Translate

یکشنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۴

وقتی راست اپوزیسیون هارپر بعداز 5 سال گریبانگیر انها شده است

راه حل : متاسفانه اگاهی های سیاسی از نظام پارلمانی کانادا زیاد نیست مثلا دوستانی که خوشحال هستند که جاستین تردودو برنده انتخابات خواهد شد ، لازم است بدانند بدلیل نقص قانون انتخابات
1-، اگر ترودو برنده اکثریتی  شود . یعنی روز 3 شنبه هارپر همچنان نخست وزیر قانونی کانادا می باشد
 هارپر می تواند همچنان پست نخست وزیری را داشته باشد یا خودش باید استعفابدهد یا فرماندار کل نماینده ملکه وی را اخراج کند.  

2- متاسفانه قانون مشخص نکرده است چه زمانی نخست وزیر بازگشایی مجلس را اعلام کند . هرچند هارپر قبل از اعلام انحلال پارلمان ، بازگشایی انرا 9 نوامبر اعلام کرده است . .
ولی هارپر می تواند مجلس را دیر بازکند . .قانون پیش بینی مهلت زمان بازگشایی مجلس  نشده است .
البته خیلی بعید هست که هارپر استعفا نکند ولی با توجه به رفتار غیر دمکراتیک هار پر در بستن مجلس در  وی در  4 دسامبر  2008  برای جلوگیری از ائتلاف ان دی پی و لیبرال ها و پارتی کبکو ا و نیز 30 دسامبر 2009 پارلما ن را مجددا برای چندماه بست .
من در مصاحبه ام با جاستین ترودو به وی گفتم چگونه شما به مخالفان در لبنان و گرجستان شما از نیروهای مخالف که مقابل مجلس چادر می زدند و خواهان سرنگونی دولت می شدند حمایت می کردید و لی شما در برابر هارپر اینکار را نکردید ؟
ترودو گفت دمکراسی در کانادا فرق می کند
گفتم اقای ترودو اگر ان زمان سال 2009 در پارلما ن چادر زده بودید الان شما دولت را در دست داشتید. م
5 سال از بستن مجدد مجلس می گذردو هنوز این سوالات باقی مانده است .
براستی اگر هارپر استعفا ندهد که ( کارش قانونی خواهد بود ، ا ) یا احزاب اپوزیسیون که سیاست دوگانه در قبال دمکراسی در خاورمیانه و همسایگان روسیه ، با دمکراسی در کانادا پیش گرفته بودند نخواهند بود .  انها که  ا درس غلط  به مردم دادند که بستن مجلس کار ضد دمکراتیکی نیست ، هرچند توجیه قانونی داشته باشد .  ترودو ی جوان 3 سال در کانادا کفش پاره کرده است و با مردم برخورد داشته است . ایا می تواند این قوانین ناقص ر ا ترمیم کند .
این هم بخش مصاحبه من با ترودو    در مورد دمکراسی
https://www.youtube.com/watch?v=KbtjeyyrxGg

هیچ نظری موجود نیست: