Translate

سه‌شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۲

مجرو ح کردن یک زن با تبر در ارورا




     
سعید سلطانپور
مرد 46 ساله افغان بنام محمد مهدی عصر روز جمعه 12 اوریل  2013
همسر32 ساله اش را بدلیل اختلافات با ضربه تبرچه به سرش ، به شدت مجروح کرد. 
این حادثه در شهر آرورا در منطقه یورک رخ داده است .   خانه در خیابان لوییس هانی درایو  در تقاطع بی ویو و سنت جان قراردارد. عصر امروز در اروا با یک افسر پلیس فارسی زبان که در پرونده مشارکت دارد گفتگو کردم وی گفت که  حال زن بحرانی است ولی در صورت زنده ماندن هم سالم نخواهد بود . 3 فرزند 2 ساله ، 5 ساله و 8 ساله این زن و شوهر تحویل بستگانشان شد ه اند.

محمد مهدی ساکن انگلستان بوده است وبین کاناداو انگلیس تردد می کرده است . 

خشونت به هر نوع قابل توجیه نیست بویژه علیه کودکان وزنان .  متاسفانه مهاجرت های تحمیلی و عدم تطابق های اقتصادی فرهنگی ، مشکلات جدی بر بسیاری از افراد و خانواده ها بوجود می اید . این یک بخش از مشکل است ولی فشارهایی که توسط رسانه ها ، افکارعمومی به علاوه فشارهای جریانات ضد مرد بخصوص نوع شرقی است ، تا مدتها ادامه خواهد داشت . هنوز درس های اخلاقی  در مورد  پدر پاکستانی که دخترش را در می سی ساگا خفه کرد تمام نشده بود که دادگاه  محمد شفیعه مرد افغان که دو دختر و همسر دومش را در کینکستون  غرق کرد د رطول مدت دادگاه موضوع رسانه ها بود .  
حالا هم این خشونت غیر قابل توجیه و نا پسند محمد مهدی این جو را تشدید خواهد کرد
خلاصه کلام این است که افغانستان د راشغال نیروهای غربی هست و دولت افغان متحد امریکا و کانادا هست ، کاشکی بجای خرج کردن میلیارد ها دلار هزینه نظامی در افغانستان کمی از این مبلغ را هزینه ایجاد مدرسه ، بیمارستان و ایجاد کارخانه و کار و بالابردن سطح اقتصادی و رفاهی جامعه افغانستان که مسلما به بهبود روابط و دید زن در خانواده و در جامعه منجر می شد.
حالا 3 فرزند باید بدون مادر و پدر تا اخر عمر زندگی کنند . چرا ؟ چه کسی مقصر است ؟ ایا تنها مهدی محمد مقصر 100 درصدی است و جامعه و دولت ها در ان نقشی ندارند ؟
حداقل این 3 کودک ، در یک خانواده افغان بزرگ خواهند شد والا انها را تحویل انجمن حمایت از کودکان می دادند که عموما بدون در نظر گرفتن شرایط فرهنگی کودکان ، سرپرستی انها را به خانواده های با بافت فرهنگی متفاوت واگذار میکنند که اشتباه است .
با موعظه کردن نمی شود فرهنگ سازی کرد.   نیاز به کمک های جدی دولتها ی افغان و کانادا دارد.



هیچ نظری موجود نیست: