Translate

یکشنبه، دی ۲۳، ۱۳۸۶

سلام بر حسین و بر یاران حسین

دوباره سالگرد قتل عام حسین علیه السلام و یارانش رسید .
شیعیان سراسر جهان این روز را به انواع مختلف گرامی می دارند.
تنها سالی که یادبود واقعی امام حسین ( ع) بود سالا 57 بود که عزاداری به صورت راهپیمائی بر گزار شد و از قمه زدن و سینه زنی خبر ی نبود.

این روزها در زیر سلطه ولایت فقیه و استبداد دینی در ایران بیشتر عزاداری ها به صورت خرافاتی برای سنتی ها و برای جوانا ن که باورهای مذهبی شان با حاکمان متفاوت است آنرا به صورت کارناوالهای عزاداری برگزار می کنند.

. حسین در قلب ملت است مااز آن ملتیم ما برای ملتیم انها که برای توجیه مبارزه مسلحانه به قیام حسین استناد میکنند اینرا فراموش می کنند که حسین آنجا حج را رها کرد که از قصد ترورش توسط عمال یزید که از وی بیعت می خواستند که حکومت وی را به رسمیت بشناسد حکومتی که توسط امام حسن به رسمیت شناخته شده بود . حسین مانند بسیاری از ما ایرانیان مجبور به مهاجرت شد . وی قصد داشت که به کوفه برود و در آنجا زندگی کند ولی عمال یزید و فرمانده
سپاه وی - حربن ریاحی- راه وی را در کربلا سد کرد . مانع حرکت وی شد .
حسین در تمامی مدت از اصول خود دست نکشید . کسی را مجبور به همراهی نکرد .در صف اول جنگ ایستاد و خود نظاره گر جنگ تحمیلی بر افراد و یاران خود شد.
حسین بر خلاف آنچه که آخوندهای عوام فریب می گویند نمی توانست لشگر یزید را که صدها برابر افراد وی شکست بدهد. یعنی اگر شکست میداد قرآن خدا غلط می شد . زیرا برای پیروزی باید زمینه های آن فراهم شده باشد . زمانی که مردم از حقانیت حسین بی خبر بودند امکان کمک آنا ن به نفع حسین نبود.
حسین به غیر نظامی ها حمله نکرد و زن و بچه ای را آزار نداد.

حسین مظلوم بود زیرا بزور می خواستند مشروعیت یک حکومت نامشروع یزید را از وی بگیرند.

عدم قبول بیعت با یزید نه بدلیل این بود که یزید شرابخواره بود بلکه به این دلیل که

حق مردم را نادیده می گرفت.حقی را که جدش رسول خدا محمد مصطفی - سمبل عشق و محبت و پدرش علی مرتضی -شیرخدا -سمبل عرفان و صبر از آن خدا و مردم می دانست.
حسین همیشه زنده است . همیشه الگو هست آنجا که زور هست نباید تسلیم شد.
زیارت قبر امام حسین و گودال قتلگاهو ابهت امام حسین و ابوالفضل عباس بعد از سالیان دراز همچنان مو رادر بدنم راست و اشک رابر چشمانم جاری میکند.

امام حسین سمبل وفا و شهامت است و درهیج زمانی یارانش را تنها نگذاشت
خدایا ما را در زمره یاران اممام حسین (ع) قرار بده.
سلام بر حسین ویاران حسین
برروزی که زاده شد .

هیچ نظری موجود نیست: