Translate

پنجشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۴

علت عصبانیت خانم الماسی ازعزاداران امام حسین در تورنتو چیست ؟


علت عصبانیت خانم الماسی ازعزاداران امام حسین در تورنتو  چیست ؟


?Why Nasrin Almasi (Shahrvand ) is upset with  Iranian Muslim
this article is
an analysis of why pro sanction supporter within Iranian Community   Mislead Canadians

  سعید سلطانپور
خانم الماسی در سرمقاله این هفته شهروند تحت عنوان  "ما و جامعه میزبان "  یک صفحه مقدمه از اصول دمکراتیک را بیان می کنند تا به یک نتیجه گیری غلط  سیاسی که سالهاست شهروند تونتو  تحت سردبیری انحصاری ایشان این خط را ترویج می کرده است ، برسد . که
جامعه ایرانی در کانادا سکولار -غیر مذهبی و ضد مذهبی است و ان عده اقلیت مسلمان مسجد رو  هم عوامل رژیم هستند. "
و شهروند محورهمه این نیروها هست .
یکی از این نمونه ها روی جلد شهروند   19 اوریل 2012 تظاهرات 13 گروه در برابر مسجد امام مهدی (مسجدجامع ایرانیان خیابان بی ویو - تورن هیل ) کار می شود .
. خانم فرح طاهری هم گزارش انرا می نویسد د رحالیکه خودش انجا حضور نداشت .
 "ده ها تن از ایرانیان از گروه ها و احزاب مختلف سیاسی، از جمله سکولارهای سبز تورنتو، ندای صلح و آزادی، چریک های فدایی خلق، حزب کمونیست کارگری ایران ، حزب اتحاد کمونیست کارگری، مشروطه خواهان، کمیته بین المللی علیه سنگسار و مجاهدین خلق ایران  با در دست داشتن پرچم و پلاکاردهایی در پیاده روی مسجد جامع ایرانیان در خیابان بی ویو اجتماع کردند و با سر دادن شعار علیه سخنرانی برگزارشده ( میرباقری -تفسیر قران )  در این مسجد اعتراض کردند "
در حالیکه تعداد شرکت کنندگان در این مراسم 20  نفر بودند .
اینها را به عنوان مطلع و شاهد صحنه می گویم زیرا چند لحظه بعدا زتظاهرا ت کاراگاه  ریکی مسول بخش قومیتها و نفرت پراکنی ،  از پلیس یورک به من تلفن کرد گفت دم مسجدبی ویو تظاهرات شده است اینها چه کسانی هستند ؟ گفتم چه پرچم هایی دارند ؟ گفت . گفتم چه گروه هایی هستند . گفت بیا انجا .  ریکی گفت فکر می کنی درگیری می شود گفتم نه بغیر از یکی دو تن از این افراد که عصبی هستند بقیه با فحش و شعار مسله شان حل می شود و یک ساعت دیگر می روند . اتفاقا  تعدادی از سلطنت طلب ها  از گفتن فحشهای چاله میدانی به زنانی که می خواستند وارد مسجد شوند ، دریغ نمی کردند .  در هر حال پلیس ها تا ساعتی بعداز رفتن این گروه ماندند .  پلیس ها که فارسی نمی فهمیدند کسی را دستگیر نکردند  . مسجد هم شکایتی نداشت زیرا به مسجد و ان چند نفر افراد مسن مسجد هم فقط اهانت لفظی شده بود . .

یک رسانه حرفه ای حتی جهت دار، حداقل خبرنگار به محل می فرستد تا گزارش عینی تهیه کند  تا خوانندگان خود قضاوت کنند . چیزی که متاسفانه  سالهاست  شهروند و دیگر رسانه ها  بدلیل مشکلات مادی از داشتن خبرنگار محروم هستند . اقا و خانم زرهی هم تا انجا که من در این 22 سال می دانم خودشان گزارش تهیه نمی کنند حتی اگر در مراسمی حضور داشته باشند .
نمونه اخیر ان هم حضور در شام مایکل پارسا و جیسون کنی در سالن لاپارک در روز 17 سپتامبر 2015 د رمورد خبر بازگشایی سفارت عمان  برای خدمات کنسولی به ایرانیان بجای حضور در کنفرانس خبری بود .
تمامی سایت های این گروه ها پر شد از پیروز شدن  در نبردی دیگر علیه جمهوری اسلامی  و خبرخوش
 " تظاهرات قدرتمند و کوبنده به این جماعت نشان داد که مردم جان به لب رسیده، حضور رژیم و عوامل ریز و درشتش را در هیچ جا و تحت هیچ عنوانی تحمل نخواهند کرد و رژیم و حامیان آن، از زیر اعتراضات و افشاگری های آزادیخواهان در امان نخواهد بود " شهروند  19 اوریل 2012.
براستی اگر چنین بود پس چرا 3 سال بعد تنها با دو روز اطلاع رسانی چند تا جوان ، صدها نفر در خیابان یانگ در روز شنبه 24 اکتبر دسته راه می اندازند و سینه زنی می کنند .
اگر این ها عوامل رژیم هستند انطور که الماسی و حزب کمونیست کارگری ادعا می کند ، پس ده ها برابر شده اند و تعداد شما اگر کم نشده باشد زیاد تر نشده است . این چه مفهومی دارد ؟
اگر عوامل رژیم نیستند و باورمند هستند پس چرا نفرت پراکنی می کنید ، چرا نژاد پرستان کانادایی را تحریک می کنید مگر تجربه تلخ 911 در کانادا را بیاد نمی اورید که حتی سیک های هندی را بخاطر عمامه شان بجای مسلمانان زدند .
چرا شهروند تریبون تمامی نیروهای خشونت طلب و تحریم های غیر انسانی شده است و اطلاعات غلط به شهروندان و خوانندگان خود می دهد . ایا شما بایکی از این شرکت کنندگان مصاحبه کردید یا نیت خوانی می کنید ؟
شما چگونه به خود اجازه می دهید خانم جوانی را که متولد اروپا هست و دانشجوی فوق تخصص پزشکی را بخاطر باورهای مذهبیش ، عامل بخوانید ؟.
 - نسرین الماسی می نویسد ایا این کوتاهی از من و شما هست که نتوانسته ایم چهره این نظام و رهبر ش را به درستی به جوانان بشناسیم .  ص 61 -شماره 1566
از خانم الماسی باید پرسید مگر شهروند دراین سالها خطو خطوط مجله تان بغیر از ین بوده است .
مگر شهروند  از زمان کودتای طرفدار خشونت و  تحریم و جنگ در کنگره ایرانیان برای اهداف خاص سیاسی و جازدن خود به عنوان سخنگوی ایرانیان در کانادا با 200 نفر عضو در سال   2012 خط دیکری را پیش گرفته بود ؟
مقالات اندیشمند اصلی شهروند؛ دکتر " اسحق نیشتریان " در سال 2012 - دکتر اسد پور - فرخ زندی -کاوه شهروز - سلمان سیما - اردشیر زارع زاده - سهیلا دادخواه - رضابنایی و شهلا غفوری ( طیف مجاهدین )
- پوشش خبری اقای رضا مریدی در حمایت از تحریم  و تشدید ان ،
 چشم بستن بر روی کودتای مجاهدین در گرفتن چهارشنبه سوری ریچموندهیل بعداز 7 سال کار فرهنگی به کمک اقای رضا مریدی برای برنده شدن نامزدهای طرفدار تحریم و جنگ در انتخابات 2015     هر هفته در شهروند صفحات زیادی را پر کرد ه بود .
پس چرا جوانان حرف شما را نشنیدند ؟  بسیار ساده است زیرا در دوران ایننترنت حتی رسانه های اصلی مانند سی بی سی و تورنتو استار هم نمی توانند کنترل انحصاری داشته باشند.
مگر خانم سحرزرهی جوان بارها به عنوان کارشناس مسایل ایران در سی بی سی با مخاطبان میلیونی  رژیم را افشا نکرد . جوانی که ایران را بیاد نمی اورد . با عده ای بخصوص و معدود ایران نشست و برخاست دارد و منبع کارشناسی اش هم احتمالا " مامان " و " بابا " می باشد . تمامی تحلیل ها ی ایشان در مورد ایران غلط در امد . به صرف ایرانی بودن و یا فارسی حرف زدن که نمی شود کارشناس شد . مگر همه کاناداییها که انگلیسی را کامل حرف می زنند و می خوانند ادعای کارشناسی در حوزه کانادا را می کنند ؟
همین کار را اقای شهروز هم انجام دادند و به عنوان سخنگوی ایرانی ها  انجام داددند . اقای رضا مریدی وزیر لیبرال انتاریو هم برخلاف سنت سیاسی استان و کانادا از هر تریبونی برای افشای رژیم کوتاهی نکردند . حتی در صدای امریکا گفتند ایران دوچرخه هم نمی تواند بسازد و مانند اقای هارپر نگران بمب اتمی ایران هستند .
 خانم الماسی شما همه کاررا کردید . یعنی دقیقا به هارپر کمک کردید تا اسلام ستیزی و ایران ستیزیش تحت عنوان قشنگ " حقوق بشر " را گسترش دهد .  هارپر با تمامی حمایت نفتی های البرتا و لابی رژیم ناقض حقوق بشر اسراییل و همه فشارها به جامعه ایرانی و تلاش برای منزوی کردن ایرانی ها ی مسلمان در انتخابات 2015 شکست خورد . عصبانیت شما و طیف شما از این هست .
شما می نویسید ایا عزاداری امام حسین توهین به مسلمانان کانادایی نیست ؟ چرا شما فکر می کنید شما می توانید بجای مسلمانان کانادایی که حداقل 100 فرهنگ مختلف و برداشت های مختلف از اسلام را دارند ، سخن بگویید . ؟

  مشکل شما و جریان پیرامون شما در این هست که خودش را نقطه محور عقل و رهبری ونمایندگی جامعه ایرانی در کانادا می داند در حالیکه هیچ شناسنامه عملی نتوانسته است برای جذب جوانان ارایه کند . ایا شما و همسرتان اهل قلم و شعر هستید می توانید در کانادای ازاد که بدرستی به ان اشاره کرده اید ، یک جلسه منظم داشته باشید . چه بر سر " واژه " امد . تعطیلی " شب شعرواژه " هم لابد کار عوامل جمهوری اسلامی هست نه انحصار طلبی . منیت شما و طیفتان و در برج عاج نشستن طیف شما .
برای هر مراسمی نیاز به تبلیغات و برنامه ریزی  و بودجه هست . در بسیاری از این مراسم در شرایط خاص مانند شهدای 67 ، 200 نفر حضور بهم رسانند در مراسم های معمولی که 20 نفر تا 50 نفر ولی برای عزاداری امام حسین بدون تبلیغات هزاران نفر در مساجد و یا در مراکز کامیونیتی جمع می شوند و صدها داوطلب پول و وقت می گذارند . چرا سعی در فریب خود و خوانندگان خود دارید  ". سه سال پیش جوابیه ای به اقای مصطفی عزیزی از حلقه شما که متاسفانه در زندان استبداد بسر می برد ، نوشتم و همین مطالب را نوشتم . سالهاست در محرم هزاران ایرانی گردهم می ایند . این شما و رسانه تان بود که به خاطر ضدیت و خودخواهی باب گفت و شنید را بازنکردید و اطلاع رسانی نکردید . سانسور کردید .
 الان جوری می نویسید انگار این اتفاق یک شبه با یک فرمان از سپاه قدس رسیده است و سل های مخفی به خیابان ریخته اند . چرا پلیس ها این دلواپسی شما را ندارند انها که بیشتر به امنیت شهروندی و شهر اهمیت می دهند .
.  این ها پاک کردن صورت مسله هست .  چشمها را باید شست . قدرت تحمل و مدارا یتان در کانادا را زیاد کنید
جمهوری اسلامی 37 سال هست که در حاکمیت هست .  امام حسین صدها سال هست که در زندگی اکثریت جامعه ایرانی و عراقی حضور دارد  در قلب میلیونها شیعه هست.   بغیر از دو سه تا ایرانی که به جمعیت خانمها بی احترامی کردند هیچ کانادایی یا ایرانی در خیابان یانگ به این گروه بی احترامی نکرد .   چرا شما فکر می کنید بیشتر از بقیه می فهمیدو صابون استبداد جمهوری اسلامی به شما خورده است . در جمهوری اسلامی همواره از بعداز انقلاب مسلمانان دگر اندیش بیشتر بها برای مبارزه با قرایت خشن از اسلام را با پوست و گوشتشان داده اند نه با صایون جمهوری اسلامی .
.تنگ نظری شما چشم بصیرت را در شما بسته است . وقتی 6 میلیون نفر در کربلا در کشور عراق که داعش بنام اسلام با حمایت برخی از کشورهای جنگ طلب جنایت علیه بشریت می کند ،  جمع می شوند بدون اینکه حادثه ای اتفاق بیفتند و به همه انها غذا داده می شود .
کانادا قانونمند هست اگر مدرکی دارید حتما به مقامات قضایی -امنیتی و پلیس بدهید و وظیفه شهروندیتان را عمل کنید .
حسن داعی از طیف مجاهدین و تحریم وجنگ  در سخنرانی هایش در تورنتو که با حمایت شهروند انجام می شود ، می گفت نباید اجازه داد هیچ جریانی بغیر از ما در جامعه مطرح شود . این خطی هست که شهروند در این سالها دنبال کرده است .
حضور بخشی از شیعیان ایرانی در خیابان یانگ که مانند همجنس گرایان - یهودیان - سیک های هندی - بودایی ها -تامیل ها . عرب ها - اکراینی ها و روس هها و بومیان از حق دمراتیک و مدنی خود استفاده کردند تنها نژاد پرستان ، انحصار طلبان را عصبانی کرده است .
مقامات امنیتی کانادا از نزدیگ تمامی ایرانیها بخصوص مراکز مذهبی و فعالین سیاسی را رصد می کنند ، دلواپسی شما از عدم حضور شما در جوامع ایرانی هست . جامعه ایرانی فقط همان طیفی که به مهمانی های همدیگر می روید نیستند .
جامعه ایرانی تغییرات زیادی در این سالها کرده است . اگر اشکالی هم به جامعه ایرانی هست قبل از هرچیز انتقاد به رسانه ها بر می گردد که یا بخشی از واقعیت را گفتند یا چشمشان را به روی واقعیت بستند
دمکراسی نسبی هست . یک مجموعه هست و نمی شودانرا گزینشی پذیرفت . یعنی همانطور که هارپر با 40 درصد ارای شرکت کنندگان در 2011 هر کاری که راست ها می خواهند ، را بنام کانادایی ها تصویب می کند ، در 19 اکتبر 2015 هم جاستین ترودو با 40 درصد ارا اکثریت را از ان خود کرد و هر کاری را باور دارد انجام می دهد . ایرانیان مسلمان بخش عمده ای از جامعه ایرانی در ایران و در کانادا هستند که تاکنون سعی می کردید انهارا نبییند .
به قانون باید احترام گذاشت . به نظرات دیگران هم گوش بدهید باعث رشدتان می شود . سابقه خوب قدیم شهروند در اطلاع رسانی را با دست خودتان نابود نکنید .
موفق باشید

29 اکتبر 2015
تورنتو - کانادا

هیچ نظری موجود نیست: