Translate

دوشنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۰

نقد قدرت و نگاهی به موضع نماینده لیبرال ریچموند هیل




علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد.    

 دریغ سود ندارد چورفت کار ازدست            سعدی

 

 

 

برای یک جامعه سالم وجود نقد – پاسخگویی و گفت و گو و توسعه اندیشه ها و تفکرات مختلف اجتماعی ضروری است و تضمین سلامت یک جامعه است . اگر نقادی از قدرت نباشد آن قدرت از دورن می پوسد .

 

نماینده لیبرال د رمجلس انتاریو در ای میلی نوشته است  با تشکر از انتقادایشان ؛حیف که  از طریق  غیر مستقیم بدست ما رسیده است لذا ضرروت پاسخگویی عمومی را می طلبد


---------- Forwarded message ----------



--- On Tue,
1/24/12, reza moridi <reza.moridi@rogers.com> wrote:

From: reza moridi <reza.moridi@rogers.com>
Subject: FW:
موضع گیری سیاسی مریدی درتحریمها ، عدم درایت و دو دستگی کامیونیتی ایرانی
To: "reza moridi" <reza.moridi@rogers.com>
Received:
Tuesday, January 24, 2012, 7:38 PM

Dear friends:

On the following links, please see/view my speech at therecent  Iranian Canadian Congress event  (Jan. 22nd) and  Mr. Soltanpour's "far-ma-yeshat" at TEN TVand in his email below .



I have no comments on the actions of this "self appointed and the so called freelance journalist" at this point.  Perhaps Salam Toronto and Ten TV would teach him the ABC's of journalism!  So that he should understand that there is a distinct separation between Journalism and "Hoo-chi-gary"!

Reza   
   

اینکه اصول روزنامه نگاری را سلام تورنتو و تن تی وی به من یاد بدهند همیشه نیاز به یادگیری هست .

در مورد تن تی وی باید بگویم اصل اول رسانه ای ، سانسور نکردن و استقلال مجریان هست که در تن تی وی محترم شمرده شده است  .

 

2- در مطلبی تحت عنوان  عدم درایت سیاسی موجب دو دستگی جامعه ایرانی در انتاریو و کانادا می شود  که

این مطلب در شهروند منتشر نشد .  که به سیاست این روزنامه هم احترام گذاشته می شود ،همیشه هم گفته ام مطالب نویسندگان باید  با چارچوب آن رسانه ای در تضاد نباشد . 

 

 قدرت مدنی تنها یک قدرت نظارتی نیست بلکه کمک می کند که مشکلات جامعه ، نقاط قوت و مثبت یک جامعه  ، یک کامیونیتی شنا خته شود ، و به اتفاق نهادهای قدرت ،یعنی  سیاستمداران ، نقشه راه جامعه ایرانی کانادایی انتاریو ترسیم شود .   چیزی که حتی در روی صفحه هم وجودندارد .

 

 

  ولی یاد اوری ام به  نماینده لیبرال ریچموند هیل این است :

 در کشور آزادی زندگی می کنیم و همه مقاماتی که از محل بودجه عمومی دستمزد می گیرند در برابر مردم پاسخگو هستند .  حالا اگر بعضی ها جواب نمی دهند این دیگر از عدم باوران به دمکراسی از یکسو و  ضعف رسانه های قوی از سوی دیگر است .

 

2- به عنوان کسی که 15 سال در ریچموند هیل زندگی کرده ام .

 محل استودیوی تلویزیونی مان هم  در ریچموند هیل است

و در دو دوره گذشته هم به نماینده لیبرال ریچموند هیل  رای داده ام و هم به برایان ویلفرت نماینده فدرال لیبرال که بخاطر آن نماینده  به ایشان رای دادیم 

یعنی هم شهروند کانادا هستم و هم ساکن ریچموند هیل . بنابراین  حق مضاعفی است که در مورد هر موضوعی اظهار نظر کنیم و سوال کنیم وایشان هم باید( بر اساس عرف دمکراسی کانادا )  پاسخ گو باشید .

 

شیوه دمکراسی این است که به سوالات و انتقادات پاسخ بدهید .

نه اینکه سعی کنید با دادن اگهی های یک صفحه ای  بیزنسی توسط یکی از مسولان ایرانی تبار حزب لیبرال ریچموند هیل (  یعنی حزب شما ) و آگهی خودتان در بسیاری از نشریات فارسی زبان  آنها را بخرید تا

برایتا ن مصاحبه های فرمایشی ترتیب بدهند .

 

شما  حتی اگر یک نهاد  اجتماعی و یا فرهنگی و یا سیاسی برای شهرریچموند هیل و یا  اقلیت های  ریچموند هیل درست کرده باشید من حرفهایم را پس می گیرم .

 چه برسد به نهاد سازی برای جامعه ایرانی کانادایی ، برای جوانان برای هنرمندان و برای روزنامه نگاران ایرانی کانادایی پیشکشتان .

 

 

باهم  سخنان دو تن از شرکت کنند گان در  حمایت از کاوس صوفی در برابر بازداشتگاه اداره مهاجرت کانادا می بینیم .

 

سخنان علیرضا خشنودو مهدی شمس  

انتقادشان از نماینده لیبرال ریچموند هیل در مورد عدم کمک نماینده لیبرال  به دو پناهنده ایرانی تبار ،

 

توضیح : این گزار ش 47 دقیقه بود که بطور کامل  سه شنبه  31 ژانویه از ساعت 9 شب از تلویویزیون تن پخش شد لینک آن هم در کانال گلاس سیلینگ یوتوب قرارد اده شد ه است .

 خوشبختانه بر اثر کار گروهی و پوشش خبری اخراج کاوس صوفی متوقف شد .

 

 

 

 

لی کارتر، خبرنگار بی بی سی در کانادا می گوید که این نتیجه قابل پیش بینی بود. BBC فارسی ارسال به ارسال به 100 درجه کلوب دات کام

دولت کانادا سقوط کرد

پنجشنبه 11 فروردین 1390   02:55

رضا مریدی، نماینده لیبرال مجلس ایالتی اونتاریو، سقوط دولت محافظه کار را تحولی مثبت برای اقتصاد کانادا ارزیابی کرده است.
او به خشایار مهیم، خبرنگار بی بی سی فارسی گفت: "محافظه کاران سرمایه گذاری زیادی در خرید تسلیحات نظامی می کنند. قصد دارند سی تا چهل میلیارد دلار خرج خرید تسلیحاتی کنند."
وی افزود: "از سوی دیگر می خواهند مالیات های شرکت های بزرگ را به شدت کم کنند که این دو باعث افزایش زیاد کسری بودجه می شود."

  ظرف 10 ماه چه اتفاقی افتاده است  که نماینده لیبرال ریچموند هیل ، همسو  با دست راستی ترین جناح محافظه کاران کانادا جناح توسعه اقتصادی نظامی و توسعه طلبی های نظامی یعنی آقای هارپر ، در تربیون عمومی موضع گیری به نفع تحریم ها علیه مردم زیر ستم ایران همسویی می کند.  ؟

 هارپر نه تنها عوض نشده است بلکه مواضعش جنگی تر شده است  ؟ شما چطور ؟

ایا این موضع  نزدیکی به حزب محافظه کار ، موضع حزب لیبرال انتاریو  است یا موضع شماست ؟

ایا کسانی که در ریچموند هیل به شما رای دادند ( لیبرالها از اقوام مختلف  ) با نظر شما موافق هستند ؟

دفتر نمایند ه لیبرال آماری برای حمایت از تحریم علیه ایران دارد ؟ یا بر خلاف نظر اکثریت لیبرال های ریچموند هیل موضع سیاسی گرفته است ؟

 

همین هفته بود که افتضاح قلابی بودن عکس مراسم شهروندی کانادایی های جدید که با دروغ 6 کارمند اداره مهاجرت را به استودیو سان تی وی آورده بودند فاش شد .  وقتی برای یک  برنامه قسم خوردن 6 شهروند کلک می زنند ، انوقت می توان باور کرد که  در مورد ایران و برنامه هسته ای ش ، دروغ نگویند .

 


 

همزمانی اعلام تحریم های جدید علیه رژیم ایران وقتی جان بیرد وزیر امور خارجه در اسرائیل با تفاق نمایند ه لیبرال   اورین کاتلرکه بیشتر قطعنامه های نقض حقوق بشر علیه رژیم را تدوین می کند .

اعلام نقض حقوق بشر در ایران توسط مناکیس نماینده محافظه کار فدرال ریچموند هیل

ارسال خبر توسط دفتر وزیر مهاجرت کانادا –جیسون کنی به  ای میل های ایرانی ها

http://youtu.be/b5C2IXy6vSo

 

 

 

ایا همه اینها تصادفی شده است ؟ در سیاست کمتر حوادث اتفاقی وجوددارد .

 

زمانی که مسله مردم ایران در میان است ان زمان سکوت اشتباه است . باید نظرات را گفت تا مردم خود بشنوند و قضاوت کنند . اگر ما اشتباه می کنیم ما را با دلیل ومنطق تصحیح کنند ولی اگر ما درست می گوییم وظیفه شان معلوم است .

 

هیچ نظری موجود نیست: