد . ؟ شرکت در انتخابات نیاز به پشتوانه مالی دارد ؟ اگر پشتوانه مالی جامعه ایرانی نبود هر گزاقایان رضا مریدی - علی احساسی و مجید جوهری به مجلس راه نمی یافتند دیگر کاندیداهاهم مانند اقایان مایکل پارسا -  پویان طبسی نژاد - دیوید موسوی و کاوه شهروز و لیلی پورزندتا مراحل بالاتری راه نمی یافتند .

9-
-
  بکار نبردن واژه های فارسی پیام منفی دارد هم در برقراری ارتباط با اقشار وسیعی از جامعه ایرانی و هم عدم تشویق نسل جدید در فارسی صحبت کردن
 اینکه کنگره ایرانیان هست و از فارسی در صفحات فیس بوک کمتر اثری هست و یا مجری برنامه را ام سی خواندن و یا جمع اوری کمک مالی را فاند ریزینگ خواندن ، چه پیامی دارد ؟

حتی دریغ از چند کلام فارسی صحبت کردن . سخنان کاوه شهروز - دیوید موسوی ( اعلام انتخاباتی ) و  مایکل پارسا- علی احساسی و مجید جوهری ( شب عید نوروز 2015)   تقریبا در این راستا بود .
اگر شرمنده اید که فارسی صحبت کنید این را مشخص کنید .   سلام و چطوری را هم تقریبا بسیاری از سیاستمداران یاد گرفته اند برای ارتباط و رای لازم دارند .
علاقه بسیاری از اعضای هیت مدیره برای صحبت کردن به انگلیسی یعنی محروم کردن اقشار بسیاری ا زجامعه مخصوصا مسن تر ها که حتی ممکن است انگلیسی را بفهمند ولی حس فارسی شنیدن ، خود انرژی مثبت هست
ا

 اینکه کنگره ایرانیان هست و از فارسی در صفحات فیس بوک کمتر اثری هست و یا مجری برنامه را ام سی خواندن و یا جمع اوری کمک مالی را فاند ریزینگ خواندن ، چه پیامی دارد ؟
علاقه بسیاری از اعضای هیت مدیره برای صحبت کردن به انگلیسی یعنی محروم کردن اقشار بسیاری ا زجامعه مخصوصا مسن تر ها که حتی ممکن است انگلیسی را بفهمند ولی حس فارسی شنیدن ، خود انرژی مثبت هست .

آیا این برمی گردد به همان show off  نمایش دادن وقتی سیاستمداران کانادایی را می بییند

10-
شب یلدا دوشنبه شب 14 دسامبر هست جشن روز حمعه چه معنایی دارد اکر مراسم سیاسی نیست . جشن های فرهنگی را سروقت خودشان بگیرید .
مثل مهمانی نوروز اقای مریدی هست که دو هفته قبل از عید برگزار می کنند . این دیگه یک مهمانی دیگر هست .




11 -  براستتی دعوت اقای خدیر که پزشک فرهیخته و نماینده سیاسی قوی هست ولی از گروه خشونت طلب و تروریستی رجوی و تحریمی ها حمایت می کند چه پیام سیاسی به جامعه ایرانی دارد ؟





رضا مریدی و امیر حدیر از جامیان گروه تروریستی  مجاهدین طبف رجوی  در کانادا 



ایا اعضای هیت مدیره کنگره نمی دانند که درکشور سرمایه داری کانادا کسی با تفکر سوسیالیستی دکتر خدیر که بسیار عمیق تر از ان دی پی هست که سوسیالیزم را سال گذشته رسما رها کرد ، در بسیاری از مناطقی که ایرانی ها حضور دارند مورد حمایت قرار نمی گیرد . حتی سیاستمداران دست راستی مانند بارو و یا مریدی با وی اختلاف عمیق ایدئولوژیک دارند و سلام  علیک های سیاسی و های و بای و دست دادنها همه سیاسی هست .
اگر دکتر خدیر در دان تان مونترال نبود غیر ممکن بود که می توانست برنده انتخابات شود .  بافت سیاسی کبک کاملا با بافت سیاسی بقیه کانادا که انگلیسی هست تفاوت جدی دارد .


با یک جمع بندی کوتاه به این نکات می شود دریافت که کنگره چقدر از اقشار محتلف جامعه ایرانی دور هست و در حوزه  محدود طیف دانشگاهی و سیاسیون طالب قدرت دست به دست می چرخد و فرصت سوزی می کند . فرصت سوزی که دودش به چشم همه ایرانیها خواهد رفت . برای نفوذ سیاسی نیاز به یک بلوک اقتثصادی قوی میلیارد دلاری هست . چینین چیزی در جامعه ایرانی هنوز وجود ندارد .  بنابراین  تنها را ه نفوذ متحد شدن نسبی جامعه ایرانی هست که بداند چه می خواهد و چه چیزی را نمی خواند . حقوقش  منافعش چیست و چه کسانی این جقوق را نمایندگی می کنند . تاوقتی بسیاری از ما با یک عکس با سیاستمداران خوشحال می شویم ، تاثیر جدی هم در تحقق مطالبا ت خودمان در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی  کانادا نخواهیم داشت









هیچ نظری موجود نیست: