Translate

یکشنبه، فروردین ۲۵، ۱۳۹۲

کنگره رهبری حزب لیبرال کانادا – 14 آوریل – اتاوا



کنگره رهبری حزب لیبرال کانادا – 14 آوریل – اتاوا

سعید سلطانپور





  من و دیوید چو خبرنگار عکاس در نزدیکی های اتاوا برای الوده کردن هوا توسط دیوید و مسعود که عکاس بود. یکی از مشکلات سیگاری نبودن این بود که جاده خوب و هوا افتابی روز یکشنبه حداقل 4 دوربین پلیس ، که مجبورمی شه درست رانندگی کنی و به فکر همراهان سیگاری نیستی که نمی توانند در ماشین سیگار بکشند .





حزب لیبرال کانادا امروز یکشنبه ساعت 5 بعدازظهر نتایج رهبری حزب را اعلام خواهد کرد .
این مراسم در هتل وستین در اتاوا برگزار می شود .  تمامی تحلیل ها و شرایط از پیروزی قاطع جاستین ترودو فرزند نخست وزیر فقید کانادا پیرتردو خبر می دهد .
در مراسم شنبه هفته گذشته در تورنتو ( 6 آوریل ) که رای گیری آغاز شد جاستین ترودو ستاره صحنه بود . نکته قابل تذکر این است که هیچ کدام از 5 کاندیدای دیگر که هیچ شانسی ندارند از انتخابات کنار نرفتند که درعین دمکراتیک بودن ، اختلافات درون حزبی را نیز بیان می کند. در هر حال شکی نیست که قدرت امروز از تورنتو و باب ری که حزب را برای اینکه خودش رهبر ان بشود و ناکام ماند ، به خارج و مونترال منتقل خواهد شد .
یکی از حسن های جاستین ترودو این است که تقریبا هیچ کدام از افراد قبلی و رژیم قبلی حزب ( دوران باب ری -  پل مارتین و ژان کریتین ) در اطراف وی حضور ندارند که اتفاقا تصمیم گیری های وی را مردمی تر و به ریشه های مردمی نزدیک تر می کند.
 خارج شدن باب ری از حزب لیبرال بنظر من به نفع کامیونیتی ایرانی خواهد بود .  همسویی باب ری با لابی اسراییل در کانادا ، در شرایطی که تحریم ها به بخشی از کامیونیتی ایرانی اسیب زده است ، و جایگزینی وی با جاستین ترودوی 41 ساله که بنظر می اید راه پدرش را در سیاست خارجی و مهاجران دنبال خواهد  کرد ، بهتر خواهد کرد . هر چند حزب لیبرال اپوزیسیون رسمی دولت هارپر نیست و در خبر ها بودن ، هنری است که جاستین تردو باید  در برابر هارپر و تام مالکر رهبر اپوزیسیون از  حزب ان دی پی که تا چند ساعت دیگر کنگره حزب را در مونترال به پایان خواهد برد ، نشان بدهد.
در هر حال باید انتظار داشت از فردا اگهی های منفی حزب محافظه کار علیه جاستین ترود که بالطبع باید علیه سیاست های پدرش باشد آغاز شود . در فیلم گلادیاتور یک دایالوگی است که می گوید تو بسیار خوشنام هستی قبل از هر چیز باید نام خوش تور ا بی اعتبار کنند. 
 گزارش کنگره را در وب لاگ من و گزار ش تصویری  را در فیس بوک انجمن خبر نگاران و نویسندگان قومی آمریکای شمالی  می توانید دنبال کنید

2013 Liberal Leadership convention



Liberal party of Canada is going to formally find out the new leader of the party after the horrible defeat in the 2011 election.
Saeed Soltanpour
عکس ها : 


هیچ نظری موجود نیست: