Translate

چهارشنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۵

اشتباه دوباره اصلاح طلبان در تشویق مردم برای افتادن از "چاله" به " چاه "


اشتباه دوباره اصلاح طلبان در تشویق مردم برای افتادن از "چاله" به " چاه "

سعید سلطانپور
Saturday, June 18, 2005,
ssultanpour@yahoo.com

مردم در دوم خرداد 78 در نفی جناح انحصار گرا که ناطق نوری راکاندید کرده بود به خاتمی رای دادند. مردم بخوبی با شعار هاو عملکرد ناطق و جناح وی آشنا بودند. خاتمی شعارهایشبر محور ایران برای همه ایرانیان متفاو ت با ناطق بود . مردم تصور کردند وی می تواند آنها را به زندگی بهتر در عرصه اقتصادی و سیاسی رهنمو ن کند.
خاتمی در زمانی برنده شد که اتحادیه اروپا در زمان رفسنجانی سفیران خود را فرا خوانده بودند. جمهوری اسلامی بدلیل ترورهای خارچ از کشوری هیچ وجه خوبی در دنیا نداشت. خاتمی توانست چهره بهتری از جمهوری اسلامی به غرب نشان بدهد.

بی عملی اصلاح طلبان دلیل شکست معین

اصلاح طلبان وعده هائی دادند که که قادر به عملی کردن آن نبودند . نمونه ان
1.عدم واکنش خاتمی در مورد تصویب دو لا یحه اختیارات ریاست جمهوری که توسط شورای نگهبان رد شد.
2. استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس دوره ششم بعد از رد صلاحیتهای گسترده که تقریبا عملی نشد .
3. تهدید به خرو ج از حاکمیت که هیچ گاه عملی نشد.
4. تسلیم شدن در برابر ریاست معمم بر مجلس
5. تسلیم شدن در برابر حکم حکو متی

خاتمی که ماهیتا توانائی رهبری اصلاحات را نداشت بسرعت در قبال جناح انحصار گرا که عقب نشینی تاکیتکی کرده بود سنگر های از دست داده را که به همت حضور مردم تخلیه کرده بودند پس گرفتند .

معین وقتی وارد انتخاب شد که به دلیل عملی نشدن وعده ها > انها حمایت خود را در بین ان بخش از مردمی که حداقل آزادی های فردی و آزادی بیان برایشان مهم بود و نیز ا اکثریتی که با مشکلات معیشتی روزانه درگیر بودند مانندخیل لشگر جوانان بیکار از دست دادند.

د رانتخابات نهم معین از همان ابتدا با قبول حکم حکومتی نشان داد که اعتقادی به هزینه دادن ندارد. وی فکر مب کرد مردم بر اساس دوم خرداد عمل می کنند
در حالیکه معادلات تغییر کرده بود. رفسنجانی به عنوان روحانی باقی مانده از سالهای 57 که می تواند و می خواهد با آمریکا رابطه بر قرار کند و معتقد به ازادیهای فردی بیشتر هست مانند سختگیری کمتر در
پو شش خانمها و با پشتوانه سرمایه دارانی که فکر می کنند رابطه با امریکا برای انان سوداورد هست وارد بازی شده بود.



جبهه حقوق بشر و دموکراسی

خامنه ای در روز قبل ازانتخابات اعلام کرد که شرکت در انتخابات یعنی تایید ولایت فقیه و قانون اساسی . در حالیکه معین صحبت از جبهه حقو ق بشر و دموکراسی کرد ه بود و اشاره هائی هم به تغییر قانون اساسی که با حرفهای خامنه ای عدم صحت حرفهای معین ثابت شد. اعلام تشکیل جبهه یک خبر مثبتی بود ولی مشخص بود که جبهه ای که واکنشی دریک شب تشکیل شده است امکان فر ا گیر شدن را داشته باشد. این جبهه حتی نتوانست متحدان اصلی معین مانند مجاهدین انقلاب را که موسس وزارت اطلاعات بوده اند و هنوز به نقش خودشان در سرکو بهای دهه 60 نقد نزده اند را جذب کند.

سوال از معین و هواداران جبهه

براستی اگر معتقد به مشروعیت این جبهه هستید اگر الان که 8 % ارا زا با نتایج مخدوش بدست اوردید پس چرا فر ا خوان برای هوادارانتان نمی دهید که در جلوی ریاست جمهوری تجمع صلح امیز نشسته انجام بدهند . مگه فرق می کند که چه کسی تقلب کرده .
با توجه به تمرکز تمامی دنیا بر روی انتخابات ایران می دانید که امکان سرکوب تجمعات سیاسی نیست. ولی اگر همجنان عقب نشینی کنید همجنان که نشست انتخاباتی را که قرار بود امروز دوشنبه 30 خرداد بر گزار کنید به هفته دیگر انداختید . مطمئن باشید هفته دیگر گروههای فشار اجازه تشکیل آنرا نخواهند داد. همانگونه که کروبی باید علاوه بر نامه نوشتن از هوادارانش می خواست که تجمع اعتراضی بکنند.
کروبی که از مو حدی ساوجی عزیز تر نبود که در سانحه مشکوک اتو موبیل کشته شد. در بهترین شرایط به سرنوشت طاهری ( اصفهان ) دچار خواهد شد.

لابد شما تو قع دارید که شورای نگهبان انتخابات را بدلیل تقلبات سازمان یافته با طل اعلام کند. وقتی که شورای نگهبان در جواب به اختلاف ارقام شورای نگهبان و وزارت کشور میگوید شورا ی نگهبان سریعتر می شمارد . در حالی که شمارش آرا از وظایف شورای نگهبان نیست .

دموکراسی در ایران از حقوق شهروندان می گذرد که اولین ان حق انتخاب شدن ازاد و حق ازادانه انتخاب کردن هست. اگر 30 تیر 1330 مردم به دعوت مصدق به خیایان نیامده بودند/ دیگه امریکا مجبور نبود کودتای 28 مرداد را راه اندازی کند که لکه ننگش بر پیشانی امریگا تا ابد خواهد ماند .


تیر خلاص ملی مذهبی ها

اشتباه مهلکی که سحابی و پیمان کردند و بدنبال دکتر یزدی از تحریم به تشویق روی اوردند نشان از سر درگمی انان دارد . با دستگیری 3 نفر اید ئو لو گ با توانائی تشکیلاتی ملی مذهبی ها عملا رهبر ی به دست یزدی افتاد . که علیرغم بسته بودن دفتر نهضت ازادی و اغیر قانونی محسوب شدن آن هم جنان بکطرفه از انان حمایت می کند .
و اتفاقا این مطلب دلیل دیگر بر هوشیاری سیاسی انحصار گران هست که با برنامه و تحلیل عمل می کنندو جنبش را با کمترین هزینه متوقف می کنند.
من در تعجبم زیرا ملی مذهبی ها فرد فرد جناح انحصار گرا را میشناستذ و به عمق ضدیت انان با آزادی و مردمسا لاری واقف هستند .
پس چگونه حاضر شدند که هوادارانشان را وارد بازی کنند که می دانستند هیچ گونه تضمینی برای سلامت شمارش ارای رای دهندگان ندارند. بعدا یزدی می گوید اجنه هم رای داده اند. خوب شما چه

توانستید بکنید که رای اجنه را با طل کنید و چه تضمینمی برای عدم تکرار ان در دور بعد دارید.


مهندس عزت الله سحابي می گوید : معتقدم همه افراد و گروه ها بايد از هاشمي كه توانست در دور اول با وجود تمام تخريب هايي كه عليه وي انجام شد ، به دور دوم راه پيدا كند ، حمايت كنند حتي آنهايي كه انتخابات را تحريم كردند، نيز بايد گزينه هاشمي را انتخاب كنند.

انها در حقیقت تیر خلاص خودشان را با دست خودشان شلیک کردند.



چه کسانی به رفسنجانی رای دادند

آنانی که به رفسنجانی رای دادند جوانانی بودند که فکر می کنند رفسنجانی با سختگیری در مورد حجاب و دوستی دختر و پسر موافق نیست نه بدلیل اینکه واقعا به ان معتقد باشد بلکه بدین وسیله میخواهد فشار جوانان رااز روی حکومت کم کند.
بزرگسالانی که به رفسنجانی رای دادند می دانند که وی می خواهدرابطه با آمریکا را بر قرار کند و بر قراری رابطه می تواند وضعیت اقتصادی مردم را بخودی خود خوب کند . شما کمتر فرد مذهبی را می توانید پیدا کنید که به رفسنجانی رای داده باشد. زیرا رفسنجانی سالهاست که بدلیل فعا لیت های اقتصادی خانواده هاشمی از اعتبار مذهبی کمی بر خوردار هست یعنی وی کمتر به عنوان یک رهبر مذهبی اعتبار دارد.

رفسنجانی و ارتباط با امریکا

ارتباط با امریکا می تواند دلیل شخصی برای رفسنجانی داشته باشد زیرا در صورت ادامه تحریم ها امکان سرمایه گذاری میلیاردها دلار سرمایه خانواده هاشمی در بازار های جهانی بطور مستقیم وجو د ندارد و در صورت بر هم خوردن اوضاع کشور / امکان بدست اوردن کنترل سرما یه ها که به اسم افراد دیکر هست وجودندارد.
اما دلیل دیگر که هم برای نظام هست و هم شخصی: رابطه با امریکا می تواند ادامه حیات
جمهوری اسلامی را تضمین کند و رفسنجانی که برای دو دوره دیگر خود را رئیس جمهور می داند به حساب خود تا 80 سالگی سمت خواهد داشت.
اروپا علاقه مند به ریاست جمهوری رفسنجانی است و لی امر یکائی ها بنظر می رسد برایشان یکدست شدن حکومت مرحله اول قرار دارد و بعد شخص . هر چند رفسنجانی در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد که امریکا دیگر شیطان بزرگ نیست زیرا پیامهائی داده است./


نکته مهم : رفسنجانی دیگر مرد قدرتمند نطام در 1384 نیست


نکته ای که اصلا ح طلبان داخلی و غربی ها نمی بینند این است که رفسنجانی دیگر مرد قدرتمند ایران نیست زیرا
1.وی به 500 مسجد مهم و نماز های جمعه دسترسی ندارد زیراامام جماعت انها توسط دفتر خامنه ای منصوب و کنترل می شوند که ابزار تبلیغاتی قوی بر علیه رفسنجانی خواهند شد اگر وی نخواهد نظرات انان را تمکین نکند.
2 کنترل اقتصادی نهادهای اقتصادی مانند بنیاد شهید و مستضعفان و .. را ندارد
3.از همه مهمتر وی دیگر کنترل بر سپاه و ارتش را ندارد
4. تنها می تواند بر وزارت اطلاعات تکیه کند و کنتر لی بر نهادهای موازی نخواهدداشت.
5. وی بر رادیو و تلویزیون هم کنترل نخواهدداشت.
اگر انتخابات سالم باشد و دموکراسی واقعی که بایستی رای احمدی نژاد را( 10 % جامعه) که رای مذهبی های سنتی است را به عنوان اقلیت در نظر داشت .
ولی وقتی که این اقلیت 10 درصدی کنترل همه نهادهای امنیتی سیاسی و مذهبی و اقتصادی و قانونگذاری را دارد و قصد کودتا هم دارد که کشور را به شیوه خود اداره کنددیگر رفسنجانی چاره ای ندارد که نظرات جناح انحصار گرای رقیب را رعایت کند .
بنابر این در صورت انتخاب شدن وی نباید انتظار تغییرات اساسی داشت.


کارنامه رفسنجانی
از مسولان جریانات فشار وابسته به حزب جمهوری اسلامی ( موسوم به جماقداران ) علیه گروههای سیاسی در اوایل انقلاب
دکتر محمود کاشانی نماینده مجلس سوم از کاشان ( پسرایت الله ابوالقاسم کاشانی ) بدلیل انتقاد از رفسنجانی در مجلس به زندان اوین افتاد و علیرغم توبه نامه های متعدد تا سالها رفسنجانی به وی اجازه ازاد شدن را نمی داد.
دستگیر ی اعضا نهضت ازادی که بدلیل نامه نوشتن به رفسنجانی. دستگیر و شکنجه زندان شدند ( کتاب مهمانی حاج اقا –حبیب داوران)
اصرار به ادامه جنگ 8 ساله به گفته محسن رضائی برای گرفتن امتیاز سیاسی .
سرکوب وسیع و خونین دگر اندیشان در دهه 60 (کتاب خاطرات وی )
تصدی در قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67
قتلهای زنجیر ه ای و اتوبوس نویسندگان در سفر به ارمنستان د رزمان ریاست جمهوری
دستگیر ی اکبر گنجی که در اعتصاب غذا بسر می برد بدلیل افشا گری علیه رفسنجانی

8 سال ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقش در تصمیم گیری های کلان نظام

یعنی اگر کشور در بحران هست رفسنجانی باید پاسخگو باشد .
وی هیچ گاه گذشته را نقد نکرد ه است .

آیا تفاوت جدی بین رفسنجانی با احمدی نژاد هست که فساد مالی هم ندارد.
احمدی نژاد برای قشرهای کم درامد که دغذغه نان دارند تا دمکراسی بعد از کروبی که با وعده 50 هزار تومان برای همه توانست رای های زیادی را جمع کند > می تواند گزینه بهتری از رفسنجانی باشد .
در دوران احمدی نژاد سرکوب خیلی عریان تر خواهد بود .حقوق زنان بیشتر و اشکار تر نفض خواهد شد .
ولی برای جامعه ای که 26 سال هست که زیر فشار حکومت زندگی دو زیستی داشته هست چندان تفاوت اساسی نخواهد داشت.
وقتی که منطقه زیر فشار برای تغییر هست و اولین زن در کویت وزیر می شود کاری که خاتمی جرئت انرا نداشت . وقتی که در افعانستان و عراق وزرای زن شرکت دارند. امکان برگشت به عقب کمتر هست.

نکته ا ی را که اصلاح طلبان دولتی نمی خواهند بپذیرند این هست که جمهوری اسلامی در 85 تفاو
ت عمده ای با سال 60 ریاست حمهوری رجائی دارد. زیرا در ان دوران همه این جماعت پشت سر ولی فقیه بو.دند و از وی حرف شنوی داشتند. و هنوز امیدی به اینکه بتواند در زندگی ایرانیان از نظر
تشویق مردم به شرکت در انتخابات و حمایت از رفسنجانی انداختن مردم از چاله به چاه هست.

تشابه سازی ایران با فرانسه و لوپن فاشیست با اجمدی نژاد ممکن است از نظر صوری شباهت داشته باشد ولی فراموش نکنیم که فرانسه
1. دولت سکولار دارد. دین از دولت جداست
2. دموکراسی در ان نهادینه شده است و بالطبع خود فروش سیاسی کم دارد.
3. شورای نگهبان برا ی فیلتر کردن ندارد
4. ولابت مطلقه فقیه ندارد
5. مطبوعات آزاد هستند که ارکان اصلی سلامت سیاسی هر جامعه هستند
بنابر این امکان مقایسه وجودندارد.

نتبجه گیری
فراموش نکنید مهم نیست چه کسی در ایران رئیس جمهور می شود.
مهم این است که با وجود ولایت مطلقه فقیه امکان تغییر با توجه به رهبران سیا سی موجودمیسر نیست.
شرکت تمام مردم ایران با پیش فرض سالم بودن انتخابات تاثیر چندانی در معادلات سیاسی نخواهد گذاشت. چون شورای نگهبان حرف اول و آخر ر ا می زند.
آنها که می گویند استبداد در حال آمدن هست کمی عقب افتادگی تاریخی دارند زیرا دکتر علی حاج سید جوادی در سال 58 نوشت" صدای نعلین فاشیسم" .

چگونه می شود مردم را تشویق به شرکت در انتخاباتی بکنید که دو نامزد اصلی ان متهمین نقض حقوق شهروندان ایرانی هستند.

اصلاح طلبان که مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می کردند ایا نمی دانستند که رای مردم تنها در پای صندوقها ارزش دارد و بیشتر مصرف خارجی دارد .
وزیر امور خارجه کانادا در 1383 به ما نوشت که " در ایران انتخابا ت با شرکت مردم انجام می شود و مشروع هست ولی ما نقض حقوق بشر را د ران دنبال می کنیم. "و بهترین راه را گسترش همکاری های اقتصادی میدانیم "

شما جه تضمینی دارید که روز شنبه 4 تیر روزنامه جمهوری اسلامی مدعی نشود 30 میلیون نفر بار دیگر به نظام و لا یت فقیه رای دادند . و رفسنجانی با ارای بالا بدون دادن تعهد به مخالفان برنده شود .

درولین نماز جمعه شاهد اولین هجوم تبلیعاتی علیه خودتان به عنوان لییرال ها . مخالفان نظام جاده صاف کن های امریکا که از امت شهید پرور د رانتخابات تو دهنی خوردند. باشید.







هیچ نظری موجود نیست: