Translate

جمعه، آذر ۰۳، ۱۳۹۱

گفت و گوی سعید سلطانپور با نیاز سلیمی - رئیس شورای جامعه ایرانی کانادایی- محمد سلیمانی - فعال اجتماعی –



پاسخ  به اتهامات کنگره و سوالات بی جواب ما از کنگره -نیاز سلیمی – محمد سلیمانی

گفت و گوی سعید سلطانپور با نیاز سلیمی - رئیس شورای جامعه ایرانی کانادایی- محمد سلیمانی - فعال اجتماعی

 پاسخ به اتهامات کنگره و سوالات بی جواب ما از کنگره ایرانیان ( ای سی سی )   - سو ای سی سی )-برنامه تلویزیونی راه حل - تن تی وی
Rahehal TV @ TEN TV -Thu. 22 Nov 2012
Saeed Soltanpour interview with Niaz Salimi ( president ICCC ) and Mohammad Solymani ( Activst ) answering the ICC accusations and asking question from I.C.C.
لینک مصاحبه http://youtu.be/bdKP6ZqeB1w

سعید سلطانپور: 
در پی اتهامات کنگره( ای سی سی )  و جلسه 18 نوامبر 2012 ، من از اعضای کنگره ایرانیان و شورای جامعه ایرانی کانادایی دعوت کردم در یک برنامه تلویزیونی زنده ( راه حل )  در  5 شنبه 2012-22 نوامبرشرکت کنند.
متاسفانه هیت مدیره کنگره دعوت مارا نپذیرفتند که نشان از عدم احترام انها به افکار عمومی جامعه ایرانی هست . خانم نیاز سلیمی – رییس شورای جامعه ایرانی کانادایی ( مستعفی از کنگره ) و اقای محمد سلیمانی ( فعال اجتماعی ) و عضو شورا در این برنامه شرکت کردند و به سوالات ما پاسخ دادند .
البته اعضای هیت مدیره کنگره می توانند در صورت تمایل به پاسخ سوالات مطرحه در برنامه های اینده  شرکت کنند .

سوالات :
 خانم سلیمی هیت مدیره جدید ای سی سی در شهروند 1412، هیت مدیره سابق ا را متهم کرده است که کارشکنی کرده اندو مدارک و حسابهای بانکی را برای چندماه تحویل نداده اند ؟  شما چه می گویید
نیاز سلیمی در چند روز بعد از انتخابات 29 اوریل ، طی ای میلهای مختلف از هیت مدیره جدید خواسته شده بود که تغییر و تحول را انجام بدهند که  متاسفانه نه تنها خودشان اینکاررا نکردند ناگهان در 15 نوامبر اتهاماتی را مطرح کردند که دروغ است .
این در حالی است که انها قبلا هم مصاحبه داشتند ولی د راین مورد چیزی نگفته بودند . در هر حال همه مدارک موجو د است .

سعید : اقای سلیمانی شما در جلسه 18 نوامبر شرکت کردید ، نظرتان چه هست ؟

سلیمانی : یک اقای جوانی بود که با حرارت خواستار تفحص در مورد حسابهای ایرانی ها بود . اقای دیگری سلام تورنتو و یک نهاد ( بیناد پریا ) را متهم به عامل جمهوری اسلامی می کرد در حالیکه دو وکیل عضو هیت مدیره ( دیوید موسوی و کاوه شهروز) و یک استاد دانشگاه ( فرخ زندی ) در انجا هیج اعتراضی به متهم کردن نکردند .
سیاسی بودن حق اعضا ی کنگره است ولی باید انها  شفاف باشند و خود را نماینده طیف خودشان معرفی کنند نه نماینده کل جامعه ایرانی.  ادعایی که در مجلس سنای کانادا (فرخ زندی و صمد اسد پور) کرده بودند
حضور فرخ زندی رییس کنگره  به عنوان شاهد در دادگاه توقیف اموال مردم ایران ( ساختمان سفارت ) به نفع غیر ایرانیها بسیار تاسف اور است

سعید سلطانپور:  یکی از شرکت کنندگان در جلسه گفت من به جیسون کنی گفته ام وقتی در خیابانهای کانادا راه می رون خوشم نمی اید برخی از ایرانیها را در اینجا ببینم .
جای تاسف دارد . دو تا وکیل – یک استاد دانشگاه ( فرخ زندی ) – یک دامپزشک ( دکتر کفایی ) و دکتر صمد اسد پورو چند تا سازمان حقوق بشری ( بادی ) در انجا حضور داشته باشند و هیچ کدام به چنین سخنانی اعتراض نکنند .  کانادا محا تحمل عقاید است و به همین دلیل محل هزاران پناهنده است .


* گزارش مهدی شمس  ( فعال حقوق بشری )  در مورد سوالات بدون جواب از هیت مدیره کنگره و جلسه 18 نوامبر 2012 که ویدیوی ان نیزبا همت مهدی شمس  برروی اینترنت قرار گرفته است .


سعید سلطا نپور :  خانم سلیمی ؛ کنگره گفته است که هیج ارتباطی با گروه شما ندارند ؟ 
نیاز سلیمی :  بعد از اینکه انها عملا اجازه گفتگو در داخل کنگره را ندادند تنها راه بیرون امد ن بود . ما استعفا دادیم و شورا را تشکیل دادیم . شورا گذاشتیم یعنی همه می توانند مشارکت داشته باشند.  ما برعکس هیت مدیره که خود را  قیم کامیونیتی  می دانند ما اینگونه باور نداریم .  ما هیچ وقت نگفتیم که نماینده همه کامیونیتی ایرانی هستیم .  در عین حالی که معتقدیم بسیاری ازاعضای جامعه ایرانی از ما حمایت می کنند زیرا انها هم مانند ما با تحریم ها که مردم ایران را تهدید می کند ، هم عقیده هستیم ..

سعید سلطانپور :                                                                                                          
     وحدت در صفوف کامیونیتی ما در برابر دیکتاتوری در ایران  بسیار ضروری است یعنی     وحدت کامیونیتی بر خلاف نظر جمهوری اسلامی و اسرائیل  هست .  در حالیکه سکولار سبزها و برخی از جریانات سیاسی موضع درستی علیه جمهوری اسلامی دارند ولی با توجه به خاورمیانه و جنگ  اخیر غزه ، من موضعی در برابر اسرائیل از این ها ندیده ام .   بنظر میاید که جریانات سیاسیی و گروه های فشار مانند سکولار سبز ها  که گرو ه های فشار را حمایت می کنند اب در اسیاب جمهوری اسلامی و اسراییل می ریزند زیرا در جهت تفرفه کامیونیتی حر کت می کنند . نظر شما چیست ؟
      

سلیمانی : هر فردی و یا جریانی تعریف مشخصی از دیکتاتوری دارد . به همین دلیل باید هرجریان سیاسی  در این مورد شفاف باشد .  

سعید : ویدیوی جلسه 18 نوامبررا پیشنها د می کنم همه ببینند.

اگر قرار بود که هر کس موافق صحبت کند دست بزنیم و موقع صحبت مخالفان  نگذاریم  و مجری هم ساکت باشد ، این می شود  کنگره چاله میدان  و شایسته کامیونیتی ایرانی نیست باضافه اینکه این هیت مدیره خودشان تحصیلکرده هستند . امیدواریم که کنگره هم بتواند محل مناسبی پیدا کند و ازدامپزشکی بیرون بیاد . سیاستمداران و سازمان امنیت کانادا بخوبی می دانند که وقتی کامیونیتی محلی ندارد و یا در کلیینک دامپزشکی قراردارد . د رحالی که ادمهای با سواد و پولدار هم زیاد دارد ، کل کامیونیتی را جدی نمی گیرند چه برسد به کنگره .



با تشکر از مهمانان برنامه و بینندگان ، لطفا نظر و یا انتقادات و تصحیات خودشان را برای ما بفرستند rahehahltv@gmail.com












هیچ نظری موجود نیست: