Translate

چهارشنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۸۸



کنفرانس خبری پلیس یورک در مورد دعوای دو دانش آموزدر شهر کزویک که به کل کانادا کشیده شد.

گزارش و عکسها ا زسعید سلطانپور


شهر کزویک از توابع " خلیج جورجین " با جمعیت بالغ بر 21000 نفر بخاطر برخورد پلیس و مدیران مدرسه در مورد دانش آموزی کره ای ا به راس خبرهای انتاریو و کانادا تبدیل شد
دراین کنفرانس که در روز چهار شنبه، 2009/05/06 در مرکز شماره 3 پلیس در 70 کیلومتری شمال ریچموند هیل برگزار می شد ، آرماند لی بارج گزارش تحقیقات پلیس ، در مورد دعوای یک پسر کره ای و یک همکلاسی سفید پوست را برای خبرنگاران منتشر کرد.
بنا بر گزارشات هر دو دانش آموز کلاس نهم

بعداز یک بازی بسکتبال وارد دعوای لفظی می شوند که دانش آموز سفید پوست
به نوجوان کره ای لقب " چینی دهن.... " می دهد وبه وی مشت می زند که گویا دانش کره ای ، ورزشکار رزمی بوده است و با مشت به دماغ هم کلاسی خود می زند که با عث شکسته شدن دماغ وی می شود.
متعاقب این دستگیری ، مسولان مدرسه نامه ای به اولیا دانش آموز کره ای می فرستند و به آنها اطلاع می دهند که قرار است وی را از این مدرسه اخراج کنند . آنها به اخراج دانش آموز از تمامی مدارس یورک هم اشاره میکنند.

یک نفر به من گفت که تعداد زیادی دانش آموز مدرسه به حمایت از دانش آموز کره ای و تصمیم مدیرمدرسه به اخراج وی به کلاس نمی روند که این کار باعث توجه رسانه ها شده بود.

دو افسر پلیس که بدرخواست مسولان دبیرستان وارد این موضوع می شوند بدون اینکه از دانش آموز سفید پوست بازجوئی کنند، برا سا س نظر مدیران مدرسه د رمورد حادثه ، دانش آموز کره ای را دستگیر و بازداشت می کنند. این د
ر حالی است که رئیس پلیس در گزارش خود گفت اگر پلیس با واحد " نفرت " مشورت کرده بودند ، هیچگاه این دستگیر ی انجام نمی شد. آرماند لی بارج گفت دانش آموز کره ای بعد از ضربه ، معذرت خواهی می کند خودش حوله می اورد و دانش آموز مضروب و پدر ش هم از پلیس می خواهندکه وی را دستگیر نکنند.
رئیس پلیس گفت که وی در مدت 36 سال خدمت در نیروی پلیس با چنین واکنشی جهانی روبرو نشده بود . وی گفت از استرالیا و کشورهای دیگر ای میل در این مورد دریافت کردم.

از رئیس پلیس پرسیدم ، با توجه به روش مثبت پلیس یورک برای تبادل نظر با اقلیتهای قومی ، آ یا سیستم آموزشی و دبیرستان نمی توانست بهتر عمل کند واز وقوع این حادثه بهتر جلوگیری کند .
وی در پاسخ گفت که وی با مسولان آموزش و پرورش یورک در این مورد صحبت کرده است و پلیس با آنها رابطه خوبی دارند در حالیکه نمی تواند از جانب آنها نظر بدهد.
از " راس ویگور " مسول روابط عمومی آموزش وپرورش یورک سوال کردم که وزیر آموزش و پرورش انتاریو در مصاحبه اش در اکتبر 2006 به من گفته بود که مشاوران مدرسه بیشتری برای اقلیت ها استخدام خواهد کرد.



راس گفت که دو نفر مشاور برای آسیای جنوبی ( هند وسری لانکا ) و چینی ها وجود دارد.
به وی گفتم تعداد زیادی دانش آموز ایرانی در ریچموند هیل وجود دارند . اخیرا هم تعداد دانش آموزان ایرانی در نیو مارکت د ر حال افزایش هست ، وجود مشاوران مدرسه فارسی زبان می تواند کمک زیادی برای جلوگیری از این حوادث بکند . حوادثی که می تواند هم به روابط کامیونیتی ها با پلیس لطمه زده و و هم به شهرت کانادا در جهان خدشه وارد کند.
یکی از ساکنان شهر بنام بیل که رسانه ها را مقصر بزرگ نمائی این حادثه می خواند گفت که از این حوادث درهمه جا اتفاق می افتد ولی در رسانه ها انعکاس ندارد . چرا کسی از سوی دانش آموزدیگر اینجا حضور ندارد ؟. با توجه به اعتراض وی ، پلیس از وی خواست که به بیرون ازجلسه برود.
بیل می گفت که توجه مطبوعات باعث می شود که منطقه به نژادپرستی بدنام شود در حالیکه آنها روابط خوبی با اقلیتها منجمله کره ای ها و چینی ها دارند
پدر دانش آموز کره ای گفت که از نتیجه تحقیقات راضی هست ولی از مسولان دبیرستان نه


.
حاشیه :

#تمامی رسانه های اصلی کانادا در این کنفرانس حضور داشتند.
#
یک نفراز سفارت کره نیز در این مراسم حضور داشت.
##
بدلیل اینکه این نوجوان ها زیر سن قانونی هستنند ، لذا نام بردن آنها و خانواده هایشان غیر قانونی هست .
به ریئس مرکز پلیس گفتم لطفا یک تابلو سر جاده بزنید که چند کیلومتر تا مرکز فاصله هست زیرا علامت ها در شهر با بیرون شهر تفاوت دارد. بین جاده اصلی تا مرکز پلیس که در بیرون شهر: ساتون " قرارداشت و همه مزرعه هست ، حداقل 3 کیلومتربود که یافتن محل را کمی سخت می کرد. رئیس کلانتری گفت معلوم هست از شهر می ائی . گفتم درشهر اشاره انگشت " آنجا " یعنی چند صد متر ولی در بیرون از شهر ، " آنجا " یعنی چند کیلومتر "

#
پرچم های اداره پلیس به حالت نیمه افراشته درآمده بود که بدلیل کشته شدن یک افسر " ار سی ام پی "در بریتیش کلمبیا درشب گذشته بود.

هیچ نظری موجود نیست: