Translate

جمعه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۵

منافع جامعه ايراني در حزب يا منافع حزب در جامعه ايرانی ،‌اولويت كدام است ؟

تقريبا سياستمداران كانادائي و مردم غير ايراني تصور درستي از ايران و ايرانيان و مشكلات ما ندارند .زسياستمداران تاانجا كه به راي گرفتن بر ميگشته است سعي كرده اند كه به جامعه ايراني نزديك شوند وارتباطات نزديك تر ي با انان داشته باشند تا بتوانند راي انان را جذب كنند..

تمامی احزاب به رای مهاجران نياز دارند در حاليكه نقش محدود ي در سياست گذاري دارند. از انجا كه كانادا يک ليبرال دموکراسی است و عليرغم هزينه كردن هاي زياد در انتخابات توسط احزاب بويژه دو حزب عمده كه عمدتا ا زطرف سرمايه هاي بزرگ حمايت مي شوند ولي در نهايت راي تك تك افراد است كه به حساب مي ايد و بالطبع پاسخگوئي راهم از طرف سياستمداران بدنبال دارد.

جامعه ايرانی در مجمو ع دل خوش و سابقه خوبي از سياست بدليل پر هزينه بودن ان درايران ‌ كه حاصل استبداد طولاني و منافع دولتهاي بيگانه بوده ، دارد . كمتر كسي است كه بهاي انرا كم و زياد نپرداخته باشد .
اصلا د ليل مهاجرت اصلي عمده ايرانيان سياست تبعيض گرايانه حكومت است . از انجا كه دخالت د رسياست در كانادا هزينه اي ندارد و دسترسي به سياستمداران نيز مانند ايران مشكل نيست ، و نيز علاقه برحي به فعاليت سياسي باعث شده كه رهر حال برخی ازايرانيان
توا نسته اند با احزاب و مردان (‌و احتمالا زنان )‌ قدرتمند در احزاب كانادا در سطح فدرال و استاني روابط دوستانه و شخصی بر قرار کنند که فی النفسه مثبت است زيرا
باعث آشنا شوند و
شده كه اين سياستمداران با برخي زواياي زندگي و فرهنك ايرانيان از نزديك اشنا شوند و از سوي ديگر باعث آشنائي با‌سيستم اداري و سياسي كانادا خواهد شد كه انتقال ان و تجار ب ان براي جامعه نو جوان ما كه ا زانها استفاده بهينه بكند ، مفيد خواهد بود.
full text at

هیچ نظری موجود نیست: