Translate

شنبه، آبان ۱۳، ۱۳۹۱

نکاتی در مورد مقاله من ایرانی امریکایی شدم - دکتر نفره کار

با سلام ودورود -1- انتخاب هر کشوری حق هر انسانی است که درمنشور حقوق بشر سازمان ملل تصریح شده است .   
2-یک سوالی که دارم این است وقتی اصلاح طلبان به امریکا می ایند عموما چیزی نمی گذرد که نادم می شوند.
3- اقای  دکتر مجید محمدی که یک زمانی در شیراز حتی دانشجویان حزب اللهی از دست راستیشان در امان نبودند و از ضدیت با امریکا و بدی این کشور مقالات بسیار داشتند . اکنون معتقدهستند که پول گرفتن از امریکا برای اپوزیسیون اشکال ندارد ( فتوای روشنفکری )
4-  اینکه شنا خت ما د رمورد گزین کارت گرفتن ساده اندیشانه بود ه من هم با اقای نقره کار هم عقیده هستم .
اکنون اطلاع ما بسیا ر جامع تر و بیشتر از ان زمان هست .

ولی دونکته نباید ندیده گرفته شود . 1- ان گفته های اشتباه از اگاهی و برای گمراهی نبوده است بلکه بر اساس صداقتی یوده که عده ای نیز جانشان را بر سر ان باور داده اند .

2- د رحالیکه گفته اقای نقره کار از موضع اگاهی است .

در هر حال من  فکر نمی کنم  ماهیت توسعه طلبانه سرمایه داری و نظامی گری آمریکا تغییری مثبت کرده باشد .    وقتی ژان کرینتن نخست وزیر لیبرال و مستفپل کانادا در هنگام اشغال عراق به درخواست امریکا و جورج بوش پسر برای اعزام نیرو
پاسخ منفی داد.   کانادا مورد عضب قرار گرفت . کانادا علاوه بر مرزمشترک - دفاع از سرزمین قطب که با روسیه همرز است را برا ی حفاطت از منافع امریکا هست نیز بر عهده دارد . بزرگترین شریک تجاری امریکا هم هست . تقریبا حتی یک دلار از قراردادهای عراق به کانادایی ها حتی محافظه کارانش که طرفدار اشغال بودند نرسید .  اوباما هم بر خلاف گذشته اولین سفرش به کانادا نبود.


5- بنظر می اید که افراط و تفریط همچنان تهدید جدی روشنفکری و عوام ما بوده و هست . اقا شما شهروند شدید مبارکتان باشد .  
سوا ل این است وقتی جنگی بین امریکا و کشور دیگری در بگیرد این شهروندان جدید در کجا می ایستند. قانون اساسی امریکا اجازه دفاع از کشور مادر را می دهد و یا غیر فانونی است ؟ والا د ردوران خوشی که مشکلی نیست .

6 - من کمتر روشنفکر ایرانی را دیده ام که با تاریخ نویسان امریکایی و یا جامعه شناسان امریکایی ارتباط نزدیکی داشته باشد تا حریان منقد حدی نظام سلطه را بحث و گفتگو کرده باشد افرادی مانند نوم چامسکی و هوارد زین 
پیشنهاد میکنم نگاهی به گفت  و گو پروفسور جرالد هورن  - استادتاریخ دانشگاه هوستن که یک سیاه پوست است در مورد تاریخ امریکا - انتخابات و توسعه گری بیندازید . ضرب المثل فارسی که می گوید ادمی که تنها به قاضی می رود راضی برمی گردد مثال خوبی هست .


Prof. Gerald Horne- US History & Obama1
    http://youtu.be/TEfI7mhVA7I


Prof. Gerald Horne- US History & Obama…
http://youtu.be/hjdoXIlSeHM

3-گفت وگوبا مرتضی محیط- انتخابات آمریکا
    http://youtu.be/uNEoKnLHQa0

متاسفانه برخی از سیاسیون سایق ما  در ضدیت با ارتجاع جاکم بر ایران قدرت تشخیص صحیج و مستقل را از دست داده و یا می دهند .   یاد مادربزرگ ها بخیر که وقتی کار خوبی می کردیم می گفتند جوان اخر عاقبت بخیر بشوی.     مردم امریکا ملت بزرگی هستند یا هزار انتقاد اصولی به انان و به دولت امریکا و سیاست های داخلی و خارجی اش .   امریکا کشور خوبی است تا وقتی که از مرزهایش بیرون نرود.
کشوری که برای ریاست جمهوری اش 4 میلیارد دلار هزینه می کند در حالیکه 46 میلیون زیر خط فقر دارد امکان شرایط انسانی و عدالت اجتماعی برای بسیاری یک رویا بیش نیست . 
شاد باشید .
تورنتو - کانادا

روزی که من ايرانی - آمريکايی شدم، مسعود نقره‌کار

مسعود نقره‌کار
سه‌شنبه ۶ نوامبر می‌روم تا به "اوباما" رأی بدهم، می‌روم تا به او و سرزمين‌اش که جز مرگ چيز ديگری برای‌شان آرزو نکرده بودم، عذرخواهی‌ای که بدهکارم بپردازم. آن‌چه می‌خوانيد باز خوانی حکايت ايرانی – آمريکائی شدن من است، حکايت نسلی که پيش‌داوری زندگی‌اش را تلخ‌تر کرده است

هیچ نظری موجود نیست: