Translate

سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۲

یک سوپر مارکت و غذا فروشی ایرانی ( میزبان ) در قلب محله ایرانیهای تورنتو تعطیل شد



یک سوپر مارکت و غذا فروشی ایرانی ( میزبان ) در قلب محله ایرانیهای تورنتو تعطیل شد .
 6011 خیابان یانگ کنار پیتزا هات و تیم هورتن در پلازای وج ود Wedge Wood Ave and Yonge
سعید سلطانپور
صاحب میزبان که قبلا کباب زن ، عادل کباب بود درابتدا خوب شروع کرد و غذاهایش خوب بود. اتفاقا دو هفته پیش بود به سفارش شخصی از میزبان کباب کوبیده خریدم که برکت خدا کیفیت خوبی نداشت . اولا حدود 10 دقیقه  انجا منتظر بودم تا صاحب مغازه که داشت تلفنی یکی را  استخدام می کرد. به طرف متقاضی کار ، می گفت ببین اقا اینجا اگر بیکار بودی سقف هم نیاز به تعمیر داشت باید بری انجام بدی و نگی من کباب زن هستم. طرف مقا بل که نشان می داد بشدت به این کارو دستمزد کباب زنی نیاز داشت قبول می کرد و خواستهای این اقا زیاد تر می شد .
در این بین اقای دیگری امد و تازه متوجه شدند که سفارش غذای من را نگرفته است .

خلاصه پریروز که نامه کلانتر برای پلمب مغازه را دیدم ناراحت شدم . بالاخره  با ارزو و تلاش و سرمایه  این مغازه ها را راه اندازی می کنند . متاسفانه  عدم مدیریت و یا عدم پشتوانه مالی و یا هیتی عمل کردن  که تورنتو را با تهران و قم اشتباه می گیرند که فکر می کنند هر غذا فروشی با هرکیفیتی مشتری خواهد داشت ،| عدم دسترسی به اطلاعات درست ) که بخش عمده ان وظیفه رسانه های فارسی زبان هست ،همه باعث ضربه خوردن به یک فرد و یک خانواده و در نگاه استراتژیک به  بنیه مالی کامیونیتی ایرانی در انتاریو و کانادا، خواهد شد .

لطفا به کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند بگویید مقداری هزینه کنند و از افراد وموسسات متخصص در مورد نوع کار و خدمات و سرویس مشورت بگیرند . در سیستم سرمایه داری کانادا با سلام و صلوات و انشا الله کارمان می گیرد ، همخوانی ندارد.   هزاران ایرانی تا بحال به همین شیوه سرمایه هایشان را که حاصل یک عمر تلاش خودشان و خانواده شان بوده است از دست داده اند .  سرمایه گذاری را جدی تر بگیریم بجای مشاوره با دوست و خاله و همسایه با ادمهای متخصص که کارنامه خوبی دارند مشورت کنید نه با هر کسی که در روزنامه با 50 دلار اگهی میدهد و خودش ورشکسته شده  است . روزنامه ها با چاپ یک خط نوشته اند مسول اگهی ها با خود اگهی دهند ه هست د رحالیکه من فکر نمی کنم در این دو دهه حتی یک مورد در مورد





هیچ نظری موجود نیست: