Translate

چهارشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۵

آزادی بيان و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی

آزادی بيان و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی

سعيد سلطانپور


تحليلگر وفعال سياسی احمد زيد ابادی که بهای زيادی هم در راه ابراز عقايد ش پرداخته است در نوشتاری با عنوان “آزادی بيان و انرژی هسته اي “ 1 متاسفانه با استناد به يک قياس غير منطقی د رمورد آزادی بيان پرداخته است و به نتيجه گيری غلطی رسيده است .
زيد ابادی در ان نتيجه گير ی کرد ه است که
"
درهر حال سازمان مجاهدين انقلاب به عنوان يکي از گروههايي که نقشي اساسي در شکل گيري نظام سياسي ايران داشته است، گامي شجاعانه برداشته است، چنانچه نظام سياسي اين گام را با برخورد شديد – از هر نوع آن – پاسخ دهد، در آن صورت کشور ما وارد همان جهنمي شده است که برخي ايرانيان مهاجر ادعا مي کنند. "


اولا -اشتباهي كه زيد ابادي مي كند مانند فرخ نگهدار محور برخورد با يك جريان را آغاز انحراف ميداند در حاليكه انحراف سالهاست كه آغاز شده است و سازمان مجاهدين انقلاب خود يكي از سناريو نويس ها بود ه است.
دوماـ حزب مشارکت قبلا در مورد هسته اي موضع گيری کرده بود .



به عنوان يک فعال حقو ق بشری و مدافع حق اانساني بايد از آزادی بيان همه افراد و گروهها منجمله مجاهدبن انقلاب بدون اما و اگر دفا ع کرد ولی به عنوان تحليل گر سياسی نمی توان به نقش مجاهدين انقلاب که حتی نام گذاريشان در ضديتي آگاهانه و در جهت روياروئي در همان ابتداي انقلاب انتخاب شده بود و د ربر قراری اسبتداد و نقض آزادی بيان و نهادينه شدن پايه هاي استبداد ،‌ نقش بنيادين داشتند نپرداخت .

هیچ نظری موجود نیست: