Translate

شنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۸۵

سعيد مدني:‌پول ايران بر سر سفره چين و اروپا خرج مي شود

سعيد مدني:پول نفت ايران سر سفره چين و اروپا خرج مي شود
سعيد مدني در ادامه با بيان اينكه بازرگان با تاسيس جمعيتي در ابتداي انقلاب براي اولين بار به طور جدي از حقوق بشر سخن به ميان
آورد و آن را مطرح كرد، گفت: مرحوم بازرگان با تاسيس جمعيت دفاع از آزادي و حقوق بشر پيام‌‏آور سه نكته مهم بود؛ اول اينكه ايشان و هم‌‏فكرانشان تاييد كردند كه مضامين حقوق بشر با گزاره‌‏هاي ديني همسويي دارد. دوم اينكه با همين اصول حقوق بشر مي‌‏توان به نقد حاكميت پرداخت و سوم اينكه ايشان ثابت كردند كه نوآوران ديني اولين گروهي بودند كه به بحث حقوق بشر روي خوش نشان دادند و اين افتخار در كارنامه آنان ثبت شده است.
مدني در ادامه با تفكيك حقوق مدني و سياسي و حقوق اقتصادي و اجتماعي در بيانيه حقوق بشر، خاطرنشان كرد: در مورد نقض حقوق مدني و سياسي بعد از انقلاب كما بيش سخن گفته‌‏ شده است اما درباره نقض حقوق اقتصادي و اجتماعي كمتر سخن گفته شده است از ديدگاه مردم وضعيت موجود اقتصادي و اجتماعي كاملا نامطلوب است. در يك نظرسنجي در سال 82 در پاسخ به اين سوال كه آيا فاصله ثروتمندان و فقرا كمتر شده است يا بيشتر؛ 87 درصد تصريح كرده‌‏اند كه اين فاصله بيشتر شده است و در 5 سال آينده نيز بيشتر مي‌‏شود.
اين فعال ملي مذهبي گفت: در سال گذشته در دولت آقاي احمدي‌‏نژاد 41 ميليارد دلار واردات كشور بوده است كه در ليست واردات اقلامي مثل سيب, آهن و گوشت بوده است. اين به آن معناست كه دولت به جاي آنكه پول نفت مردم ايران را بر سر سفره فقرا ببرد، بر سر سفره چين و اروپا برده است.
مدني افزود: در همين سال گذشته كارخانه‌‏ها و كارگاه‌‏هاي بسياري تعطيل شده است چرا كه دولت موجود، بي‌‏نظم‌‏ترين دولت‌‏ها پس از انقلاب بوده است، به طوري كه در هشت ماهه اول سال جاري 97 درصد بودجه جاري كه بايد در كل سال مصرف مي‌‏شد، مصرف شده است. نتيجه آن نيز نقدينگي 35 درصدي و تورم 16 درصدي است.

هیچ نظری موجود نیست: