Translate

چهارشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۸۵

كشف كارخانه شيميائي در نجف ،حلقه اي از مجموعه جنگ هاي رواني تبليغاتي آمريكا و انگليس

كشف كارخانه شيميائي در نجف ،حلقه اي از مجموعه جنگ هاي رواني تبليغاتي آمريكا و انگليس


هر گونه كشفي بدون تائيد و نظارت بازرسان سازمان ملل فاقد مشروعيت قانوني و بين المللي است.

سعيد سلطانپور
March 26, 2003
طراحان سيا و سيا پنتاگون سر خورده ازبدست آوردن يك پيروزي سريع كه نشان از نادرست و كامل نبودن اطلاعات و تحليل هاي سازمان سيا و نير وهاي مخالف صدام در خارج عراق مي باسد براي مشروع جلوه دادن حمله خود نياز به“‌انبار هاي سلاح هاي كشتار دسته جمعي “ دارند.

دولت آمريكا با پا فشاري در مورد وجود سلاح هاي كشتار جمعي در دست صدام حسين يكطرفه به روند مذا كرات سياسي پايان دادند و ماموريت بازرسان سازمان ملل را نيمه تمام گذاشتند.

در ساعات اوليه جنگ تمامي توجه مطبوعات حمله احتمالي موشكي عراق (‌مو شك هاي اسكاد )‌به اسرائيل وكويت بود كه تا ابن لظه كه يك هفته از جنگ مي گذرد و مناطق جنوبي عراق به تصرف نيروهاي آمريكا ئي در آمده است نشاني از اين مو شكها بدست نيامده است.

در روز 4 جنگ نير وهاي آمريكائي اعلام كردند كه كارخانه بزرگ شيميائي را در كنار يك پادگان نظامي در نزديكي نجف كه استتار شده بود كشف كردند. و اين كارخانه مواد شيميائي خطرناك توليد مي كند. از انجا كه مي دانستند حداقل غير آمريكائي ها به اين سادگي آن را باور نمي كنند اعلام كردند كه كتر خانه مانند صحرا رنگ آميزي شده بود كه از بالا قابل شنا سائي نبود.
لازم نيست كه شما در مورد ماهواره متخصص باشيدتا به اين ادعا بخنديد. اگر به تبليغ يكي از تلفن هاي دستي يك كمپاني آمريكائي نگاه كرد ه بوديد كه چگونه تلفن و شخص همراه آنرا در يك ساحل زيبا از طريق ماهواره مشخص و بز رگنمائي مي كرد . مسلما كارخانه يك شبه ساخته نشده بود كه قابل شناسائي ماهواره هاي آمريكائي قرار نگرفته باشد.

با ادامه مقاومت نير وهاي عراقي بويژه نيرو هاي عادي بنام فدائيان صدام و زمين گير شدن انگليسي ها در بصره و ناصريه امكان ادامه بزرگ نمائي نبود. با گذشت زمان لحن آمريكائي ها به كارخانه مشكوك تغيير و سپس بكلي از خبرها محو شد.

آمريكا از هول حليم (نفت عراق) به ديگ (در گير شدن در يك جنگ نه چندان آسان و ضربه به اعتبار خود)افتاده است ‌نه از نظر نظامي بلكه از نظر سياسي و رواني.
از آنجائي گه پل هاي پشت سر ش نظير سازمان ملل و اتحاديه عرب و اروپا را نيز خراب كرده است و در عمل هم با اتخاذ تا كتيك هاي غلط د رجنگ عملا مردم عراق را پشت سر صدام متحد مي كند شديدا نياز به يك پيروزي آسان دارد
..
آمريكا با توجه به تجربه افغانستان كه نير وهاي شمال بدون اجازه آمريكا با حمايت روسيه كه كابل را تصر ف كردند و بهمين دليل آمريكا مجبور شد كه به آنان نقش پر رنگي در آينده افغانستان بدهد.( وزاري دفاع،‌كشور و خارجه از نير وهاي شمال هستند.) آمريكا حاضر نيست به نير وهاي داخلي قدرت زيادي بدهد زيرا در آنصورت مشكل كنترل نفت حل نشده باقي خواهد ماند. اگر از كردها بخواهد كه و ارد عمل شوند باعث دخالت نيروهاي ترك به منظور دفاع از اقليت تركمن در شمال مي شود . اگر از نيروهاي سپاه بدر استفاده كند آنان نقش مهم تري در اداره عراق مي خواهند. امريكا تنها نيروهاي وابسته به خودش مانند احمد چلبي را مي خواهد كه آنان بعلت اقامت در غرب برا ي ساليان دراز بنظر ميرسد كه محبوبيت و قدرت چنداني ندارند.

اگر نير وهاي عراقي اقليت متحد آمريكا وارد جنگ شوند در اين صورت تضميني براي گسترس دامنه جنگ به ايران نيست زيا نيرو هاي پصاه بدر و طالباني با نيروهاي مجاهدين كه چندين پايگاه در مسير د ارند درگير خواهند شد كه مي تواند جبهه جديدي عليه ايران باز شود.
حداقل دولت ايران در حال حاضر خواهان ايجاد چنني در گيريد رداخل مر زهاي ايران نيست و بدين دليل هم هست كه از ورود آوراگان عراقي به ايران جلوكيري مي نمايد.

نيروهاي فعلي آمريكا در عمليات نير وهاي تهاجمي هستند و اگر آمريكا بخواهد عراق را در دست خودش و از طريق فر ماندار نظامي نگه دارد در آن صورت نياز مند لشگر هاي پدافندي است كه در خطوط جبهه ها مستقر شوند. كه نشان از طولاني شدن عمليا ت دارد.

در اين راستا آمريكا براي سر گرم كردن مردم آمريكا كه ساليان دراز است توسط شبكه هاي تلويزيوني شستشوي مغزي شده اند و برنامه ريزي شده اند نياز به شو دارد تا اكثريت آنان را همچنان پشت سر رئيس جمهور كه شايد يكي از كم اطلا ع ترين سياستمداران تاريح آمريكا هست ،‌نگهدارند. بطور نمونه آنان روسيه را متهم كردند كه به عراق تجهيزات مي رساند و اين دليل عدم موفقيت طرح آمريكا هست. در حاليكه آسمان عراق كاملا در اختيار آمريكا و انگليس است و عراق اصلا پر وازي انجام نداده است . راه در يائي كه از طريق فاو و ام ااقصر انجام مي شود كه تحت كنترل آتگليسي ها ست. تنها راه زميني هم كه ايران است و چنين ريسكي را دولت ايران نمي پذيرد كه با آمريكا در حال حاضر در گير شود.

در اين راستا بد نيست اگر اشاره اي هم به ايران و كشفيات اين چنيني داشته باشم در سالهاي 58تا 60 كه مقر هاي سازمانهاي سياسي مانند مجاهدين مورد هجوم چماقداران وابسته به حزب جمهوري اسلامي در شهر هاي مختلف قرار مي گرفت هميشه مقداري قرص صد حاملگي پيدا مي شد. اين كشفيات مورد استفاده تبليغاتي در منابر و مساجد بر عليه اين نيروها براي زمينه سازي پاكسازي كه در سال 60 انجام شد قرار گرفت.


در هر حال با مقاومت ببشتر بايد شاهد تغيير شيوه آمريكا در تا كتيك و تبليغ جنگ باشيم. آنها با تمامي امكانات خود مانند بمبهاي اتمي خفيف شده استفاده خواهند كرد و تلفات غير نظاميان بالا خواهد رفت.
در هر حال نكته ا يكه مهم است هر كشفي بدون تاييد بازرسان سازمان ملل و دكتر هانس بليكس مشروع نيست و پروسه كشف مدارك سري و مواد شيميائي احتمالي بايد با نطارت سازمان ملل باشد. افشاي نا درست بودن انگليس در گزارش به سازمان ملل كه از پايان نامه يك دانشجو با استفاده از منابع نشريات نوشته شده بود دليل اين تاكيد ماست.

هیچ نظری موجود نیست: