Translate

سه‌شنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۹۱

گزارش کنسرت سامی بیگی


سامی امید بیگی خواننده جوانی که از امریکا به تورنتو امده بود روز یکشنبه 18 فوریه  در کلوپ لاکسs در شهر وان انتارو کنسرتی داشت . تقریبا همه شرکت کنندگان نسل جوان بودند . یک چند تایی میان سال می شد در بین جمعیت دید .

Luxy Night Club -60 Interchange Way  Vaughan, ON L4K 5C3


ارش برنامه گذار بود که من و دیوید عکاس چینی تبار کانادایی ( همکار سی بی سی )  را دعوت کرده بود. خیلی دوست داشتم از نزدیک تجربه تفاوت دیدگاهی و گفتاری نسل خودم را که سیاسی بود و این نسل جدید در مهاجرت و ایران که اصلا علاقه ای به سیاست ندارد و یا کم دارد را از نگاه دوربین تجربه کنم. ارش در مورد کارهایش خیلی جدیت دارد و البته سرو کله زدن با هنرمندان هم کار ساده ای نیست . از هنرمندان متواضع تا کسانی که فکر می کنند الویس پریسلی هستند در همه جا پیدا می شوند .

ساعت 9:50 دم در بودیم . نگهبانان ( بانسورها ) داشتند میله های صف را می گذاشتند.  هوا هم سرد بود . قرار بود ساعت 10 شب در ها باز شود. هر کسی که می امد بعد از چند دقیقه بر می گشتند توی ماشین ها . بدلیل اینکه خانمها اکثر لباس هایشان مناسب ان هوا نبود. اقایان هم با کت بودند و نه کاپشن.
با جان یکی از بانسورها  ی سفید پوست صحبت می کردیم در مورد تفاوت دیسکو ها در تورنتو و شهر وان .  ادم فهمیده ای بود بر خلاف یکی دوتاشان که تصور می کنند خدا هستند و بیشتر روی بازوهایشان تکیه دارند تا مخشان. البته شاید تجربه بد مستی و بد رفتاری هم دارند . جان می گفت د رتورنتو در محله ریچموند و ادلیت حضور پلیس خیلی سنگین است و اگر کسی از دیسکو اخراج شود  همان در خیابان شلوغ می ماند . اینجا ها هیج خبری نیست . جان گفت  شبها  دو ماشین پلیس ( off Duty)  جلوی این میدان می ایستند  ا کسی مست نکنه شیشه های بزرگ سینما max 3000 را بشکند.
خلاصه 10:30 بود که رفتیم تو . متاسفانه قمستی که تیم  فیلم برداری  ایرانی ایستاده بودند اجازه ندادند که حتی کیف دوربینها را بگذاریم . نشان می دهد که اصلا کار حرفه ای کانادایی نکرده اند .  البته تشکر کردیم از تیم عکاسی .  توی درگیری ها ما وسایل را به دوش کشیده ایم ، به همین دلیل مجبور شدم دم وسایل بایستم ولی دیوید که تازه با کامیونیتی ایرانی اشنا شده است ، همه جا می رفت .
تعداد زیاد سکیوریتی ( بانسور) داخل سالن و بیرون برای من که همیشه از تجمعات اجتماعی سیاسی گزارش تهیه کرده بودم کمی نا ناموس بود.   بعد از دو ساعت که یواش یواش هم جمعیت زیاد شد و وسط سالن شروع به رقص همراه با خوردن ابجو و مشروب کردند ، و بقولی جای سوزن انداختن نبود . حضور سکیوریتی برای باز گذاشتن راه های تردد لازم بود .
بنظر من مراسم موفقیت امیز بود .جون کسی را ندیدم که ناراضی باشد . وقتی سامی روی صحنه امد که ساعت 1:20 صبح بود و شروغ به خواندن اولین اهنگش کرد بسیاری از افراد وسط سالن هم با تلفن های دستی فیلمبرداری می کردند و اهنگها رابا صدای بلند می خواندیدند و می رقصیدند.  در این سر و صدا ی بلندگو ها ، که صدای ادم به ادم نمی رسه ، تا توانستم با دیوید با ایما و اشاره بفهمانم که اقا زن و بچه داریم و صبح هم دوجای دیگه ، شد 1:40 - البته قبل از سامی یک خانم کانادایی قطعاتی از ویولن را نواخت که باعث شد جمعیت کمی به هیجان بیاورد.  البته خانم جوان بولوند سفید - بسیاری از پسران را بو جد اورده بود . بطوریکه یکی از جوانان عزب یواش یواش رفت بالای صحنه که با در خواست مسول برنامه قبل از اینکه سکیوریتی وارد عمل ،شود پایین امد
ساعت 1:50صبح بود  که زدیم بیرون . هوا همچنان سرد بود . دوتا ماشین پلیس چند متر انورتر ایستاده بودند . چند تا تاکسی هم این طرف.   راستش بسیاری از ایرانی ها که من دیدم مشروب خورده بودند و فکر می کنم رانندگی هم بکنند.   کاشکی روی این هزینه ها ، تاکسی را هم اضافه می کردند تا شبی خوش وبدون حادثه را برای خودشان و دیگران داشته باشند .

 تا دیوید را رساندم ایستگاه فینچ بسته شده بود . طبق سنت خوب ایرانی مان ، تا دان تان رفتم و دم خانه شان پیاده کردم . از انطرف انداختم توی دان ولی . رسیدیم خانه ساعت از 3 صبح گذشته بود.  کله پاچه ظهر هنوز انرژی اش باقی مانده بود . رسیدم خانه چایی دم کردم خوردم خوابیدم .
ساعت 10 صبح جلسه کمیته چهارشنبه سوری که خوشبختانه در ریچموند هیل بود داشتم . ساعت یک هم وزیر مهاجرت جیسون کنی به کامیونیتی اینالیایی ها می امد باید می رفتم انجا .
 
 امیر شعاع
 دیوید


 مهدی ( ساندویچ ایدا )













شهرام الکتریک را دیدم که با همسر ش امده بود و تاریخجه خوبی از این دیسکو و اینکه قبلا یک کلوب دیگری بوده است  لینکلن بوده است  .- امیر شعا ع - هادی و مهدی اتاق فرمان تن تی وی - مهدی ساندویچ ایدا ، ساناز از اشناهایی بودند که دیدم و البته تعجب هم کردند .   
 تبال جوان که انرژی خاصی به جمع می داد
عکس : سعید سلطانپور
  در حاشیه باید از حضور حسن (‌معروف به حسن پپه )‌ -شهرام (‌امریکا )‌ که به روایتی ۲۰ هزار دلار افشین -س، را قبلا در جریان یک کنسرت به قولی با لا کشیده است در قسمت وی ای پی نزدیک بود که بالا بگیرد که با وساطت ختم شد.

هیچ نظری موجود نیست: