Translate

پنجشنبه، مرداد ۲۲، ۱۳۸۸

با تکذیب یک اسم، این جنایت ها پاک نمی شود

http://fa.shahrvand.com/component/content/article/68-newsflash/3265-2009-08-12-15-47-32


امیدوارم در کشورم هیچ فردی به خاطر عقیده و ابراز آن دستگیر نشود



اینکه "ترانه موسوی" یک شایعه هست یا نه فرقی در قضیه نمی کند، هر چند شایعه شمشیر دو لبه خطرناکی ست که در درازمدت همه از آن رنج می برند. این سانسور و استبداد است که زمینه ساز شایعه است.



در کشور ایران تحت حاکمیت روحانیت که اکثریت آنان یا دولتی شده اند و یا تقیه (سکوت شرعی) کرده اند، اکثریت مردم از حق دسترسی به اطلاعات آزاد و رسانه ای محروم هستند. در حالی که سیل اتهامات توسط رسانه های دولتی و سایت های وابسته به دولت و یا نیمه دولتی به رهبران جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران که در حال حاضر تحت لوای سبز جمع شده اند، روانه شده است، در حالی که دادگاه هایی که فرق بین کیفرخواست و شبنامه را رعایت نمی کنند، افرادی را مانند نازک افشار کارمند فرهنگی سفارت فرانسه به خاطر ارسال ای میل به تلویزیون می آورند. جرمی که میلیون ها ایرانی منجمله ما در کانادا مرتکب شده ایم، زیرا به عنوان یک انسان، تنها کاری که فکر می کردیم در سانسور خبری و سرکوب شدید نیروهای مترقی و دگراندیش که خواهان آزادی و دموکراسی هستند، و به هموطنانمان کمک می کند، ارسال این ای میلها بود که بسیاری هم تکراری بود.

دولتی که تمامی رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی را تصرف می کند و از پوشش خبری و نظرات مخالفان که میلیون ها نفر هستند خودداری می کند، نمی تواند با تکذیب یک اسم همه خشونت، جنایت و نقض حقوق بشر و شهروندی را از خاطره ما و جهانیان پاک کند. کاری که در مورد ندا آقاسلطان نتوانستند انجام بدهند.

در سیستمی که هنوز هیچ ارگانی مسئولیت کشتن بازداشت شدگان را قبول نمی کند و تعداد آنان را اعلام نمی کند چگونه می توان به اطلاعات داده شده مانند عدم وجود ترانه موسوی باور کرد؟

در حالی که صدها روزنامه نگار به دلیل عقایدشان در زندان دولت کودتا هستند و بر اساس قوانین عقلی و بین المللی و حقوق بشر، حکومت و دولت مسئولیت حفظ جان شهروندان را به عهده دارد و باید پاسخگو باشد، پاک کردن صورت مسئله، در دنیای اینترنت و در حضور هزاران ایرانی در خارج از کشور، هیچ کمکی به خشونت طلبان نخواهد کرد.

اگر به ادعای مدیریت جهانی خود (احمدی نژاد) و رهبری مسلمانان جهان (خامنه ای) باور دارید، به جای پاک کردن صورت مسئله، به عقاید همه مردم ایران احترام بگذارید و روزنامه ها، روزنامه نگاران و زندانیان سیاسی را آزاد کنید.

هیچ نظری موجود نیست: