Translate

سه‌شنبه، دی ۲۰، ۱۳۹۰

خبر هایی از سیاست


خبر هایی از سیاست
یک خبر خوب ویک خبر بد برای ان دی پی

استادحقوق نامزد حزب ان دی پی برای نمایندگی از حوزه جک لیتون رهبر فقید حزب ، انتخاب شد  .

کریک اسکات  روز دوشنبه 9 ژانویه از سوی اعضای ان دی پی در حوزه انتخاباتی " برادویو – دنفورت " انتخاب شد .
این کرسی از تابستان 2011 بعداز مرگ لیتون خالی مانده است .  هر چند هنوز تاریخ انتخابات میان دوره ای معلوم نشده است .  اسکات که توانست دو تن از رقبا یان انتخاباتی خود را شکست بدهد استاد دانشگاه  در زمینه حقوق بشر است که حمایت های افرادی مانند جان تیلور استاد جک لیتون و  رئیس  حزب  در انتاریو خانم جنت سولبرگ  را به همراه داشت .
استیون هارپر تا 22 فوریه مهلت دارد که  روز انتخابات میان دوره ای را مشخص کند .

از سوی دیگر روز سه شنبه خانم  لیز سنت – دنیز نماینده  ان دی پی  مجلس فدرال از حوزه سنت ماریوس – چامپلین  به حزب لیبرال پیوست .
وی که در کنفرانس مطبوعاتی با با ب ری – رهبر موقت حزب لیبرال شرکت کرده بود علت تعویض حزبش را عملکرد بهتر لیبرال ها برای کبک و اختلاف نظر با ان دی پی درزمینه های مختلف اعلام کرد.

وی همچنین گفت که بعلت نام فامیلی اش که با اس شروع می شود برای نوبت حرف زدن د رپارلمان در این چند ماه گذشته مجبور شده است منتظر بماند.
سنت – دنیز که در حوزه انتخاباتی نخست وزیر سابق  کانادا – ژان کریتین شرکت کرده بود و بر خلاف انتظار خودش در موج نارنجی ، به نمایندگی انتخاب شده بود گفت که مردم حوزه انتخاباتی به جک لیتون رای داده اند و جک لیتون نیز الان مرده است.
گای کارون نماینده دیگر ان دی پی ومسول کبک حزب  گفت این بی احترامی به دموکراسی است که شما از یک حزب انتخاب شوید و به حزب دیگری بپیوندی.
این تعویض جبهه در استانه کنگره دوساله حزب لیبرال در اتاوا که از روز 13 ژانویه امسال تا 15 برگزار خواهد شد ، انرژی بهتری به حزب لیبرال که همچنان برای تجدید سازمان تلا ش  می کند ، محسوب می شود.

مرگ جک لیتون و مبارزه انتخاباتی برای جانشینی وی از یک سو  ، انتخاب یک نماینده با توانایی های کم برای رهبری اپوزیسیون دولت محافظه کار  اکثریتی که خط اول مقدم ان کسانی مانند جان بیرد- هارپر را دارد، باعث ضعیف شدن حزب ان دی پی شده است .  زیرا نیکول ترمول تمامی کاندیداهای اصلی را که پست های کلیدی انتقادی نظیرل پل دوار را برای رعایت شرایط انتخابات به صندلی های عقب منتقل کرده است .
کاری که شاید برای کاندیداها ی ان دی پی عادلانه باشد ولی باعث شادی هارپر هست که چند ماهی است بدون دغدغه به تصویب لایحه هایی مانند افزایش زندان ها و نو جوانان مشغول بوده است .
به همین دلیل با ب ری- رهبر موقت حزب لیبرال - بدلیل سابقه سیاسی اش ، بیشتر مورد علاقه رسانه های برای نظر خواهی در مورد سیاست دولت هست تا نیکول  تورمل – رهبر موقت حزب ان دی پی  می باشد.

با استفاده از خبر های سی بی سی و تورنتو استار








هیچ نظری موجود نیست: