Translate

شنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۹۱

تظاهرات در حمایت از سپهر حاجی زاده - دوم فوریه 2013

سپهر حاجی پور را اخراج نکنید

گزارش سعید سلطانپور New Image

 جمعه ۲ فوریه۲۰۱۳ ، پس از  ۳ سال زندگی‌ در کانادا درخواست فرجام  پناهندگی سپهر  توسط ادارهٔ مهاجرت کانادا  رد شد و جمعه آینده ۸ فوریه زمان دیپورت این پناهجو اعلام شده است.

نکته تاسف بار این است که  قاضی پرونده با علم به اینکه  سپهر در طول اقامتش در کانادا همواره به قانون پایبند بوده است    سپهر  را بجای نگهداری  در بازداشت گاه اداره مهاجرت ،   به  میان زندانیان با جرم های سنگین و خطرناک در زندان فرستاده است .  که عادلانه نیست. .
 د رحالی که سپهر با کاهش وزن ، افسردگی ،بی اشتهایی  و عدم امنیت جانی روبر واست ، متاسفانه  مقامات مسول زندان از تحویل دادن  داروهای وی در طول این مدت دو ماهه تا دیروز ، اول فوریه 2013  ،  خودداری کرده بودند. .
سوالی که مقامات دولت کانادا ، باید پاسخگوی ان باشند این است که ایا نباید تفاوتی بین دولت هایی که حقوق بشر را  نقض می کنند و دولتهایی که رعایت می کنند ، باشد .؟.
 دولت محافظه کار کانادا پس از تعطیلی سفارت خود در تهران و اخراج دیپلمات‌های ایرانی‌ از علام نمود ه بود  که ایران جای امنی‌ نیست و بزرگترین کشور ناقض حقوق بشر می‌باشد. د ر حالیکه اخراج پناهجویان ایرانی در دستور کار وزیر مهاجرت می باشد ..
افزون بر این،دولت هارپر هفته گذشته به کانادایی‌های ایرانی‌ تبار نیز هشدار داده که از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.
ایا اعلامیه های دولت کانادا   یک دوگانگی رفتاری در مورد ایران مشاهده نمی شود ؟
براستی چگونه افراد فاسدی مانند محمود خاوری با میلیونها دلارپول مردم ایران بدون حضور دایمی در کانادا شهروند می شوند ولی افراد بدون پول از کانادا اخراج می شوند ؟
. .
 برای حمایت از حقوق سپهر برای ماندن در کانادا براساس  منشورحقوق بشر سازمان ملل و اصول حقوق بشر کانادا ، گروه‌ حقوق بشری  » نه به اخراج-   NO Deportations to Iran »  و فدراسیون پناهندگان ایرانی‌ شاخه تورنتو اقدام به برگزاری یک سری آکسیون در دفاع از سپهر نموده‌ اند..
یکی‌ از این آکسیون‌ها ،هفته گذشته در تاریخ ۲۵ ژانویه در میدان مثل لستمن تورنتو شکل گرفت تا پیامی را به وزیر مهاجرت کانادا،آقای  جیسون کنی بدهد.
تجمع دیگری امروز شنبه دوم فوریه 2013 در یک هوای بشدت سرد ، در برابر زندان محل نگهداری سپهر واقع در شماره 111 خیابان دسکو با شرکت دهها نفر از دوستان سپهر و فعالان حقوق بشری ایرانی و کانادایی از ساعت 1 تا 3 بعدازظهر انجام گرفت .   .
این تجمع که با سخنرانی تعدادی از فعالان د رحمایت ازسپهر ، و تاکید بر سنت مردم کانادا در حمایت از پناهندگان از سراسر جهان ،  در میان نظارت چندین واحد پلیس با ارامش برگزار شد که در پایان نیز با تشکر مسولان برگزاری از پلیس  خاتمه یافت.
در ادامه پیگیری ازادی سپهر و لغو اخراج وی ، قرار است  تظاهرات سومی‌ روز سه‌ شنبه  پنجم فوریه از  ساعت ۱۲:30 تا ۱۴ ، در برابر ساختمان دادگاه اداره مهاجرت در شماره 74 خیابان ویکتوریا ( دان تاون تورنتو )  برگزار شود.
ضمن سپاس از عزیزانی که با ما د راین تجمعات انسانی ،همراه شدند ، تقاضا می کنیم در صورت امکان برای دفاع از حق هموطنان بدون دفاع خود ، در این تجمع شرکت کنند .  از شما تقاضا می کنیم ، به هر وسیله ای دراطلاع رسانی به جامعه ایرانی و کانادایی و مقامات مسول و نمایندگان مجلس ، ما در رساندن صدای پناهجویان ، یاری نمایید ..
صرف نظر از باورها و عقاید سیاسی و مذهبی خود ، جامعه ایرانی باید در کنار یکدیگر برای شنیدن صدایش ، کوشا باشد

عکس ها : سعید سلطانپور. 

هیچ نظری موجود نیست: