Translate

یکشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۸

مسعود، تجزیه ات خوب بود مرده شور ترکیبت راببرند

مسعود، تجزیه ات خوب بود مرده شور ترکیبت راببرند

سعید سلطانپور

مسعود رجوی اخیرا دو تا بیانیه منتشر کرده است 20-و 26 تیر که بدرستی در ان به تجزیه مسائل ایران پرداخته است و مواضع سیاسی درست تری را در این دو دهه اخیر اتحاذ کرده است ،. مجاهدین در این دو دهه اخیر به همراه اپوزیسیون سلطنت طلب از قدرت رانده شد ه ، تخصصشان در وحدت جناحهای رژیم بود . در هر حال وقتی رجوی در بسیاری موارد تجزیه و تحلیل درستی داشته ات ( چرخش سیاسی و یا موضع گیر ی فرصت طلبانه ) در ترکیبش دچار اشکالات جدی شده است و بقول داستان معروف که اخیر ا هادی غفار ی که خود از بزرگترین سرکوب گران مجاهدین در دهه 60 به خامنه ای گفت ، باید گفت مسعود تجزیه ات خوب هست ولی مرده شور ترکیب تر را ببرند.


در مورد ترکیب و نتیچه گیری رجوی باید پرسید
1- چند روز قبل بود که شورای وابسته به رجوی ، جلسه داشت و در ان بر طبل همیشگی کوفت . کجا و چگونه این تحلیل سیاسی جدید و تغییر موضع سیاسی ، اتخاذ شد. ؟

2- آیا میشو د نتیجه گرفت که در سازمان مجاهدین و شورای وابسته به رجوی ، ولایت مطلقه استبدادی فقیه ، یعنی مسعود رجوی هست که خودش تصمیم می گیرد و انرا بدون تصمیم جمعی به اجرا می گذارد ؟


3- آیا مسعود رجوی که می تواند و این روزها بشدت فعال شده است و مستقیم سخنرانی می کند ، چرا از نشان دادن تصویر خود و یا عکس جدید خودداری می کند در حالیکه تقریبا از اوضاع ایران باخبرهست و ا زوقایع روزانه با خبر است . ؟

آیا رجوی با نشان ندادن تصویرش وحضورش این ظن ، "مرده شور ترکیبش " را ببرد را تایید نمی کند . ؟

4- آیا رجوی که با انحلال شورای مرکزیت سازمان در سال 1364 کنترل کامل سازمان را در دست خودش گرفت ماهیتا مشابه کودتای احمدی نژاد در سال 1388 نیست ؟


5 -ا رجوی با این کودتا که اقدامی علیه مجاهدین و مبارزات آزادی طلبانه مردم ایران بود ، با دورشدن از مردم ایران به مرور زمان به استعمارگران خارجی و مرتجعین منطقه ا ز صدام تا شیوخ عرب خلیج فارس ، برای به قدرت رسیدن نزدیک شد . ایا رجوی درنیافته است که خط سیاسی و استراتژیک مجاهدین از سرنگونگی حکومت مستبد با کمک خارجی های شکست خورده است ؟

6. ایا رجوی درنیافته است که مردم ایران ، مشگل گشای راه پر وفراز نشیب دموکراسی از میان صخره های پر مخاطره استبداد ولایت فقیه هستند نه ارتش آزادی بخش تشکیل شده توسط دیکتاتور دیگر ، صدام حسین و یا حمایت نو محافظه کاران آمریکا که دلشان برای مردم ایران نمی سوزد؟ اگر چنین هست که بیانیه های رجوی چنین پیامی را دارد پس چرا هیچ معذرت خواهی و از مردم ایران برای اصرار در خیانت خودشان نمی کنند و توبه نمی کنند .

7. مسعود رجوی نمی تواند پس از 6 سال غیبت در صحنه سیاسی ایران ، یکباره با صدور اطلاعیه و نتیجه گیری جهت دار ازقیام مردم ایران برای آزادی از طریق انتخابات آزاد ، وارد صحنه سیاسی شود . هر چند کارنامه مجاهدین تحت رهبری رجوی از سال 1364 به بعد تا کنون ، در نزد بسیاری از مردم ایران روشن هست .رجوی و مجاهدین نمی توانند با موضع گیری های دو پهلو و سر به زیر ماسه کردن در باتلاق اشرف ، تصور کنند می توانند مردم ایران و جریانات سیاسی را فریب بدهند.

رشد و ارتقا هر جریانی در صداقت و اعتراف به اشتباهات استراتژیکی هست . بدون استعفای مسعود ومریم رجوی . عذر خواهی از مردم ایران و شهدای گذشته مجاهدین و ازادی اسرادر پادگان اشرف و برگزاری انتخابات آزاد در سازمان مجاهدین ، رجوی و جریان مجاهدین همچنان در صفوف دشمنان مردم هستند و ماهیتا تفاوتی با جریان احمدی نژاد و مصباح یزدی ندارند .

8-در هر حال در دنیای سیاست ، اگر رفسنجانی که دستش به خون هزاران ایرانی از مجاهدو مبارز در زندانها و بسیجی و سپاهی و ارتشی در ادامه دادن جنگ ، بدرستی و هوشیاری سیاسی می تواند در جبهه متحد دموکراسی شرکت کند ، رجوی هم با پذیرش اشتباهات و معذرت خواهی از مردم ایران ( در صورت تمایل اعضا مجاهدین در یک انتخابات آزاد ) هم می تواند جزئی از این جبهه باشد . این شاید راه حلی باشد برای خونریزی های کمتر و بهبود زخمهای دیرینه ایران .

هیچ نظری موجود نیست: