Translate

یکشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۹۲

رسانه های قومی و دولتها ی کانادا

هر وقت انتخابات نزدیک می شود اقلیت های قومی و رسانه های قومی عزیز می شوند و دولتهای کانادا - استانی و فدرالی - با ما مهربان می شوند . انها خوب رسانه های اقلیتی را مطالعه کرده و می دانند با عکس راضی می شوند . به احتمال 90% انتخابات در بهار 2014 برگزار می شود . یعنی اگر دولت لیبرال های انتاریو اکثریت بودند و قرار نبود انتخابات بشود این مهمانی و دیدار در دان تان در یکی از ساختمانهای وزارت خانه و یا هتلی در دان تان بر گزار می شد و وزرای سفید صحبت می کردند یکی از رنگین پوست ها را هم می گفتند حرفی بزند . ولی امسال امدند برامتون محل هندی ها -   سال 2006 هم که  هارپر محافظه کاران در اقلیت بودند همه وزرا برای مصاحبه می امدند بعدش که در 2008 اکثریت شدند دیگه بیخیال شدند .   رسانه های قومی در کانادا بیشترین خوانند ه را دارد و لی از انجا که تمرکزی ندارند و طبعا منافع مشترکی هم بین خود نمی بینند جدی گرفته نمی شوند مخصوصا وقتی به انگلیسی و یا فرانسوی نباشند . دولتمردان  و سیاست گذاران اصلی که اکثرا سفید پوست های انگلو ساکسن هستند  می دانند ما خطری برای انها نیستیم و با عکس خوشحال و راضی می شویم .
چینی ها روزنامه یشان به زبان خودشان بیش از 100هزار تیراژ  روزانه در انتاریو وآمریکا دارد و روی دکه های مغازه ها فروش می رود .  به همین دلیل هم قدرت اقتصادی و سیاسی محسوب می شوند . چینی ها در تمامی سطوح دولتی کانادا ادم دارند .

بعدش هندی ها هستند که قبیبله ای تر عمل می کنند ولی انها هم به دلیل دانستن قوانین بریتانیا و نیز انگلیسی در سطوح اداری حرف برای گفتن و نفوذ دارند .
ایرانی ها بیشتر در حوزه اقتصادی دارند رشد می کنند . 
 برامتون - دیدار لیبرال های انتاریو با رسانه های قومی - یکشنبه 15 دسامبر 2013

هیچ نظری موجود نیست: