Translate

جمعه، مهر ۲۶، ۱۳۹۲

تصمیم انسانی دیوان عالی کانادا در دفاع از حق زنده بودن در مورد حسن رسولی ولی تصمیم گیری سخت خانواده



تصمیم  انسانی  دیوان  عالی کانادا در دفاع از حق زنده بودن در مورد حسن  رسولی ولی تصمیم گیری سخت خانواده 


Doctors can’t end Hassan Rasouli’s life support without consent, Supreme Court rules

| | Last Updated: 18/10/13 10:30 AM ET

  saeed soltanpour
دادگاه عالی کانادا دقایقی پیش با صدور حکمی حق ادامه زنده بودن حسن رسولی مهاجر ایرانی 61 ساله را که مدت دو سال است زندگی گیاهی دارد را تضمین کرد .
این خبر پیروزی مهمی برای خانواده رسولی است که برای زنده ماندن همسر و پدرشان تلاش فراوانی کرده اند .
به عنوان کسی که از ان لحظه ای که خانواده رسولی باخبر شدند که قرار است سانی بروک دستگاه های ادامه حیات به حسن رسولی را قطع کند به همراه محمد شیخ الاسلامی و بهنام اصفهانی زاده ( تورنتوایرانیز ) قاطعانه از حق خانواده در برابر بیمارستان سانی بروک دفاع کردیم که این را یک وظیفه انسانی می دانیم ولی ضروری است که به عنوان یک ایرانی کانادایی در راستای حمایت از حقوق عالیه جامعه ایرانی چند نکته را اشاره کنم .
در عین حالی که خانواده اقای رسولی را حمایت کرده و می کنیم ولی لازم بتوضیح است که با توجه به تبلیغات وسیع رسانه های دست راستی مانند رادیو  1010  که روی هزینه 2000 دلاری روزانه نگهداری از سال 2010  از اقای حسن رسولی به عنوان یک ایرانی که بارها در رسانه ها به ان اشاره می شود ، خانواده اقای رسولی بایستی تصمیمی فراتر از مسله شخصی و خانوادگی بگیرند .  بهتر است شرایط انتقال ایشان به منزل خانوادگی فراهم شود که چنین بار مالی برروی سیستم بهداشتی انتاریو قرار نگیرد ، هرچند اکثریت متخصصان بیمارستان و خارج از بیمارستان معتقدند که ادامه زندگی ایشان ممکن نیست .
به عنوان یک باورمند مذهبی معتقدم عمر دست خداست ، زندگی هم زیباست ولی ارزشهای جمعی و منافع عالیه ای هم هست که باید به ان توجه کرد .   تا اینجای کار خانواده رسولی در وحله اول به همراه تعدادی از دیگر انسانها توانسته اند مردم کانادا را به این امر مهم جلب کنند که کاری ستودنی و هزینه بر بوده است .  آیا بهتر نیست چنین هزینه صرف نجات جان انسا ن دیگری شود که پزشکان امید به بهبودی دارند ، شود .
من سیاستمدار نیستم که نظراتی را که معتقدم به نفع جامعه ایرانی هست بیان نکنم مطلبی را که حق هست باید گفت .
جهت اطلاع بدنیست بدانید اگر برای عمل جراحی به بیمارستان در انتاریو و کانادا می روید حتما مشخص کنید که اگر خدای نکرده ادامه زندگیتان وابسته به دستگاه شد ( زندگی گیاهی ) ، یک نفر مشخص از خانواده شما بتواند این تصمیم را بگیرد .  
در ضمن بد نیست بدانید که پزشک ایشان اقای دکتر فضل هستند که علیرغم شهرت زیاد ، حداقل در این مورد و یک مورد دیگر بسیار بد عمل کردند و متاسفانه بدلیل حمایت بیمارستان سانی بروک و بیمه قوی پزشکان و اتحادیه پزشکان ، عملا تحقیقی در  مورد ایشان صورت نگرفته است

هیچ نظری موجود نیست: