Translate

پنجشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۷

سیاست کانادا در هفته ای که گذشت

سعید سلطانپور

22-04-2008


حل بحران حمل و نقل شهری تورنتو

تغییر قانون مهاجرت

8900 تن از رانندگان و کارکنان تی تی سیT.T.C. (شبکه حمل و نقل شهری تورنتو) در آخرین لحظات روز یکشنبه 20 اپریل 2008 با مقامات مسئول به توافق رسیدند و صدها هزار نفری که روزانه به این شبکه نیازمندند با خیال راحت یکشنبه شب را خوابیدند. رانندگان و کارکنان تی تی سی از درآمدو مزایای خوبی برخوردار هستند.

ادام جیمبورونی(1) جوانترین عضو شورای شهر و از اعضای حزب ان. دی. پی است که در سال 2003 از منطقه 18(دونپورت) انتخاب شده است. او درتاریخ 6 دسامبر 2006 به ریاست کمیته تزانزیت که سالها در کنترل هوارد مسکو بود انتخاب شد. گفته های غیر رسمیمبنی بر انتخاب جیمبورونی به این پست کلیدی تنها شرط "مسکو " عضو دیگر ان. دی . پی که از 1978 عضو انجمن شهر بوده و سالیان طولانی هم ریاست کمیته تی تی سی را داشته، بوده است.

مل لستمن شهردار قبلی تورنتو چندین بار تلاش کرد "مسکو" را از این سمت برکنار کند، ولی موفق نشد.

این نکته قابل توجه است که تی تی سی ابزاری قدرتمند در شهرداری برای محبوب جلوه دادن و یا منفور کردن شهردار است. هر کس که کنترل تی تی سی را در دست داشته باشد بدون شک اهرمی پرقدرت برای فشار بر شهردار و شهر خواهد داشت.

تی تی سی و کمیته جمع آوری زباله به دو دلیل عمده نقش مهمی در شهرداری دارند. هر کدام بودجه کلانی بیش از چند صد میلیون دلار را به خود اختصاص می دهند و در بازی های سیاسی پشت پرده نقش فشار را اجرا می کنند.بد نیست بدانید که در بخش جمع آوری زباله که دستمزد بالایی هم دارد علیرغم اینکه به نظر کار مناسبی نمی آید، ولی اتفاقا رنگین پوستها و مهاجران زیادی در آن به چشم نمی خورند.

بقیه را درشهروند بخوانید

هیچ نظری موجود نیست: