Translate

یکشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۲

فیلم هیس دخترها گریه نمی کنند در شهر ریچموند هیل انتاریو




فیلم هیس دخترها گریه نمی کنند در شهر ریچموند هیل  انتاریو 
سعید سلطانپور





دیشب شنبه ساعت 8 شب - شنبه 26 اکتبر 2013این فیلم با حضور خانم درخشنده در سینمای یورک در ریچموند هیل به نمایش در امد و د رپایان خانم درخشنده به مدت یک ساعت به پرسش و پاسخ تماشاگران پاسخ داد
فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند فیلمی قوی به کارگردانی پوران در خشنده در مورد یکی از مهمترین مسایل مهم زنان در دنیا و موضوع ممنوعه در ایران – تجاوز به دختران و سکوت برای حفظ ابروی دختر و خانواده.
من منقتد سینمایی نیستم و لی به عنوان کسی که فیلم زیاد می بییند یکی از قوی ترین فیلم های بعداز انقلاب در زمینه های اجتماعی از یک کارگردان زن با مشکلات چند برابر مردان کارگردان .
در پایان این نمایش تماشاچی نمی تواند بدون دغدغه و درگیر شدن با خود از سینما بیرون برود .  یا در کنار کارگردان که می گفت 18 سال برای ساختن این فیلم صبر کرده بود می ایستد تا در کنار نظام فرهنگی حاکم که بخشی از نظام سیاسی نا عادلانه در ایران هست .
بازی خانم طباطبایی در نقش شیرین بسیار قوی و تحسین برانگیز است . سراسر فیلم تماشاچی در گیر موضوع و بازیگر نقش اول ان است و سعی می کند که از اعدام  یک قربانی جلوگیری کند .
خانم درخشنده و دیگر دست اندرکاران این فیلم خسته نباشید

خانم درخشنده که هفته گذشته از تهران به امریکا و دیروز به تورنتو سفر کرده بود تا روز 31 اکتبر در نمایش این فیلم حضور خواهد داشت 
عکس : سعید سلطانپور

هیچ نظری موجود نیست: