Translate

سه‌شنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۸۸

حمله وحشیانه دولت عراق به اردوگاه اشرف، عاشورائی دیگر و غیبت دوباره رجوی

حمله وحشیانه دولت عراق به اردوگاه اشرف، عاشورائی دیگر و غیبت دوباره رجوی

سعید سلطانپور


امروز یگانهای ارتش و پلیس عراق ،در یک حمله وحشیانه به ارودگاه اشرف ،در استان دیالی عراق در یک نقض جدی و آشکار حقوق بشری ، د هها تن از اعضای مجاهدین را زخمی کردند.
صحنه های دلخراش مجروحین و وفریاد الله اکبر و یا حسین ، دل ها را به درد می آورد .
دولت عراق بایستی هر چه سریعتر به بیرون درهای قرارگاه اشرف بازگرددو اجازه ورود پزشکان و دارو را برای مداوای مجروحان بدهد.
دولت عراق مسول حفظ جان تمامی افراد مستقر در اشرف هست .

فعالان حقوق بشری باید در این مورد موضع بگیرند صرف نظر از اینکه مجاهدین و رهبری آن مسعود رجوی ، بی تردید در بوجود امدن چنین شرایطی سهم بسزائی داشته است ولی این دلیلی برای نقض حقوق بشر افراد مستقر در اشرف توسط دولت عراق نخواهد بود . علیرغم اینکه حقوق افراد مستقر در اشرف سالهاست که توسط رهبری سازمان مجاهدین در مواردی نظیر سانسور خبری و عدم اجازه تبادل اطلاعات و ملاقات با خانواده ، تهدید و دستگیری و شکنجه مخالفان ، بطور مستمر نقض می شده است .

مسعود رجوی در حالی این افراد را در برابر نیروهای مسلح عراقی تنها گذاشته است که با تحلیل های غیر واقعی تمامی دنیا را مدافع خود معرفی می کرد . مریم رجوی می گوید تنها 3 میلیون نفردر انتخابات شرکت کردند ولی تنها 3 میلیون در تهران برای رایشان در ممنوعیت بیرون می آیند. یعنی حضور نداشتن د ر صحنه هست .

در تظاهرات مردم ایران ، علیرغم ادعاها و تبلیغات بی پایه سالهای اخیر ،هیچ نشانه ا ی از حمایت از این جریان در بین مردم در داخل و خارج کشور دیده نشده است . به همین دلیل ،امریکا هم حاضر نیست که روی این جریان شرط ببندد وقتی می تواند با هزینه ها ی کمتر د ر داخل کشور یار داشته باشد و سرمایه گذاری مطمئن تری بکند .


چرا رهبری مجاهدین از شکست ها و سیاست های غلط خود درس نمی گیرد . زمانی که مجاهدین دست بالا داشتند ، به آمریکا تسلیم شدند و خلع سلاح شدند ، می توانستند با تغییر تاکتیک و خروج از عراق ، فشار سیاسی جهانی بر جمهوری اسلامی وارد کنند .
اکنون که بدلیل توهم و سیاست های غلط رهبری ، هیچ برگی در دست ندارند با دست خالی فریادهای کمک و یا حسین سر می دهند. این بلائی که مسعود رجوی بر سر مجاهدین و هواداران خود آورد ، هیچ دشمنی با آنا ن نکرد .
همان زمان که در اشرف از برکناری موفق الربیعی به پایکوبی پرداختند ، گفتم چنین نیست . جمهوری اسلامی قصد دارد تمام توان شما را در گیر حفظ اشرف که باتلاقی بیش نیست بکند ، گوش ندادید .

گفتم ، آمریکا به متحدش ، شاه وفانکرد چگونه به شما وفا می کند ؟ به مردم ایران تکیه کنید نه آمریکا و اسرائیل ، بجای برگشتن به راه مردم ، ما را متهم به مزدور ی کردند .
آن زمان که گفتیم صدام رفتنی است از عراق خارج شوید ، بر طبل جنگ خود کوفتند .



براستی این عاشورائی بود که مسعود رجوی ، باردیگر همچون سالهای گذشته غایب بزرگ و البته چند روز دیگر مدعی از افراد که چرا به مریم به حد کافی اعتقاد نداشتید .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

وعده ما فردا پنج شنبه ۸ مرداد ساعت ۶ بعد از ظهر مصلی تهران چهلم شهدای راه آزادی با حضور موسوی و کروبی. هر کس به ۱۰ نفر اطلاع دهد تا نشان بدهیم که ما خس و خاشاک نیستیم. رسانه شما اید.