Translate

چهارشنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۰

نظری در مورد گلشیفته فراهانی و تابو شکنی


لطفا اقایان و خانمهایی که قرار است هنجار شکنی ، تابو شکنی ، بت شکنی و عقده شکنی   بکنند ، یک کار دسته جمعی در یک مکان مشخص و یک شعار مشخص انجام بدهند چند تا حسن دارد
1- د ر کتاب گینس ثبت می شود و بعد جای رقابت باقی می گذارد .
2- اگر قرار است زنان ایران از قید سنت و حجاب و مرد سالاری و جنسیت با این حرکت ها خلاص شوند ، به طریق میان بر  تکاملی و تاریخی و تابو شکنانه ی اجتماعی هر چه سریعتر این آزادی صورت پذیرد
3-   اگر قرار است رژیم سرنگو ن شود ، این کار بشود
در غیر این صورت ها ، اجازه بدهید مبارزه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی آهسته
ولی پیو سته  و هدفمند توسط اقشا ر مردم در ایران و بعضا در خارج از کشو ر ادامه پیدا کند . اینقدر هم وقتمان را سر مسائل شخصی افراد که می خواهند به هر قیمت مشهور شوند و ا ز هنرمندان زن غربی مانند ماریا اشنایدر هم درس نمی گیرند ، تلف نکنیم.
داستانی است مرحوم پدر دوستم تعریف کرده بود  که زنی از راه تن فروشی ( فقر - فقر فرهنگی و هر چه که می خواهید بنامید یک واقعیت تلخ اجتماعی  انسانی ) روزگار می گذراند ه و از این راه به فقرا ونیازمندان هم کمک می کرده است . روزی از درویشی ( شیخی و هر کسی که شما می خواهید به جای این فرد بنشانید ) می پرسد که حکم  این کار چیست ؟
درویش می گوید : مشتریان  را راضی می کنی کار خدا پسندانه ای هست
به فقرا کمک می کنی ان هم کار خدا پسندانه ای است .
بعد نگاهی به زن می کند و می گوید ولی تمام مرضهایش  و در دهایش برای تو می ماند .
امیدوارام که من اشتباه کنم و لی سال 2014 هم ما زنده شما زنده و خانم فراهانی زنده .  انوقت بهتر می شود فهیمد کار چه کسی اثر گذارتر بوده است و  چه حرکتی مثبت تر .
زیرا این نیز بگذرد . کما اینکه ستاره های بزرگی مانند فرزانه تاییدی - سوسن تسلیمی -
 د رخارج از کشو ر تقریبا فراموش شد ه اند .
هنرمند بدون مردم ، مانند ماهی بدون آب است ..

هیچ نظری موجود نیست: