Translate

چهارشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۸۸

جامعه ایرانی در بزرگداشت میراث آ سیا د رکانادا





جامعه ایرانی در بزرگداشت میراث آ سیا د رکانادا
سعید سلطانپور
ُSoltanpour


ماه می از سوی دولت کانادا به عنوان ماه "میراث آسیا" نامگذاری شده و از سال 2003 به آن رسمیت داده شده است .
پیشنهاد انتخاب ماه میراث آسیا در سال 2001 سناتور وینی پو( لیبرال از انتاریو ـ هنگ کنگی تبار) به مجلس سنای کانادا ارائه داد.
علت این نامگذاری، گرامی داشت نقش مهاجران آسیائی در کانادا بوده است
در آمریکانیز از 1979 مراسمی توسط آسیائی ها برگزار می شود.

در این راستا پلیس منطقه یورک پنجمین سال بزرگداشت این مراسم را در اداره پلیس شهر مارکهام برگزار کرد .
بد نیست بدانید مارکهام با 65% مهاجر عمدتاًآسیائی (چینی و آسیای شرقی) اولین شهر در کانادا با اکثریت مهاجران است.
یک نماینده چینی تبار مارکهام ، وزارت مهاجرت انتاریو را دارد . همچنین لوگان کاناتاپی عضو انجمن شهرماکهام هم از سری لانکا هست .
در سال گذشته این مراسم را پوشش خبری دادم . بعدا پیشنهاد کردم آسیا بدون ایران بیرنگ هست . به من گفته شد که ایرانی ها تمایلی به شرکت در این مراسم نشان نداده اند. امسال کارآگاه تونی براون از ما خواست که هنرمندانی را برای این مراسم که داوطبانه هست معرفی کنیم . با کمک محمد کمالی (گروه موسیقی گیلان ) ، علی اتابکی نوازنده سنتور را که اخیر ا به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرده است و در رشته دکترای باستان شناسی درس می خواند ، برای این مراسم معرفی شد که بخشی از فرهنگ ایران را به دیگران ارائه بدهد.
سخنران بعدی من بودم که به عنوان روزنامه نگار سلام تورنتو و مجری برنامه تلویزیونی سقف شیشه ای که به مسائل اجتماعی سیاسی ایرانیان در کانادا می پرازد در مورد کامیونیتی ایرانی در کانادا توضیحات کوتاهی دادم که متن آن در ادامه گزارش برای اطلاع خوانندگان هفته نامه منتشر می شود. متن کامل

هیچ نظری موجود نیست: