Translate

شنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۹۴

شکایت فعالین اجتماعی از کانادا در کمیته سازمان ملل ژنو بدلیل نداشتن سیاست خانه سازی برای کم درامدها

فعالین اجتماعی تورنتو علیه کانادا در سازمان ملل بخاطر نداشتن سیاست خانه سازی برای کم درامدها ،شکایت می کنند
ایرکانیوز به نقل از تورنتو استار --20 فوریه 2016- اول اسفند 94
بعداز10 سال مطالعه سیاست دولت فدرال کانادا در خانه سازی برای کم درامدها ،مایک کرگ ( بی خانمان سابق ) و کنت هافی ( وکیل ) و انطباق با میثاق های بین المللی ، انها برای حق مسکن به ژنو می روند .
روز دوشنبه 22 فوریه ، دو شهروند تورنتو به ژنو می روند تا در برابر کمیته سازمان ملل متحد در مورد انطباق میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موضوع را مطرح کنند .



مایک کریک ،می گوید ما یک بحران مسکن در کانادا داریم . وی گفت که پس از تشخیص سرطان در اوایل 1990s فقیر و بی خانمان شد ، و در حال حاضر فعال در جنبش ضد فقر تورنتو است. "این یک فاجعه ملی است که توسط دولت های کانادا نادیده گرفته است."
کنت هالی وکیل گروه می گوید ما به این دلیل به سازمان ملل می رویم زیرا نیست که ما در برابر قاضی استدلات خودمان را بیان کرده باشیم . انها از ابتدا جلوی ما را گرفتند و اصلا اجازه طرح موضوع جق مسکن شهروندان را ندادند.
در سال 2010 مرکز حقوق برابری در مسکن و چهار گروه تورنتو بی خانمان بر انفعال دولت های فدرال و استانی را در بی خانمانی و عدم رعایت حقوق شهروندی برای داشتن حق مسکن ، را به چالش کیشدند .
.
اما موارد این گروه ها شامل 10،000 صفحه از شواهد ثبت شده توسط متقاضیان، هرگز توسط دادگاه شنیده نشد زیرا وکلای دولت انتاریو و فدرال -اتاوا در یک حرکت قانونی موفق با ارانه لایحه ای در سال 2013 را ه این پرونده را بستنند و پرونده بدون شیندن بسته شد .
دیوان عالی کانادا، نیز در ماه ژوئن 2015 درخواست تجدید نظر را رد کرد . دادگاه تجدید نظر ، رای دادگاه بدوی را که گفته بود مبارزه با بی خانمانی وظیفه مچلس هست نه دادگاه ، را تایید کرد .
این حکم این احساس را به ما داد که ما دوباره اخراج شدیم . کریک می گوید "احساس شرم کردم که من در کشور ی زندگی می کنم که حقوق بسیار اساسی زندگی را به رسمیت نمی شناسد ."
در طول انتخابات فدرال پاییز گذشته، حزب نیو دمکرات و لیبرال در مورد مسکن به عنوان یک حق انسانی و نیاز به یک استراتژی ملی مسکن سخن گفتند. اما فعالان می گویند که مسئولیت برای مسکن در دولت لیبرال جاستین ترودو در میان سه وزیر تقسم شده است .
- وزیر توسعه اجتماعی ژان ایو دوکلوس،
تاسیسات زیر بنایی و زیرساختها Amarjeet سهی امرجیت وزیر و کارولین بنت، وزیر امور بومیان کانادا .
" علیرغم وعده انتخاباتی یک استراتژی ملی مسکن مبتنی بر حقوق بشر با بودجه و ساخت و ساز و اهداف خاص برای ساخت مسکن ارزان قیمت تدوین نشده است . "
این گروه در ارائه آن به کمیته سازمان ملل متحد می گوید.
هیچکدام ازوزرا به وعده بدولت برای عمل به تعهدات دولت فدرال برای برای 350،000 واحد مسکن ارزان قیمت را تایید نکردند .
دوکلوسی سخنگوی توسعه اجتما عی می گوید دستور العمل وزیر در مورد برنامه های مسکن مشخص شده است . ولی در این مرحله ما (جدول زمانی.) دقیقی برای آن نداریم این چیزی است که ما در حال کار بر روی ان هستیم . ، گفت:" متیو فیلیون. "سخنگوی وزیر می گوید برخی از اطلاعیه ها در آینده نزدیک در مورد جزبیات خواهد بود .

دانشگاه تورنتو محقق ارشد امیلی پارادیس، که رکورد سوال انگیز کانادا در مسکن را در سال 2006 به به کمیته سازمان ملل متحد 06 ارائه داده بوده است گفت: انتظارات بالا هستند.
او گفت: "برای کانادا که زمانی شهرت بین المللی کانادا در مورد حقوق بشر داشت ، به کشوری د ر حال سقوط تبدیل شده است .
"من قطعا امیدوارم که این یک فرصت برای کانادا برای بازبینی خود باشد .
فعالان مسکن می خواهند
ا- دولت فدرال
اطمینان از دسترسی بشهروندانی که در حاشیه هستند بتوانند مطالبات حقوق اجتماعی و اقتصادی را در برابر دادگاه ها بیان کنند .
.
اتخاذ یک تعریف مبتنی بر حقوق بشر از مسکن مناسب بر اساس نرخ حدود 30 درصد از درآمد خانوار
.
اتخاذ حق مسکن مناسب، مقرون به صرفه و قابل دسترس برای همه، به ویژه برای جوامع آسیب پذیر و به حاشیه رانده شده
توسعه یک استراتژی ملی مسکن مبتنی بر حقوق بشر جامع با اهداف و جدول زمانی از جمله تعهدات به ساخت غیر انتفاعی،، مسکن اجتماعی تعاونی و حمایتی
2- دولت انتاریو
اطمینان از دسترسی به عدالت برای گروه های در حاشیه و اجازه می دهد افراد و سازمان ها برای مطالبه حقوق اجتماعی و اقتصادی قبل از دادگاه.
اهداف تنظیم و جدول زمانی برای بالا بردن مزایای کمک های اجتماعی ( ولفر ) براساس قیمت مواد غذایی و اجاره در بازار
معرفی مقررات برنامه ریزی برای حصول اطمینان از تحولات جدید شامل ساخت درصد ی از واحدهای مسکونی مقرون به صرفه.
کنترل اجاره برای جلوگیری از اخراج مستاجرا ن در واحدهای مسکونی خصوصی.
اطمینان از دسترسی به مسکن ارزان قیمت برای همه جوامع کم درآمد.
3- شهرداری
معرفی پروتکل برای هشدار آب و هوای سرد شدید بر اساس بهترین شیوه جهانی
اجرای مقررات برنامه ریزی و حصو ل اطمینان از همه تحولات جدید شامل بودجه برای ساخت درصد ی از واحدهای مسکونی مقرون به صرفه.
توسعه استراتژی برای رسیدگی به پیشگیری اخراج، پیشگیری بی خانمانی و دسترسی به مسکن مقرون به صرفه.
سعید سلطانپور
انجمن خبرنگاران و نویسندگان قومی امریکای شمالی ( کانادا )
Association of North American Ethic Journalists and Writers
Advocates taking Canada's housing policy to UNBy: Laurie Monsebraaten By: Laurie Monsebraaten Toronto Starاخبار ایرانیان کانادا Iranian Canadian News
www.irca.news

هیچ نظری موجود نیست: