Translate

دوشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۲

نقشه برداران ایرانی در انتاریو


یکی از سخت ترین بخش ها و کلیدی ترین کار در ساختمان  و راه سازی ، نقشه بر دارها هستند.


 ابی معتمدی


عموما امکانات کم ، شرایط اب و هوایی سخت ،  این روزها بدلیل پیشرفت تکنولوژی ، متاسفانه این کار هم تکی شده است ( در ساختمان سازی ) ودیگر نفردوم نیاز نیست . البته یک دستگاه دوربین نقشه برداری در حدود 50 هزار دلار است )
اقا ابی  و اقا منصور  از نقشه برداران خوب ایرانی ( که البته تعدادشان هم زیاد نیست ) پیروز یداللهی یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین نقشه برداران ایرانی در انتاریو هست . از فارغ التحصیلان قبل از انقلاب از دانشگاه صنعتی شریف .
3 تا شرکت این کار نقشه برداری را د ر تورنتو و حومه انجام می دهند . کاری با محاسبات زیاد و دقیق . هر اشتباه محاسبه می تواند در اندازه ها ی ساختمان تاثیر منفی داشته باشد .
نقشه برداری مراحل مختلف بود . برخی از ایرانی ها ی بساز و بفروش ( بیلد ر) هنوز سعی می کنند تا انجا که می توانند کمتر دستمزد بپردازند در حالیکه از 1000 تا 4 هزار دلار قیمت نقشه برداری با توجه به حساسیت ان و نیز مسولیت ان پول زیادی نیست .  چندی پیش یکی از مشاوران املاک که ساخت و ساز هم دارد ،  سر یک نقشه یک زمین که فروخته شده بود و نیاز به نقشه برداری مجدد داشت ، اختلا ف نظر پیدا شده بود . مشاور املاک مزبورگفته بود من شما را بایکوت می کنم در حالی که شاید کمتر از چند درصد سفارشات توسط مشاوران املاک هست . باضافه اینکه کار تخصصی است . برای ادم ها و شرکت ها ی با تجربه چند صد دلار بیشتر می تواند ده ها هزا ر دلار صرفه جویی کند
نقشه برداران هم  یا ساعتی هستند و یا قطعه ای . 

هیچ نظری موجود نیست: