Translate

سه‌شنبه، دی ۲۷، ۱۳۹۰

گفتاری در مورد ترور دانشمند اتمی ایران



گفتاری در مورد ترور دانشمند اتمی ایران
سعید سلطانپور روزیکشنبه 15 ژانویه در برنامه راه حل - تلویزیون تن 


سعید سلطانپور

 باترور مهندسی شده ، مصطفی احمدی روشن همه انگشتها به سوی اسرائیلی ها نشان رفته است . اسرائیلی ها هم د رابتدا  تکذیب نکردند  حال از آنجا که خود را قوی نشان بدهند و یا دست داشته اند .  هر چند بعدا شیمون پرز دست داشتن اسرائیل را تکذیب کرد . 
نکته ای که باید در نظر داشت این است که حساب دیکتاتوری  در ایران باید  از حساب دانشمندان  پروژه هسته ای  ایران جدا بررسی شود .
 این دانشمندان با پول ملت ایران به این سطح رسیده اند .  میلیونها تومان خرج هر دانشجومی شود .
علم  ،  حزب اللهی و  مسیحی و  یهودی و بی دین و ضد دین نمی شناسد . دستاورد های علمی ش برای همه مردم دنیا هست . 
سکوت دولت هارپر در  کانادا یکی از متحدان سرسخت  به همراه اسرائیل معنی دار است  . زیرا جان بیرد وزیر امور خارجه در حالی که بدرستی هر گونه نقض حقوق بشری را محکوم می کند با سکوت که علامت رضا هست ، اشتباه بزرگی می کند و اعتبار خودش در میان بخشهایی از جامعه ایرانی در کانادا را زیر سوال می برد.
همچنین خوب است اقای مریدی نماینده مجلس از ریچموند هیل – انتاریو که پروژه اتمی ایران را محکوم می کند و از انجا که خودش تحصیلکرده رشته فیزیک اتمی است . این ترور را محکوم بکند .
همچنین خانم نازنین افشین جم که حتما از ماه عسل خارج شده اند . با محکوم کردن این ترور استاد دانشگاه ، نشان بدهند که فعالیت حقوق بشریشان ، یک جانبه نیست .
سانتروم کاندیدای جمهوری خواهان می گوید  که ازاین ترور خوشحال هست و بازهم برای منافع مردم آمریکا انجام می دهند. پروفسور جرالد هورن استاد تاریخ دانشگاه هوستون نسبت به ترور استادان دانشگا ه و تلافی جوبی رژِیم ایران ابراز تاسف می کند و می گوید این سنت بدی است که جان استادان را به خطر می اندازد.

براستی اگر آمریکاییان  می خواهند و می توانند رهبران رژیم ایران را ترور کنند شکی نیست که دعای اکثریت مردم ایران را بدنبال خواهند داشت،
 ترور استادان دانشگا ه  و رده ها ی پایین که نقشی در روند تعیین  سیاست های  رژیم ندارند ، تنها شعله های آتش جنگ را بر افروخته تر می کند .
ما میلیونها ایرانی ، عراقی ، افغان و سوری ، قربانیان جنگ هایی هستیم که بر مردمان ما تحمیل شده است .ما ان خوشبخت تر هایی هستیم که به کشورهای امنی رسیده ایم و زندگی در غربت و تبعید را با امید به ایرانی آباد و آزاد بدون انحصار طلبی ویک  ایدئولوژی حاکم  با همه سختی هایش ادامه می دهیم .
  

هیچ نظری موجود نیست: