Translate

شنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۳

چند نکته مهم در مورد من و اقای دکتر مریدی چرا اختلاف نظرات ما و مسایل ما شخصی نیست

چند نکته در مورد من و اقای دکتر مریدی چرا  اختلاف  نظرات ما و مسایل ماشخصی نیست .  اگر اقای رضا مریدی و یا هر کدام از اعضای اصلی حزب لیبرال در مور دصحت این پست تردید دارند لطفا انرا علنی و شفاف برای قضاوت جامعه ایرانی اعلام نمایند .

1- در سال 2006 یک انجمنی بنام انجمن ایرانیان کانادا قبل از قطعیت  نامزدی آقای رضا مریدی به عنوان کاندید لیبرالهای ریچموند هیل تاسیس شده بود که مبلغ 200 هزار از دولت وقت انتاریو ظرف 6 ماه از تاسیس و خیریه بودنش ، کمک مالی دریافت کرده بود درحالیکه نه برنامه ای داشت و نه هیچ محلی . و این انجمن هم به کسی پاسخگونبود .  این مطلب به مجلس و رسانه ها رسید و در نهایت وزیر مهاجرت - مایکل کول - Michle Cole
مجبور به استعفا شد .
 د روز اعلام خبر من توسط مایکل پرو - نمایند ه ان دی پی به مجلس دعوت شدم و رهبر حزب( هوارد همپتون  در صح علنی با توجه به درخواست 10 ماهه من ا ز مقامات دولت لیبرال و عدم پاسخگویی انها ، مسله را مطرح کرد .
نکته اخلاق گرایی من و بی اخلاقی اقایان   رضا مریدی و اقای دیوید ماریو فرمانی ) داود فرمانی  در این است که من با ای میل و تلفن هردو را درجریان مذاکرا ت گذاشته بود م و شب قبل ا زا علام خبر انها استعفا کرده بودند .  یعنی هم اقای رضا مریدی و هم اقای فرمانی شغل های حزبی شان را مدیون من بودند ، هستند و خواهندبود .

  a $200,000 grant went to the Iranian-Canadian Community Centre. Its directors at the time included Richmond Hill Liberal candidate Reza Moridi and riding

-  association president David Mario Farmani.
Toronto Star - July 16-2014

2-یک بار در این مدت 7 ساله  نه من و نه تیم ما از اقای رضا مریدی و دیگر لیبرال ها و یا مقامات دولتی شهری - استان و فدرال و شهری
چیزی برای خودمان ویا گروه خودمان نخواسته ایم .
3- من اولین نفری بودم که بطور علنی و شفاف در سپتامبر 2011  از خانم کاتلین وین وزرات اقای مریدی را خواستم در حالی که نه ایشان هنوز رهبر حزب بود و نه انتخاب شده بود .گفتم شما رهبر بعدی حزب خواهید بود و این را ما جامعه ایرانی از شمامی خواهیم
این مصاحبه در  سلام تورنتو 5 شنبه 8 سپتامبر2011 منتشر شد .

سعید سلطانپور: ولی چگونه می شود به یک شهروند ارشد که نیازهای جدی دارد، عملکرد دولت را توضیح داد؟ 

کاتلین وین: من می توانم جواب بدهم که ما از طرف شما، به کامیونیتی کمک کرده ایم.

 سعید سلطانپور: دومین انتقاد دوستانه از مک گینتی. زمانی که سازمان نو آوری ها تاسیس شد، دکتر رضا مریدی بدرستی برای مدیریت این مجموعه انتخاب شد ولی چرا موقعی که این سازمان، وزارت خانه شد، فرد دیگری (گلن موری) بجای اقای مریدی که هم لیبرال خوبی هست و هم از نظر علمی صلاحیت بالایی دارد وزیر شد؟در بعضی مواقع این سوال پیش می آید که دکتر مریدی نماینده ایرانی ها در حزب لیبرال هست یا نماینده حزب در کامیونیتی ایرانی، بدلیل حمایت همه جانبه وی از سیاستهای حزب لیبرال. آیا فکر می کنید در دولت بعدی ، وزراتی برای رضا مرید ی خواهد بود. 

کاتلین وین: کامیونیتی ایرانی خیلی خوشبخت است که رضا مریدی را به عنوان سخنگوی خود دارد. برای اینکه وی خیلی قابل احترام هست. وقتی وی صحبت می کند مردم به وی گوش می کنند . وی فرد باهوشی هست. انتخاب کابینه کار سختی است. انتخاب 25-26 نفر از بین 75 نفر کار آسانی نیست. باید تقسیمات منطقه ای و جوانب دیگر را در نظر بگیرد. من نمیتوانم بجای نخست وزیر استان نظر بدهم.

سعید سلطانپور: خوب به ما بگویید کدام منطقه وزیر دارد، ما دکتر مریدی را در آنجا نامزد کنیم. 

کاتلین وین: ولی من جای نخست وزیر نمی توانم نظر بدهم. رضا مرید ی یک نماینده خوبی است.

سعید: سلطانپور موافقم. 

سعید سلطانپور : آیا شما اگر اکثریت را نیاورید، با ان دی پی ائتلاف خواهید کرد؟ 

کاتلین وین: ما اکثریت را بدست خواهیم آورد. این برنامه ما است.

سعید: خوب در این صورت، شما در دوره بعدی رهبر حزب خواهید بود، پس قول بدهید پست وزارت به رضا مرید ی بدهید. 

کاتلین وین: فعلا باید در انتخابات 6 اکتبر پیروز شویم و به آن فکر کنیم.

*** 4- اقای  رضا مریدی متاسفانه به موازات  حمایت افراد وابسته به گروه خشونت گرای مجاهدین از اقای رضا مریدی -آ قای  علی وکیلی و  کمک اعضا و وابستگان تشکیلات در تیم اقای مریدی مانند خانم شهلا غفوری و چند نفر دیگر به تشدید فعالیت های سیاسی خارجی خود و تشدید  جنگ اقتصادی علیه  ایران که اثرات ان را خود نشریات طرفدار ایشان ( سلام تورنتو و شهروند ) بخوبی هم می دانند وهم لمس کرده اند ) افزود که بالطبع بدون مشاوره با  ساکنان شهر ریچموند هیل  انجام شد .یعنی نظرات یک جناح اقلیتی جامعه ایرانی را به نادرستی به عنوان صدای اکثریت جامعه ایران که از اتفاقا خودشان قربانیا ن رژیم خشونت طلب روحانیون حاکم بر ایران هستند ، ولی با هر حمله  نظامی به ایران که همیشه از تحریم ها و تشدید جنگ اقتصادی علیه یک کشور اغاز می شود ، مخالفند.   اقای مریدی  نا جوانمردانه  می گویند "انها که با تحریم ها مخالفند یا بی سواد هستند و یا عوامل جمهوری اسلامی " که دروغی اشکار است .
این در حالی است که اقای مریدی در عروسی پسریکی از غارتگران اموال مردم ایران ، یعنی اقای محمود خاوری شرکت می کنند و هنوز هم بعداز 7 سال در حلقه قدرت هنوز یک اسم از عوامل وابسته به جمهوری اسلامی را اعلام نکرده اند .   ایا  مردم انتاریو و کانادا برای ایجاد کار حاضرند سرمایه گذار انی که متهم به  نقض حقوق بشر مردم ایران هستند ،  را بپذیرند ؟  براستی دو گانگی عم و کردار اقای مریدی است که دامن اختلافات ما را بیشتر کرده است . 

5 -  امروز عصر شنبه 7 ماه ژوئن 2014 ، ما در موقعیتی هستیم که می توانیم با ارسال مدارکی که داریم برای ساکنان ریچموند هیل که حق قانونی ما هست ، در نتیجه انتخابات ریچموند هیل در 12 ژوئن 2014 تاثیر جدی داشته باشیم. 

دفتر خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو و رهبر حزب لیبرال و  مسول روابط عمومی ایشان و نیز حزب لیبرال از بخشی از این مدارک در مورد تبعیض -  تحدید ازادی بیان و رسانه ها  اگاه شده اند ولی ما انرارسانه ای نکرده ایم .زیرا ما از سیاست کانادا بخوبی اشنا هستیم ولی سیاست باز نیستیم . پیرو مکتب ماکیاول هم نیستیم . معقتد به سیاست منفی و پشت سر حرف زدن و جلوی هم قربون صدقه رفتن هم نبوده ایم .    وکیل و قیم جامعه ایرانی هم نیستیم ولی وظیفه رسانه ای و شهروندی کانادایی خود می دانیم که نظراتمان و انچه را که ما می بینیم و یا تجربه کرده ایم را با دیگران در میان بگذاریم. 

 ما علیرغم اینکه معتقدیم صرف نظر از اینکه خود خانم وین از نظر مالی درست است ولی بخشی از یک مافیای اقتصادی در دولت لیبرال  اقای دولت مک گینتی  می باشد که در میلیاردها دلارحیف ومیل پول مردم انتاریو به عنوان یک مجموعه مسول بوده اند ولی هنوز حتی یک نفربه دادگاه معرفی نشده است . فساد مالی یک میلیارد دلاری  ای هلث (جورج اسمیترمن - کاپلان ) - 400 میلیون دلار امبو لانس هوایی  1.1 میلیارد دلار لغو نیروگاه او ک ویل و وضع قانون eco fee مالیات محیط زیست به یک شرکت غیردولتی با بودجه دولتی وبه دوستان لیبرال  بخشی هستند که بیرون درز کرده است.    بنظر می اید  مسولان لیبرال اگر موفق نشده ایم فساد کلان در ایران را مبارزه کنیم داریم انتاریو را به راه ایران می بریم .  ولی نمی خواهیم به پیروزی اکثریتی  محافظه کاران که انتخابشان در انتاریو بدلیل عملکرد بد مالی لیبرالها وفسا دهای مالی دولت ، بنظر قطعی می اید ، کمک کنیم .    همانگونه که به درخواست  محافظه کاران در سال 2007 بر علیه اقای مریدی  نه گفتیم و از این تصمیم هم پشیمان نیستیم زیرا با تجربه نه چندان خوش اقای مریدی است که معتقدیم تنها ایرانی بودن دلیلی برای حمایت بدون قید و شرط نیست .  


با چند تن از دوستان  لیبرال در این مورد اطلاع رسانی شده است .  حالاتا روز دوشنبه صبح 9 ژوئن 2014 ، اگر اقا ی رضا مریدی - گروه 16 نفر نامه نویس که اتفاقاچند وکیل در بینشان هست ،  فکر می کنند ما در مورد ادعای تاثیر گذاری  درست نمی گوییم می توانند با اعلام کتبی و پذیرش مسولیت سیاسی ان ، اعلام کنند ، چند روز بیشتر تا انتخابات بیشتر نمانده است و البته بعداز اینکه در این دو سال گذشته طیف اقای مریدی سعی کردند صدای ما را سانسور کنند ، و نتوانستند و ما بخشی از سوالات منطقی خودمان رادر رسانه های انگلیسی زبان طرح کردیم ، معتقدیم که باید روی پای خود بایستیم و به کار خودمان ضمن مرزبندی های سیاسی از شیوه های مدنی  ادامه بدهیم .   معتقدیم هیچ وحدتی بین ما که طرفدار واقعی صلح و مخالف تحریم ها و جنگ اقتصادی علیه مردم ایران هستیم با طیفی که اقای رضا مریدی نماینده فارسی زبانشان است ، نخواهد بود . 

با امید به سربلندی جامعه ایرانی در کانادا و روشن شدن مرزبندی ها . پیروزی از ان اخلاق گرایان و جریاناتی است که در کنار  مردمی  که صدا ندارند ، می ایستند.   شاد باشید و سربلند 

هیچ نظری موجود نیست: